۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تحلیلگران می گویند پایگاه داده جدید بدون سرور Pinecone ممکن است صاحبان کمی را ببیند

Pinecone انتظار دارد که پایگاه داده برداری بدون سرور جدید خود، ضمن کاهش هزینه ها و نیاز به مدیریت زیرساخت، نیاز به هوش مصنوعی مولد را تامین کند.

Pinecone انتظار دارد که پایگاه داده برداری بدون سرور جدید خود، ضمن کاهش هزینه ها و نیاز به مدیریت زیرساخت، نیاز به هوش مصنوعی مولد را تامین کند.

تحلیلگران معتقدند

ممکن است تعداد کمی از کاربران بدون سرور پایگاه داده برداری جدید Pinecone، که Pinecone Serverless نام دارد، وجود داشته باشد.

داگ گفت: «اگر می‌توانید همان عملکرد را از پایگاه‌داده‌ای که قبلاً استفاده می‌کنید و در حال حاضر داده‌های خود را در آن مدیریت می‌کنید، دریافت کنید، چرا باید یک پایگاه‌داده جداگانه راه‌اندازی و مدیریت کرد – حتی پایگاه‌داده‌ای با مزایای مقیاس‌پذیری بدون سرور؟» Henschen، تحلیلگر اصلی در Constellation Research.

به غیر از پایگاه‌های اطلاعاتی بردار اصلی، مانند Milvus، Weaviate، و Chroma، ویژگی‌های جاسازی برداری و جستجو یا قبلاً اضافه شده‌اند یا به زودی به ارائه‌دهندگان خدمات پایگاه داده می‌آیند. از جمله MongoDB، Couchbase، Snowflake، و Google BigQuery و سایر موارد.

هنسشن گفت: «افزودن جاسازی‌های برداری و جستجو، توسعه یک بازار بزرگ را برای پایگاه‌های اطلاعاتی تازه‌کار و فقط بردار دشوارتر می‌کند.

Red Hat هوش مصنوعی Lightspeed را به Linux، OpenShift گسترش می دهد

پایگاه‌های اطلاعاتی برداری و جستجوی برداری، به گفته کارشناسان، دو فناوری هستند که توسعه‌دهندگان از آنها برای تبدیل اطلاعات بدون ساختار به بردارها استفاده می‌کنند، که امروزه بیشتر به آن جاسازی می‌گویند.

این جاسازی‌ها به نوبه خود باعث ذخیره‌سازی، جستجو، و مقایسه اطلاعات آسان‌تر، سریع‌تر و مقیاس‌پذیرتر برای مجموعه‌های داده بزرگ.

مزیت مقیاس پذیری جستجوی برداری همچنین به آن کمک کرده است که در میان توسعه دهندگانی که در حال ساخت برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کننده هستند، به عنوان یک مدل زبان بزرگ (LLM)< /a>، در صورت لزوم و در صورت لزوم، مدل پاسخ‌های دقیق‌تری می‌تواند ایجاد کند و به نوبه خود برنامه لایه بالایی را کارآمدتر می‌کند.

با این حال، تحلیلگر اصلی گفت که او متقاعد نشده است که پایگاه‌های داده برداری مانند Pinecone، با زنگ‌ها و سوت‌های بیشتر توسعه‌دهندگان و دانشمندان داده‌ای که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند، شرکت‌ها را مجبور می‌کند برای یک سرویس پایگاه داده اضافی که فقط برای توسعه استفاده می‌شود، پرداخت کنند. از برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی.

DataStax سرویس Astra Streaming را به طور کلی در دسترس قرار می دهد

بودجه‌های IT ثابت می‌تواند به نگرانی‌های Pinecone بیفزاید

علاوه بر این، راه اندازی Pinecone Serverless در زمانی انجام می شود که بودجه IT شرکت ها همچنان ثابت باقی می ماند.

تونی بائر، تحلیلگر اصلی dbInsight، گفت: «در حالی که علاقه زیادی به هوش مصنوعی مولد وجود دارد، بودجه‌ها هنوز بر این اساس افزایش نمی‌یابند.

«بودجه‌های ثابت را می‌توان به عدم بلوغ این رشته نسبت داد. بائر افزود: انتخاب همه چیز، از ابزارسازی گرفته تا مدل‌های پایه و سرویس‌های زمان اجرا، در مراحل ابتدایی خود هستند، و جدا از نسخه‌های آزمایشی و جستجوی زبان طبیعی، شرکت‌ها هنوز در منحنی یادگیری برای شناسایی موارد استفاده برنده هستند.

در کنار تامین تقاضا برای هوش مصنوعی مولد، Pinecone انتظار دارد پایگاه داده بدون سرور جدید به شرکت‌ها در کاهش هزینه و نیاز به مدیریت زیرساخت کمک کند.

این شرکت گفت که کاهش هزینه با جدا کردن خواندن، نوشتن و ذخیره‌سازی امکان‌پذیر می‌شود، و افزود که هدف پایگاه داده کاهش تأخیر با اتخاذ یک معماری است که تحت آن خوشه‌بندی برداری در بالای ذخیره‌سازی حباب قرار می‌گیرد.

هدف GitHub امنیت زنجیره تامین نرم افزار است

طبق گفته این شرکت، پایگاه داده با الگوریتم های نمایه سازی و بازیابی جدید ارائه می شود تا جستجوی برداری سریع و کارآمد از حافظه حباب را بدون کاهش کیفیت بازیابی امکان پذیر کند.

نمایه سازی برداری جدید، طبق گفته بائر، به Pinecone برتری نسبت به سایر پایگاه های داده برداری و عملیاتی می دهد. این تحلیلگر گفت Pinecone تقریباً از دوازده نوع شاخص پشتیبانی می کند.

به گفته بائر، ویژگی بدون سرور پایگاه داده نیز نیاز روز است.

«ماهیت بارهای کاری بازیابی نسل افزوده (RAG) این است که ویژگی‌های هر حجم کاری مبتنی بر پرس‌وجو (تحلیل‌های فکری) را دارند که ماهیت آن‌ها spikey هستند. بائر توضیح داد که بدون سرور، مشتریان باید ظرفیت «در صورت نیاز» را فراهم کنند که احتمالاً اغلب ساکت است.

یک دلیل ثانویه برای انتخاب مسیر بدون سرور Pinecone این است که به کاهش پیچیدگی برنامه‌نویس کمک می‌کند زیرا نیاز به ارائه سرور را از بین می‌برد.