۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ارتقاء زبان دارت در Wasm، هوش مصنوعی مولد می درخشد

Dart 3.3 زمینه را برای کامپایل برنامه های Flutter در WebAssembly ایجاد می کند، در حالی که SDK جدید Gemini API را برای ساخت ویژگی های هوش مصنوعی در برنامه ها ادغام می کند.

Dart 3.3 زمینه را برای کامپایل برنامه های Flutter در WebAssembly ایجاد می کند، در حالی که SDK جدید Gemini API را برای ساخت ویژگی های هوش مصنوعی در برنامه ها ادغام می کند.

Dart 3.3، آخرین به‌روزرسانی زبان برنامه‌نویسی Google برای ساخت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، دسک‌تاپ و وب، وارد شده است و پشتیبانی آزمایشی را برای برنامه‌های وب کامپایل شده در WebAssembly ارائه می‌کند. Google همچنین یک SDK برای ایجاد قابلیت‌های هوش مصنوعی در برنامه‌های Dart و Flutter منتشر کرد.

دارت ۳.۳ در ۱۵ فوریه راه اندازی شد. دستورالعمل‌های دانلود Dart SDK را می‌توانید در dart.dev پیدا کنید. دارت چارچوب فلاتر را برای توسعه رابط کاربری چند پلتفرمی نیرو می‌دهد.

Dart 3.3 به نویسندگان برنامه‌ها و بسته‌ها اجازه می‌دهد تا پایه‌گذاری برنامه‌های وب را که در WebAssembly کامپایل شده‌اند، آغاز کنند. در حالی که پشتیبانی WebAssembly در Flutter Web به صورت آزمایشی باقی مانده است، تیم در تلاش است تا پیاده سازی را تثبیت کند. برای اجرای برنامه‌های Flutter در وب با استفاده از WebAssembly، توسعه‌دهندگان باید همه کدها، از برنامه‌ها به وابستگی‌ها، برای استفاده از مکانیزم جدید تعامل جاوا اسکریپت در Dart و package:web. تیم Dart یک راهنمای مهاجرت برای کمک به توسعه دهندگان برای شروع استفاده از WebAssembly ارائه کرده است. p>

هدف ابزار Google Cloud آسان کردن یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل بین ابری است

در کنار Dart 3.3، Google Google AI Dart SDK را معرفی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ویژگی های هوش مصنوعی تولید کنند. با استفاده از Gemini API به برنامه های Dart یا Flutter خود وارد کنید. جمینی بزرگترین و عمومی‌ترین مدل هوش مصنوعی مولد Google است که قادر به پردازش اطلاعات از هم عکس و هم متن برنامه‌نویسان می‌توانند از طریق راهنمای شروع سریع، اطلاعات مربوط به استفاده از Google AI Dart SDK را مطالعه کنند.

DataStax جریان داده در زمان واقعی را به سرویس مدیریت شده AstraDB اضافه می کند

Dart 3.3 همچنین مدل جدیدی را برای تعامل با کتابخانه های جاوا اسکریپت معرفی می کند. (دارت زمانی به عنوان رقیب جاوا اسکریپت قرار می گرفت.) مجموعه جدیدی از APIها برای تعامل با جاوا اسکریپت، dart:js_interop کتابخانه، شامل یک API تایپ شده، که مرز بین دو زبان را با اجرای ایستا مشخص می کند. گوگل گفت که این یک دسته از مشکلات را قبل از زمان کامپایل حذف می کند. علاوه بر این، Dart اکنون یک مدل جدید برای نمایش انواع جاوا اسکریپت در دارت با استفاده از انواع پسوند ارائه می‌کند.

JetBrains برنامه های تزریق وابستگی را برای Ktor روشن می کند

انواع برنامه‌های افزودنی در دارت ۳.۳ پوشش‌های بدون هزینه را برای انواع معرفی می‌کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از انواع برنامه‌های افزودنی برای بهینه‌سازی کدهای حساس به عملکرد، به‌ویژه هنگام تعامل با پلتفرم‌های میزبان استفاده کنند. انواع پسوند راحتی انواع سفارشی با اعضای منحصر به فرد را فراهم می کند و در عین حال سربار تخصیص لفاف را حذف می کند. به گفته گوگل، بنابراین انواع بومی می‌توانند مستقیماً بدون هزینه ایجاد لفاف‌ها و غیرمستقیم مرتبط استفاده شوند.