۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل بر ایمنی با مدل های باز Gemma تاکید می کند

مدل‌های باز Gemma برای استفاده، تغییر و توزیع مجدد توسط توسعه‌دهندگان و محققانی که موافقت می‌کنند این کار را مسئولانه انجام دهند رایگان است.

مدل‌های باز Gemma برای استفاده، تغییر و توزیع مجدد توسط توسعه‌دهندگان و محققانی که موافقت می‌کنند این کار را مسئولانه انجام دهند رایگان است.

Google جما را پرده برداری کرده است، خانواده ای از مدل های باز طراحی شده برای کمک توسعه دهندگان و محققان درگیر توسعه هوش مصنوعی مسئول هستند. گوگل گفت که مدل های جما از همان تحقیقات و فناوری استفاده شده برای ایجاد مدل های جمینی.

Gemma که به‌عنوان نسل جدیدی از مدل‌ها توصیف می‌شود، خانواده‌ای از مدل‌های سبک وزن است که توسط Google DeepMind و سایر تیم‌ها در سراسر Google ایجاد شده است. وزنه های مدل Gemma در دو اندازه جما ۲B و جما ۷B وجود دارد، هر دو با آموزش از قبل و انواع تنظیم شده توسط دستورالعمل.

توسعه دهندگان Go می گویند بزرگترین چالش Golang مدیریت خطا و یادگیری است

مدل‌های Gemma می‌توانند مستقیماً روی لپ‌تاپ توسعه‌دهنده یا رایانه رومیزی اجرا شوند. راهنمای مدل‌های باز Gemma در google.dev ارائه می‌شود. گوگل گفت که Gemma در معیارهای کلیدی از مدل های بزرگتر بهتر عمل می کند در حالی که به استانداردهای Google برای خروجی های ایمن و مسئولانه پایبند است. Google Gemma را با ابزارهایی مانند Hugging Face، MaxTex، Nvidia NeMo و TensorRT-LLM ادغام کرده است.

چگونه eBPF آینده لینوکس و مهندسی پلتفرم را شکل می دهد

Google همچنین یک ابزار هوش مصنوعی مولد مسئول منتشر کرد که ارائه می‌کند راهنمایی و ابزارهایی برای ایجاد برنامه های کاربردی هوش مصنوعی ایمن تر. این جعبه ابزار شامل طبقه بندی ایمنی، اشکال زدایی و راهنمایی است. همچنین پیاده‌سازی‌های مرجع برای استنتاج و تنظیم دقیق نظارت شده در چارچوب‌های اصلی از جمله Keras، PyTorch، JAX و TensorFlow/Keras ارائه شده است.