۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Java Flight Recorder به دنبال بهبود است

پروژه Skogsluft ویژگی‌های پروفایل پیشرفته را معرفی می‌کند که شکاف بین Java و اجرای کد بومی را به همراه گزینه‌های پروفایل دقیق‌تر و انعطاف‌پذیرتر پر می‌کند.

پروژه Skogsluft ویژگی‌های پروفایل پیشرفته را معرفی می‌کند که شکاف بین Java و اجرای کد بومی را به همراه گزینه‌های پروفایل دقیق‌تر و انعطاف‌پذیرتر پر می‌کند.

قابلیت‌های پروفایل جاوا در Java Flight Recorder (JFR)، ابزاری برای جمع‌آوری داده‌های تشخیصی و نمایه‌سازی در برنامه‌های جاوا در حال اجرا، تحت یک پیشنهاد شناور در جامعه OpenJDK، بهبود می‌یابد.

این پروژه که Skogsluft نام دارد، ویژگی‌های پروفایل پیشرفته را برای پر کردن شکاف بین اجرای کدهای جاوا و بومی معرفی می‌کند و گزینه‌های پروفایل دقیق‌تر و منعطف‌تری را ارائه می‌دهد. در این پیشنهاد آمده است که Skogsluft بر روی سه پیشرفت کلیدی تمرکز خواهد کرد:

  • یک stackwalker بهبودیافته، قادر به راه رفتن ترکیبی از جاوا و پشته های بومی. این به توسعه دهندگان دید منسجم تری از ردیابی پشته را ارائه می دهد، به ویژه در برنامه هایی که جاوا و کد بومی در هم تنیده شده اند.
  • یک زمانبندی نمونه CPU انعطاف پذیر. برای لینوکس، این در perf_event_open یا timer_create. برای macOS، از زمان‌سنج استفاده می‌شود. برای سایر سیستم عامل ها، سیستم به نمونه های اجرای استاندارد باز می گردد. این پیشرفت برای ارائه نمونه‌برداری دقیق‌تر و سازگارتر از CPU در نظر گرفته شده است.
  • پشتیبانی از برچسب‌گذاری برای JFR، با توسعه‌دهندگانی که می‌توانند برچسب‌های هر رشته-کلید-مقدار را تنظیم کنند که در هر رویداد JFR گنجانده شده است. این برچسب‌گذاری زمینه غنی‌تری را در نمایه‌سازی داده‌ها فراهم می‌کند و اشکال‌زدایی و تجزیه و تحلیل هدفمندتری را ممکن می‌سازد.
Eclipse سازمانی جاوا بخار جمع می کند، MicroProfile می لغزد

JFR API برای پشتیبانی از برچسب‌گذاری آسان و انعطاف‌پذیر رشته‌ها گسترش می‌یابد تا اطمینان حاصل شود که برچسب‌ها به طور مداوم در داده‌های پروفایل ثبت می‌شوند. این پروژه با شبیه‌سازی نسخه اصلی برنامه‌ریزی‌شده JDK 23 که قرار است در ماه سپتامبر ارائه شود، آغاز می‌شود و نسخه‌های اصلی را در آینده دنبال می‌کند.