۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل پشتیبانی جاوا اسکریپت را در MySQL معرفی می کند

ادغام زمان اجرا GraalVM به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های جاوا اسکریپت را در سرور پایگاه داده MySQL بنویسند.

ادغام زمان اجرا GraalVM به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های جاوا اسکریپت را در سرور پایگاه داده MySQL بنویسند.

Oracle پشتیبانی جاوا اسکریپت را در پایگاه داده MySQL معرفی کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های ذخیره شده جاوا اسکریپت، یعنی توابع و رویه های جاوا اسکریپت را در سرور پایگاه داده MySQL بنویسند.

این قابلیت در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ برنامه‌های ذخیره‌شده جاوا اسکریپت با GraalVM اجرا می‌شوند که یک زمان اجرا مطابق با ECMAScript برای اجرای برنامه‌های جاوا اسکریپت ارائه می‌کند. برنامه‌نویسان می‌توانند به این قابلیت MySQL-JavaScript در یک پیش‌نمایش در MySQL Enterprise Edition دسترسی داشته باشند که می‌تواند از طریق شبکه فناوری Oracle (OTN). MySQL-JavaScript همچنین در سرویس ابری MySQL Heatwave در Oracle Cloud Infrastructure (OCI)، AWS و Microsoft Azure ارائه می‌شود.

تست محدودیت های هوش مصنوعی مولد

Oracle گفت که جاوا اسکریپت یک نحو ساده، پشتیبانی از ویژگی‌های زبان مدرن و یک اکوسیستم غنی از ماژول‌های کد قابل استفاده مجدد را ارائه می‌کند، در حالی که MySQL منبع باز یک “انتخاب طبیعی” پایگاه داده برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت خواهد بود. پشتیبانی از برنامه‌های ذخیره‌شده جاوا اسکریپت، بهره‌وری توسعه‌دهنده MySQL را با استفاده از یک اکوسیستم با توسعه‌دهندگان بیشتری که قادر به نوشتن برنامه‌های ذخیره‌شده هستند، بهبود می‌بخشد. این برنامه ها با به حداقل رساندن حرکت داده ها بین سرور پایگاه داده و برنامه ها، مزیتی را ارائه می دهند.

چرا محاسبات لبه برای توسعه نرم افزار مدرن اهمیت دارد؟

Oracle گفت MySQL-JavaScript فرصت‌هایی را در طراحی برنامه باز می‌کند که زمانی توسط یک معاوضه محدود شده بودند. برنامه‌های ذخیره‌شده جاوا اسکریپت به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که از حرکت داده‌ها کنار زده و منطق پردازش پیشرفته داده را در پایگاه داده پیاده‌سازی کنند. Oracle موارد استفاده مانند استخراج داده ها، قالب بندی داده ها، اعتبارسنجی داده ها، فشرده سازی و رمزگذاری داده ها، و تبدیل داده ها، مانند تبدیل یک ستون از رشته ها به یک نمایش ماتریس پراکنده را ذکر کرده است.