۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زبان سی شارپ باعث افتخارات زبان سال Tiobe شد

زبان برنامه نویسی شی گرا مایکروسافت برای توسعه دات نت بیشترین محبوبیت را داشت و در جاوا، سی پلاس پلاس، سی و پایتون به دست آورد.

زبان برنامه نویسی شی گرا مایکروسافت برای توسعه دات نت بیشترین محبوبیت را داشت و در جاوا، سی پلاس پلاس، سی و پایتون به دست آورد.

همانطور که انتظار می‌رفت، زبان سی شارپ مایکروسافت برنده جایزه بهترین زبان برنامه‌نویسی Tiobe در سال ۲۰۲۳ شده است، با بیشترین افزایش محبوبیت در سال نسبت به سال گذشته، با ۱.۴۳ درصد. .

Tiobe در ۶ ژانویه اعلام کرد

C#، یک زبان شی گرا برای ساخت برنامه های NET، برای اولین بار برنده این جایزه شد. شاخص انجمن برنامه نویسی تیوب خود به سال ۲۰۰۱ باز می گردد.

9 ویژگی جدید مهم در YugabyteDB

شاخص Tiobe محبوبیت زبان را بر اساس تعداد مهندسان ماهر در سراسر جهان، دوره‌ها و فروشندگان شخص ثالث، که با استفاده از جستجو در موتورهای جستجو مانند Google، Bing، Yahoo و Wikipedia محاسبه می‌شود، می‌سنجد.

C# بیش از دو دهه است که یکی از ۱۰ زبان برنامه نویسی برتر بوده است و در حال رسیدن به “چهار زبان بزرگ” Python، C، C++ است. Tiobe گفت و جاوا. اسکرچ (۰.۸۳٪) و Fortran (0.64٪) بیشترین افزایش سهم را به دست آوردند. Tiobe گفت: “C# سهم بازار را از جاوا می گیرد و در حوزه هایی مانند برنامه های کاربردی وب و بازی ها بیشتر و محبوب می شود.”

نکات برجسته از نظرسنجی توسعه دهندگان جنگو 2024

به غیر از C#، شاخص Tiobe در سال گذشته باعث شد که Fortran و Kotlin به ۲۰ بازیکن برتر دائمی تبدیل شوند و جایگزین R و Perl شوند. Fortran برای اعداد و ارقام مناسب است در حالی که Kotlin به عنوان رقیب جاوا در نظر گرفته می شود. زبان‌هایی که به‌عنوان امکان ورود به ۲۰ برتر Tiobe در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از Dart و TypeScript.

چرا بلاک چین آینده اینترنت است؟

۱۰ برتر Tiobe برای ژانویه ۲۰۲۴:

  1. پایتون، با امتیاز ۱۳.۹۷٪
  2. C، ۱۱.۴۴٪
  3. C++، ۹.۹۶٪
  4. جاوا، ۷.۸۷٪
  5. C#، ۷.۱۶٪
  6. جاوا اسکریپت، ۲.۷۷٪
  7. PHP، ۱.۷۹٪
  8. ویژوال بیسیک، ۱.۶٪
  9. SQL، ۱.۴۶٪
  10. خراش، ۱.۴۴%

جایگزین شاخص محبوبیت زبان برنامه‌نویسی Pypl تجزیه و تحلیل می‌کند که چگونه آموزش‌های زبان در Google جستجو می‌شوند. . ۱۰ برتر Pypl برای ژانویه ۲۰۲۴:

  1. Python، با ۲۸.۲٪ سهم
  2. جاوا، ۱۵.۷۳٪
  3. جاوا اسکریپت، ۸.۹۱٪
  4. C/C++، ۶.۸٪
  5. C#، ۶.۶۷٪
  6. R، ۴.۵۹٪
  7. PHP، ۴.۵۴٪
  8. TypeScript، ۲.۹۲٪
  9. سوئیفت، ۲.۷۷٪
  10. Objective-C، ۲.۳۴٪