۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۵G برای رایانش ابری مهم است (اما نه چندان مهم)

زمان خوبی است برای درک اینکه چگونه 5G بر رایانش ابری تأثیر می گذارد. موارد استفاده خاص بیشترین سود را خواهند داشت، اما برای بسیاری تفاوت چندانی نخواهد داشت.

زمان خوبی است برای درک اینکه چگونه ۵G بر رایانش ابری تأثیر می گذارد. موارد استفاده خاص بیشترین سود را خواهند داشت، اما برای بسیاری تفاوت چندانی نخواهد داشت.

ما آنقدر درباره ۵G صحبت کرده‌ایم که در نهایت برای دیدن مزایای آن دیر شده است. من هم مانند بسیاری از شما، در سال گذشته یک تلفن «آماده ۵G» داشتم. من حتی مطمئن می شوم که به طور مداوم تلفنم را برای اتصال واقعی ۵G بررسی می کنم. من اغلب صحبت‌های ۵G انجام می‌دهم و حتی دوره‌هایی در مورد آنچه می‌توانیم از ۵G در دنیای رایانش ابری انتظار داشته باشیم تدریس می‌کنم. توضیحات عمل گرایانه من در مورد استفاده از ۵G و ابر به ندرت با هیاهویی که در بسیاری از جاهای دیگر می بینید و می شنوید مطابقت دارد.

آیا این باعث می‌شود من مخالف ۵G باشم؟ نه، این فقط مرا واقع بین تر می کند. هدف من این است که هرگز گرانفروشی نکنم یا کمتر از آن به فروش برسم، که به نظر می رسد در فضای فناوری زیاد اتفاق می افتد. اما من پرت می شوم. امروز اینجا هستیم تا در مورد ۵G و ابر صحبت کنیم.

حل بحران SBOM با اجزای WebAssembly

۵G برای اتصال همه و همه چیز طراحی شده است – ماشین‌ها، اشیا، دستگاه‌ها، افراد و سیستم‌ها. بدون توجه به موقعیت مکانی می تواند این کار را انجام دهد و به عنوان فناوری فراگیر تبلیغ شده است که به مناطقی که اینترنت پرسرعت هنوز وجود نداشته است، خدمت می کند. همچنین ما را قادر می سازد تا در نهایت از خودروهای خودران استفاده کنیم و به کسب و کارهای کوچک در شهرهای کوچک اجازه می دهد تا با دسترسی مطمئن به خدمات رایانش ابری، از وزن خود بالاتر بروند.

اما، در پایان روز، این فقط یک ارتقاء شبکه بی‌سیم وسیع است که شامل چند مزیت کلیدی است:

  • سرعت بالاتر داده‌ها
  • تأخیر کمتر
  • قابلیت اطمینان بیشتر
  • افزایش ظرفیت شبکه
  • در دسترس بودن افزایش یافت

همه اینها به این معنی است که ما می توانیم چیزهای بیشتری را به یک شبکه ۵G متصل کنیم، گره ها می توانند بسیار سریعتر با هم ارتباط برقرار کنند و قابلیت اطمینان داخلی وجود دارد.

قول؟ برای ایجاد افزونگی در شبکه‌های تلفن همراه از راه دور، مجبور نیستیم «ترفندهایی» انجام دهیم. این چالشی است که افرادی که سیستم های مبتنی بر محاسبات لبه از راه دور را مدیریت می کنند در حال حاضر به خوبی آن را درک می کنند.

وقتی حرفه‌ای‌های ابری سیاست اداری را زیر پا می‌گذارند

از دیگر مزایای ۵G می‌توان به استفاده از معماری‌های مجازی و مبتنی بر نرم‌افزار برای ساده‌سازی تحرک اشاره کرد. دستگاه های تلفن همراه می توانند در حین حرکت بین اتصالات بدون نیاز به احراز هویت مجدد متصل بمانند. این ویژگی فناوری هایی مانند وسایل نقلیه خودران و اینترنت اشیاء یا سیستم های مبتنی بر لبه را قادر می سازد بدون وقفه کار کنند. اگر ماشین خودران شما هر بار که از یک برج سلولی به برج سلولی دیگر منتقل می‌شوید، متوقف یا کند می‌شود، بسیار بد خواهد بود.

۵G همچنین از معماری دسترسی متراکم و توزیع شده پشتیبانی می کند. این کمک می کند تا ذخیره سازی و پردازش داده ها به لبه شبکه برای پشتیبانی از محاسبات لبه و اینترنت اشیا منتقل شود.

آیا مزایای ۵G خاصی برای رایانش ابری وجود دارد؟ بله، ۵G بسیاری از چیزها را بهبود می بخشد، مانند مزایایی که در بالا ذکر شد. با این حال، اکثر افرادی که از محاسبات ابری استفاده می کنند، واقعاً تفاوت را تشخیص نمی دهند. استثناها آنهایی هستند که وابستگی زیادی به محاسبات تلفن همراه و از راه دور دارند (مانند رایانش لبه)، شرکت هایی که شامل دفاتر راه دور در زیرساخت ابری هستند یا می خواهند برنامه های کار از خانه خود را گسترش دهند، و همچنین سایر شرکت هایی که موارد استفاده از ۵G دارند. تاثیر مثبت خواهد داشت.

ترفندهای فراموش شده مقیاس بندی ابر

احتمالاً کاربران ابری رتبه‌بندی و فایل از قبل اتصالات پرسرعتی به ارائه‌دهنده ابر خود و یک شبکه Wi-Fi و تلفن همراه قابل اعتماد دارند. بر اساس تجربه من، حدود ۸۰٪ تا ۸۵٪ از کاربران ابری را پوشش می دهد. کاربر معمولی ابری که از سیستم‌های تخصصی که من نام بردم استفاده نمی‌کند، مزایای کمی از ۵G خواهد دید.

اگرچه مزایایی وجود دارد، اکثراً طبق روال معمول کار می‌شود، و این برای من خوب است. برای کسانی از شما که سیستم های تخصصی دارید؟ ۵G بمب خواهد بود.