۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

CheerpJ مبتنی بر Wasm جاوا را در مرورگرهای وب اجرا می کند

WebAssembly JVM وعده می دهد که برنامه های جاوای اصلاح نشده "بسیار بزرگ" را در مرورگرهای مدرن بدون پلاگین یا نصب جاوا اجرا کند.

WebAssembly JVM وعده می دهد که برنامه های جاوای اصلاح نشده “بسیار بزرگ” را در مرورگرهای مدرن بدون پلاگین یا نصب جاوا اجرا کند.

Leaning Technologies CheerpJ 3.0 را منتشر کرده است، یک WebAssembly JVM که در مرورگرهای وب مدرن اجرا می شود. این شرکت در

جایگزینی CheerpJ 2.3 ۲۰۲۲ به عنوان پشتیبانی طولانی مدت Leaning Technologies نسخه CheerpJ 3.0 از درس‌هایی از هفت سال استفاده سازمانی و اجتماعی CheerpJ و سایر پروژه‌های مبتنی بر WebAssembly مانند CheerpX، یک سیستم مجازی‌سازی x86-to-WebAssembly استفاده می‌کند.

5 ویژگی جدید عالی در جنگو 5

CheerpJ بایت کد جاوا را با استفاده از یک کامپایلر JIT (در زمان مقرر) برای بایت کد جاوا در جاوا اسکریپت کامپایل می کند. این شامل یک ساخت کامل و بدون تغییر OpenJDK، به همراه یک لایه سیستم مجازی شده شامل سیستم های فایل مجازی و پشتیبانی از شبکه مجازی شده با استفاده از Tailscale است. قابلیت های کلیدی CheerpJ 3.0 عبارتند از:

  • اجرای برنامه های جاوا بزرگ و بدون تغییر در مرورگرها بدون پلاگین یا نصب جاوا.
  • هیچ جزء سمت سرور مورد نیاز نیست.
  • از فایل‌های JAR اصلاح نشده (بایگانی جاوا) کار می‌کند، بدون نیاز به مرحله کامپایل یا پیش پردازش.
  • از بارکننده های بازتاب و کلاس پشتیبانی می کند.
  • قابلیت همکاری با جاوا اسکریپت.
ساخت یا خرید: آیا واقعاً یک انتخاب است؟

CheerpJ 3.0 در حال حاضر به پشتیبانی Java 8 محدود شده است. با این حال، انگیزه اصلی معماری جدید، پشتیبانی از چندین نسخه جاوا و زمان اجرا بود. Leaning Technologies قصد دارد تا در سال ۲۰۲۴ از نسخه‌های مدرن جاوا LTS (پشتیبانی بلند مدت) پشتیبانی اضافه کند، که با جاوا ۱۱ شروع می‌شود. اهداف بلندمدت شامل برابری با جدیدترین نسخه Java LTS است که در حال حاضر JDK 21 است. .