۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پوزیت R Markdown، خالق knitr، Yihui Xie را اخراج می کند

خالق بسته های R مانند R Markdown، knitr، blogdown، و bookdown به عنوان یک پیمانکار پاره وقت برای Posit به کار خود ادامه می دهد تا برخی از بسته های خود را حفظ کند.

خالق بسته های R مانند R Markdown، knitr، blogdown، و bookdown به عنوان یک پیمانکار پاره وقت برای Posit به کار خود ادامه می دهد تا برخی از بسته های خود را حفظ کند.

Yihui Xie، در جامعه R به عنوان خالق بسته های R مانند R Markdown، knitr، blogdown و bookdown، از Posit اخراج شده است، جایی که او به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار تمام وقت کار می کرد. زی این اخراج را که در پایان دسامبر اتفاق افتاد، در یک پست وبلاگ این هفته اعلام کرد. الف>. او گفت که به عنوان یک پیمانکار پاره وقت برای Posit به کار ادامه خواهد داد تا برخی از بسته های خود را حفظ کند.

او نوشت: “من کاملاً شگفت زده شدم، اما فقط برای یک لحظه.” “من کاملاً به تصمیم پوزیت احترام گذاشتم و به سرعت این نتیجه را پذیرفتم که سهم من دیگر شایسته یک کار تمام وقت در اینجا نیست.”

برخی از کاربران R با شوک واکنش نشان دادند. مهندس نرم افزار تحقیقاتی Zhian N. Kamvar knitr آنچه را که در دهه گذشته انجام داده ام انجام نمی دادم.” io/@zkamvar/111699279163834211″ rel=”nofollow”>پست شده در Mastodon.  “اگر تا به حال با یک وب سایت، گزارش یا کتاب ساخته شده با RStats در حافظه اخیر مواجه شده اید، باید از Yihui تشکر کنید. تا زمانی که او موقعیت جدیدی دریافت می کند، او به دنبال حمایت مالی است” در GitHub.

از امروز بعدازظهر، Xie بیش از ۱۵۰ حامی مالی GitHub داشت. (افشا: این فهرست شامل من می شود؛ من از بسته پایین کتاب او هنگام نوشتن کتابم عملی استفاده کردم R برای ارتباطات جمعی و روزنامه نگاری.)

خروج Xie پس از ۱۰ سال در Posit سیگنال دیگری است مبنی بر اینکه این شرکت که قبلاً RStudio بود، بر محصولاتی تمرکز دارد که قابلیت همکاری بین R و Python را ارائه می دهند. نمونه‌ای از تغییر اخیر این شرکت، پلت‌فرم انتشار فنی منبع باز Quarto است که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، زبانی غیرمعمول است و به همان اندازه از R و Python و همچنین Julia و JavaScript قابل مشاهده پشتیبانی می‌کند. p>

این شرکت در آن زمان گفت که Quarto نسل بعدی R Markdown است، اگرچه R Markdown از بین نخواهد رفت. با این حال، به کاربران گفته شد که انتظار داشته باشند که ویژگی‌های جدید جالب Quarto را هدف قرار دهند.

ماه قبل از رها شدن زی، وس مک‌کینی خالق پانداهای پایتون به پوزیت پیوست، همچنین نشانه‌ای از جدیت این شرکت برای گسترش تمرکز خود فراتر از R. McKinney بود که در آن زمان گفت: از نیازهای اکوسیستم PyData در کار Posit حمایت کنید و همچنین به پیشبرد ابتکارات منبع باز حیاتی ادامه دهید.”

بسته‌های Xie مانند R Markdown و knitr یک جاذبه کلیدی برای بسیاری از کاربران R بودند و کار ارائه نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها را به روش‌های جذاب آسان می‌کردند. زی گفت، هدف او همچنین «دردسترس‌تر کردن تحقیقات تحقیق و تکرارپذیر» بود. برای مثال، پسوند xaringan R Markdown او، اجرای R از کتابخانه جاوا اسکریپت remark.js بود که امکان ارائه اسلایدهای تعاملی تجزیه و تحلیل مبتنی بر R را فراهم می کرد.

زی گفت پوزیت “سخاوتمندانه بودجه ای را برای من فراهم کرده است تا بتوانم به عنوان یک پیمانکار به حمایت و گسترش knitr، rmarkdown و بسته های مختلف در این اکوسیستم ادامه دهم. مشتاقانه منتظر ادامه همکاری من با تیم Posit در زمینه های مشترک مورد علاقه ما هستم.” با این حال، بسته DT در بین بسته‌هایی نیست که نگهداری می‌شود. Xie گفت که Posit قصد دارد یک نگهدارنده جدید برای آن یکی پیدا کند.

زی نوشت: “پایان یک رابطه اغلب به معنای اشتباه یا شکست هیچ یک از طرفین نیست.” “در عوض، می تواند به سادگی نشان دهنده عدم تطابق باشد، که طبیعی است.”