۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پایگاه داده اوراکل خودکار پشتیبانی مکالمه هوش مصنوعی را اضافه می کند

به گفته تحلیلگران، ارتقا ممکن است به اوراکل کمک کند تا در ارائه یک پایگاه داده ابری مستقل در برابر رقبای مانند AWS، Google، IBM و Snowflake پیشروی کند.

به گفته تحلیلگران، ارتقا ممکن است به اوراکل کمک کند تا در ارائه یک پایگاه داده ابری مستقل در برابر رقبای مانند AWS، Google، IBM و Snowflake پیشروی کند.

Oracle در تلاش برای حفظ برتری خود نسبت به خدمات پایگاه داده مبتنی بر ابر رقیب از رقبایی مانند AWS، Google Cloud، IBM، و Snowflake، پیشنهاد پایگاه داده خودران خود را به‌روزرسانی کرده است. پایگاه داده خودکار Oracle یک سرویس Oracle Cloud Infrastructure (OCI) است.

پایگاه داده خودکار Oracle، که بر اساس سیستم مدیریت پایگاه داده ارتباطی اختصاصی Oracle (RDBMS)، در حال حاضر Oracle Database 23c است، از حجم کاری تراکنشی و تحلیلی پشتیبانی می کند.

وجه تمایز اصلی برای پایگاه داده مستقل این است که سیستم مدیریت زیربنایی آن وصله، ارتقاء و تنظیم را خودکار می کند و تمام وظایف معمول نگهداری پایگاه داده را بدون هیچ گونه مداخله دستی انجام می دهد.

پایگاه داده خودکار از چهار بار کاری مجزا، از جمله پردازش تراکنش، تجزیه و تحلیل و ذخیره‌سازی داده، تراکنش‌ها و تجزیه و تحلیل در JSON پشتیبانی می‌کند. a> داده، و توسعه برنامه APEX، که یک پلت فرم توسعه برنامه مدیریت شده کد برای ساخت و استقرار برنامه های مبتنی بر داده است.

آخرین به‌روزرسانی‌ها شامل پشتیبانی از مکالمات در Select AI، بهبود فضایی جدید در Oracle Machine Learning، یک رابط نظارت بر مدل بدون کد، و یک رابط جدید برای استودیو گراف پایگاه داده مستقل است.

انتخاب هوش مصنوعی برای مکالمات پشتیبانی می شود

Oracle پشتیبانی از مکالمات را به انتخاب AI اضافه کرده است. انتخاب هوش مصنوعی، که در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، به کاربران سازمانی اجازه می دهد تا داده های خود را با استفاده از زبان طبیعی تجزیه و تحلیل کنند، و با کمک مدل های زبان بزرگ (LLM) که از طریق OCI Generative AI< قابل دسترسی هستند. /a> سرویس.

اما، قبل از این به‌روزرسانی، انتخاب AI توانایی به خاطر سپردن سؤالات قبلی یا اجازه دادن به کاربران برای پرسیدن سؤالات بعدی را نداشت.

آشنایی با پلتفرم های پذیرش دیجیتال

“هوش مصنوعی انتخاب کنید اکنون تاریخچه چت را در اختیار LLM قرار می دهد تا بتواند زمینه سوالات بعدی را تفسیر کند. جورج لامپکین، معاون مدیریت محصول در اوراکل، در پست وبلاگ.

Lumpkin گفت:

کاربران سازمانی همچنین می توانند از Select AI بخواهند SQL تولید شده و شرحی از پردازش پرس و جو را تولید کند.

به گفته دیوید منینگر، مدیر اجرایی شرکت تحقیقاتی و مشاوره ISG، قابلیت‌های جدید Select AI به کاهش بار توسعه‌دهندگان و بهبود بهره‌وری کمک می‌کند.

“بدون زمینه پرس و جو قبلی، به این معنی است که یک توسعه دهنده سازمانی باید یک مشکل یا درخواست را تکرار کند و آن را در صورت لزوم اصلاح کند. این به سرعت ناامید کننده می شود و کل هدف را شکست می دهد، “منینگر گفت که قبلا انتخاب AI می توانست ساختاری اساسی از پرس و جو SQL را از یک ورودی زبان طبیعی ایجاد کند.

تونی بائر، تحلیلگر اصلی dbInsight معتقد است که به‌روزرسانی جدید، خلبان‌های هوش مصنوعی یا سیستم‌های هوش مصنوعی برای کدنویسی را به سطح جدیدی می‌برد. علاوه بر تولید کد، مدل زبان باید ساختار منطقی پایگاه داده به علاوه متن بدون ساختار که فراداده توصیفی است را درک کند. بائر گفت: باید درک کاملی از بهینه سازی پرس و جو نیز داشته باشد.

اگرچه هوش مصنوعی Oracle’s Select با تعداد فزاینده ای از خدمات جستجوی زبان طبیعی از جمله Microsoft Copilot، Github Copilot، Amazon Q، Snowflake Copilot و Databricks IQ رقابت می کند، Baer معتقد است که وجه تمایز انتخاب AI این است که می تواند طرحواره های بسیار پیچیده را درک کند. معمولی برای استقرار پایگاه داده اوراکل هستند.

این شرکت گفت که انتخاب هوش مصنوعی برای هر برنامه SQL قابل دسترسی است و به عنوان یک ویژگی یکپارچه در پایگاه داده خودکار در دسترس است.

راحتی ابری و منبع باز

رابط بدون کد برای نظارت بر مدل

به منظور کمک به کارکنان شرکت در مدیریت عملیات یادگیری ماشینی (MLOps)، Oracle همچنین یک رابط بدون کد جدید برای نظارت بر مدل‌های آموزش ماشین اضافه کرده است.

>

بر اساس گفته‌های Lumpkin Oracle، رابط نظارت بر مدل جدید، نه تنها به کاربران سازمانی اجازه می‌دهد مدل‌ها را نظارت کنند، بلکه در صورت لزوم آنها را تغییر دهند.

«برای توسعه‌دهندگان، بهبود عملکرد مدل مدت‌هاست که به دنبال آن بوده و در اولویت قرار دارد. ران وست فال، مدیر تحقیقات گروه Futurum، گفت: نمونه‌ها شامل مدل‌سازی آب و هوا و آب و هوا و بهبود پاسخگویی ایمنی عمومی است.

وست فال افزود: «قابلیت جدید پایگاه داده مستقل Oracle را قادر می‌سازد تا فرآیند مدل‌سازی را در رابطه با پیشنهادات رقیب ساده‌سازی کند.

علاوه بر این، این شرکت یک پیشرفت فضایی جدید در یادگیری ماشینی Oracle برای Python ارائه کرده است که به عنوان بخشی از ارائه پایگاه داده مستقل گنجانده شده است، که به شرکت‌ها امکان می‌دهد برای بهبود دقت مدل، روابط مکان را در مدل‌های یادگیری ماشین بگنجانند.

لامپکین نوشت: «دانشمندان داده می‌توانند الگوهای فضایی را از طریق یک رویکرد کمی – مانند خوشه‌بندی فضایی، رگرسیون، طبقه‌بندی و تشخیص ناهنجاری‌ها – بدون انتقال داده‌ها به خارج از پایگاه داده یا نوشتن الگوریتم‌های پیچیده به تنهایی تشخیص دهند.

>

به منظور کمک به شرکت‌ها برای به دست آوردن بینش بیشتر از داده‌های خود، این شرکت یک رابط کاربری جدید برای استودیوی گراف پایگاه داده مستقل اضافه کرده است که به شرکت اجازه می‌دهد نماهای نمودار دارایی را بر روی نمودارهای دانش چارچوب توصیف منابع (RDF) با استفاده از کشیدن- ایجاد کند. روش and-drop.

«گراف‌های دانش RDF با ثبت پیوندهای پیچیده بین داده‌ها در سیلوهای سازمانی، به اعمال معنا در روابط داده‌ها کمک می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند از داده‌های موجود در نمودارهای دانش، بینش بیشتری دریافت کنند.

Oracle از رقبای پایگاه داده خود جلوتر است؟

به‌گفته ISG’s Menninger، به‌روزرسانی‌های جدید، که بر مدیریت داده‌ها، ایجاد بینش از داده‌ها، و سرعت بخشیدن به توسعه برنامه‌های کاربردی با کمک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی متمرکز هستند، ممکن است به اوراکل در برابر رقبای خود غلبه کند.

مبادلات با ابرهای واکنشی و فعال را درک کنید

«اوراکل سال‌ها پیش زمانی که پایگاه داده مستقل را معرفی کرد، ادعاهای جسورانه‌ای داشت. در آن زمان احتمالاً از نظر واقع بینانه از خودش جلوتر بود، اما این فناوری در حال پیشرفت است و قابلیت های خودمختار بیشتری را واقعی تر می کند. در نتیجه سرمایه‌گذاری اولیه اوراکل، من فکر می‌کنم می‌توان گفت که آنها در ارائه قابلیت‌های پایگاه داده مستقل پیشرو بوده‌اند.

مدیر اجرایی ISG همچنین گفت که هر پایگاه داده ای که پتانسیل تخلیه مشکلات اداری و مدیریتی را داشته باشد، شرکت ها را جذب می کند، زیرا هیچ کس نمی خواهد وقت خود را در این فعالیت ها صرف کند. او افزود: “تا زمانی که ویژگی ها کار کنند و قیمت مناسبی داشته باشند، برای همه شرکت ها منطقی است.”

این ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌ها همچنین از روند ارائه‌دهندگان نرم‌افزار پیروی می‌کنند که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در پایگاه داده‌های خود ایجاد می‌کنند، در نتیجه نیاز شرکت‌ها برای انتقال داده‌های خود به پایگاه داده یا پلت فرم داده جداگانه برای توسعه هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی مولد را کاهش می‌دهند. برنامه های مبتنی بر .

شرکت تحقیقات بازار گارتنر در گزارش.

Westfall از گروه Futurum معتقد است که انتخاب AI پایگاه داده مستقل Oracle را در خط مقدم نوآوری های پلت فرم داده قرار داده است.

“با انتخاب AI، من می بینم که اوراکل در حال شکستن زمینه هوش مصنوعی با یک قابلیت عمومی در دسترس برای سازمان ها است تا با داده های خصوصی و اختصاصی خود به طور مستقیم گفتگوی متنی داشته باشند. مدیر تحقیقات گفت: از نسخه‌های نمایشی استفاده از آن ساده است تا شرکت‌ها در هر اندازه بتوانند بلافاصله از آن استفاده کنند.