۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا شرکت ها ابر را ترک می کنند

Cloud برای برنامه‌های مدرن مناسب است، اما بیشتر بارهای کاری سازمانی دقیقاً مدرن نیستند. مشکلات امنیتی و انتظارات برآورده نشده، شرکت‌ها را به سختی می‌فرستد.

Cloud برای برنامه‌های مدرن مناسب است، اما بیشتر بارهای کاری سازمانی دقیقاً مدرن نیستند. مشکلات امنیتی و انتظارات برآورده نشده، شرکت‌ها را به سختی می‌فرستد.

اکنون نگاه نکنید، اما ۲۵ درصد از سازمان‌های مورد بررسی در بریتانیا نیم یا بیشتر از حجم کار مبتنی بر ابر خود را به زیرساخت‌های داخلی منتقل کرده‌اند. این بر اساس مطالعه‌ای است که اخیراً توسط ، یک تجارت Cloud Software Group واحد.

این نظرسنجی از ۳۵۰ رهبر فناوری اطلاعات در مورد رویکردهای فعلی آنها برای رایانش ابری سوال پرسید. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان در سه سال گذشته با پروژه بازگشت به وطن ابری درگیر بوده اند. که استعداد زیادی است. چرا؟

هزینه، نه ابری

مشکلات امنیتی و انتظارات بالای پروژه به‌عنوان محرک‌های اصلی (۳۳%) برای جابجایی برخی از بارهای کاری مبتنی بر ابر به زیرساخت‌های داخلی مانند مراکز داده سازمانی، ارائه‌دهندگان هم‌مکانی، و ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت‌شده (MSP) گزارش شد. /p>

یک عامل مهم دیگر عدم برآورده کردن انتظارات داخلی با ۲۴٪ بود. “انتظارات برآورده نشده” بیشتر روندهای فناوری را توصیف می کند که من با آنها درگیر بوده ام، از جمله مشتری/سرور، یکپارچه سازی برنامه های کاربردی سازمانی، معماری سرویس گرا. و حالا ابر افراد مورد بررسی همچنین به هزینه های غیرمنتظره، مشکلات عملکرد، مشکلات سازگاری و زمان توقف خدمات اشاره کردند.

پروژه بلوفین و آینده سیستم عامل ها

متداول‌ترین محرکی که برای بازگشت به وطن دیده‌ام هزینه است. در این نظرسنجی، بیش از ۴۳ درصد از رهبران فناوری اطلاعات دریافتند که انتقال برنامه‌ها و داده‌ها از داخل محل به فضای ابری گران‌تر از حد انتظار است. اگرچه بخشی از این نظرسنجی نیست، اما هزینه برنامه های کاربردی و ذخیره داده ها در فضای ابری نیز به طور قابل توجهی گران تر از آنچه اکثر شرکت ها انتظار داشتند، بوده است. تحلیل هزینه و فایده زیرساخت ابری در مقابل زیرساخت داخلی، بسته به سازمان بسیار متفاوت است.

هیچ یک از اینها نباید تعجب آور باشد. ابر هیچ راهی برای ارائه هیاهوی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نداشت که هزینه های کمتر، چابکی بهتر و نوآوری بهتر را به همراه داشت. خوب، دو از سه بد نیست، درست است؟

هزینه ابر جایی است که همه چیز از ریل خارج می شود. ابر هنوز هم راحت‌ترین پلتفرم برای ساخت و استقرار سیستم‌های جدید، مانند هوش مصنوعی مولد است، و همچنین دارای جدیدترین و بهترین‌ها تقریباً همه چیز است. با این حال، وقتی شرکت‌ها با استفاده از الگوهای زیرساخت سنتی، حجم‌های کاری و مجموعه‌های داده را اجرا می‌کنند، مانند برنامه‌های کاربردی تجاری که داده‌ها را به همان روشی که در محل انجام می‌دادند پردازش و ذخیره می‌کنند، استفاده از یک ابر عمومی تأثیر منفی بر هزینه دارد.

فرآیندهای finops را با معیارهای مناسب پیکربندی کنید

به عبارت دیگر، کسانی که سعی کردند از فضای ابری به عنوان یک میزبان ساده برای حجم کاری خود استفاده کنند و هیچ اقدامی برای بهینه‌سازی آن حجم کاری برای مکان جدید خود انجام ندادند، صورت‌حساب‌های بسیار بزرگ‌تری از حد انتظار داشتند. علاوه بر این، آنها هیچ مزیت واقعی را با استفاده از یک ابر عمومی برای آن بارهای کاری خاص به دست نیاوردند.

کلاد برای برنامه‌های مدرن مناسب است که از گروهی از خدمات، مانند بدون سرور، کانتینرها یا خوشه‌بندی استفاده می‌کنند. با این حال، این بیشتر برنامه‌های کاربردی سازمانی را توصیف نمی‌کند.

برای ارائه دهندگان ابر عمومی متاسف نباشید

ممکن است ارائه‌دهندگان ابر حجم کاری و مجموعه داده‌هایی را از دست بدهند که در وهله اول هرگز نباید روی یک ابر عمومی قرار می‌گرفتند، اما همچنان از رشد انفجاری برخوردار خواهند بود. از خدایان هوش مصنوعی که این واقعیت را بر آنها آشکار کرد که آنها راحت‌ترین مکان برای ساخت و میزبانی برنامه‌ها و داده‌های هوش مصنوعی مولد هستند.

JetBrains از سرویس CI/CD برای تیم های کوچکتر رونمایی می کند

هر گونه ضرر و زیان ناشی از بازگرداندن به وطن به سرعت با مقادیر زیادی زیرساخت مورد نیاز برای ساخت و اجرای سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین می‌شود. این شامل برنامه های جدید و همچنین برنامه های موجود است که با هوش مصنوعی فعال خواهند شد. شرکت‌ها همچنین در حال گسترش استفاده از ابر هستند زیرا سیستم‌های هوش مصنوعی، پردازشگر و ذخیره‌سازی هستند و به چارچوب‌های پیشرفته، اکوسیستم‌های genAI و مدل‌های زبانی بزرگ نیاز دارند که ارائه‌دهندگان ابری از میزبانی آنها خوشحال هستند. چا-چینگ!

همان‌طور که چند بار در اینجا گفته‌ام، کنفرانس‌های ابری به کنفرانس‌های genAI تبدیل شده‌اند که برای چندین سال ادامه خواهند داشت. ارائه‌دهندگان ابر می‌دانند که نان آنها قرار است کجا روغن زده شود.

اگر از من بپرسید همه اینها سالم است. اگر شرکت‌ها بفهمند که ابر بدون بازگشت پول را از IT تخلیه می‌کند و به حرکت در آن جهت ادامه می‌دهند، نگران می‌شوم. شرکت‌ها در حال تصحیح دوره برای برخی برنامه‌ها و مجموعه داده‌ها هستند که هرگز نباید از ابتدا به ابر منتقل می‌شدند. آنها قبل از حرکت به خود زحمتی برای محاسبه ریاضی نداشتند. من انجام دادم، و اکنون آنها یک “من به شما گفتم” گران قیمت دارند.