۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Astral از نصب کننده بسته Python “بسیار سریع” رونمایی کرد

مدیر بسته uv ​​مبتنی بر Rust قول می‌دهد که جایگزینی برای پیپ باشد و در هنگام اجرا با کش گرم تا ۱۱۵ برابر سریع‌تر از پیپ باشد.

مدیر بسته uv ​​مبتنی بر Rust قول می‌دهد که جایگزینی برای پیپ باشد و در هنگام اجرا با کش گرم تا ۱۱۵ برابر سریع‌تر از پیپ باشد.

Astral، که ابزارهای Python با کارایی بالا مانند روف لاینتر /a>، uv را راه اندازی کرده است، یک نصب کننده و حل کننده بسته Python “بسیار سریع” که در Rust نوشته شده است.

Astral در وبلاگی نوشت:

TypeScript 4.6 تجزیه و تحلیل جریان کنترل، پشتیبانی ES2022 را اضافه می کند

به عنوان جایگزینی برای pip و pip-tools طراحی شده است، uv امروز برای استفاده در پروژه‌هایی که حول آن جریان‌های کاری ساخته شده‌اند آماده است. پست اعلام محصول برنامه‌نویسان می‌توانند uv را از طریق نصب‌کننده‌های مستقل Astral یا از Pypl.

Astral گفت، مانند Ruff، uv با تمرکز وسواسی روی عملکرد اجرا شد. معیارهای این شرکت نشان می‌دهند که سرعت uv 8 برابر تا ۱۰ برابر سریع‌تر از pip و pip-tools بدون ذخیره‌سازی حافظه پنهان است، و ۸۰ برابر تا ۱۱۵ برابر هنگام اجرا با حافظه پنهان گرم سریع‌تر است.

بهترین ویژگی های جدید در Next.js 13

مدیر بسته نیز برای ایجاد حداقل موانع برای پذیرش طراحی شده است. انتشار اولیه uv بر پشتیبانی از APIهای pip و pip-tools در پشت رابط uv pip متمرکز بود، و uv را برای پروژه‌های موجود بدون نیاز به پیکربندی قابل استفاده می‌کرد.

uv به‌عنوان یک باینری ثابت ارسال می‌شود و از ویژگی‌های بسته‌بندی مدرن پایتون از جمله نصب‌های قابل ویرایش، وابستگی‌های Git، وابستگی‌های URL، وابستگی‌های محلی، فایل‌های محدودیت، توزیع‌های منبع، و فهرست‌های سفارشی پشتیبانی می‌کند. uv از Linux، Windows و macOS پشتیبانی می‌کند.