۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برنامه های ابری و هوش مصنوعی در دات نت ۹ در مرکز توجه قرار دارند

اولین نسخه پیش نمایش دات نت بعدی، زمینه را برای یک سال توسعه پلتفرم متمرکز بر برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی فراهم می کند.

اولین نسخه پیش نمایش دات نت بعدی، زمینه را برای یک سال توسعه پلتفرم متمرکز بر برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی فراهم می کند.

فقط سه ماه پس از پایان تصدی .NET 8، اکنون زمان آن فرا رسیده است که مایکروسافت و بنیاد دات نت برنامه های خود را برای نسخه بعدی، NET 9 برنامه ریزی کنند. a>، که قرار است در نوامبر با .NET Conf.

وارد شود

می‌توانید سرعت انتشار سالانه دات‌نت را به‌عنوان یک مدل توسعه چابک در نظر بگیرید که هر سال یک سرعت جدید را آغاز می‌کند که بر روی مجموعه‌ای از داستان‌های کاربر بنا شده است. البته، برخی از پیشرفت‌ها، تحولات زبان برنامه‌ریزی‌شده را هدف قرار می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از چرخه عمر کلی نرم‌افزار با به‌روزرسانی‌های تعمیر و نگهداری و رفع اشکال پشتیبانی می‌کنند.

چرخه توسعه و انتشار دات نت نیز باید با ابزارهای توسعه پشتیبانی کننده، یعنی پلاگین های Visual Studio و Visual Studio Code، از جمله C# Dev Kit جدید همراستا باشد. . در حالی که این محدودیت‌هایی را به نقشه راه .NET اضافه می‌کند، اما تضمین می‌کند که وقتی .NET 9 بالاخره سقوط کرد، ابزارهایی که برای ساخت، آزمایش و اشکال‌زدایی کدتان نیاز دارید برای شروع کار آماده خواهند بود.

پلتفرمی برای برنامه‌های Cloud-Native و AI

برای دات نت ۹، مایکروسافت روی دو حوزه کلیدی تمرکز کرده است< /a>. اولین مورد، پشتیبانی بهبودیافته از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، برای کسی که مایکروسافت را در سال گذشته تماشا کرده است، نباید تعجب آور باشد. مشارکت این شرکت با OpenAI و پذیرش مدل‌های زبان، و همچنین سایر اشکال یادگیری ماشین، سریع و عمیق بوده است و ابزارهایی مانند Semantic Kernel مبنایی را ارائه می‌کنند. برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی درجه سازمانی که فراتر از نوآوری‌های چت ربات‌های مبتنی بر ترانسفورماتور هستند.

منطقه دوم، تبدیل دات نت به پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن ابر بومی بر اهمیت Azure و Kubernetes برای جریان درآمد مایکروسافت تاکید می کند. . بهبودهایی در این زمینه شامل بهینه‌سازی عملکرد و زمان راه‌اندازی با تمرکز بر مقیاس‌بندی برنامه‌ها است. ابزارهای مورد نیاز برای ارائه این امر باید ادغام دات نت با خدمات زیرساخت ابری رایج را ساده کند. چرخش آهسته Azure به یک پشته بومی ابری باز تقریباً کامل شده است.

نکات برجسته از نظرسنجی توسعه دهندگان جنگو 2024

راه اندازی .NET Aspire توسط مایکروسافت در .NET Conf 2023 نشان داد که چگونه این شرکت قصد دارد از دات نت به عنوان بخشی از این پشته جدید با رویکردی نظری برای یکپارچه سازی برنامه ها و خدمات استفاده کند. در حالی که اینترنت اولیه بر روی پشته LAMP لینوکس، آپاچی، MySQL و Perl/PHP/Python ساخته شده بود، چشم انداز ابری مایکروسافت شامل Azure، Kubernetes، PostgreSQL، Redis و Aspire است. (AKPRA؟ یا PARKA، شاید؟) کلید این رویکرد، .NET چند پلتفرمی و توانایی آن برای ساخت و استقرار در یک محفظه بهینه سازی شده برای ابر مبتنی بر اوبونتو است.

Aspire برای تسریع تحویل میکروسرویس با دات‌نت، ساده‌سازی اتصالات به آن بلوک‌های سازنده کلیدی، تبدیل مجموعه پیچیده‌ای از فایل‌های پیکربندی و فراخوان‌های REST دستی به یک فراخوانی آشنا، بارگیری وابستگی‌ها و پیش نیازها در نظر گرفته شده است. بخشی از تعریف برنامه شما گره زدن همه این موارد با سایر بهینه‌سازی‌ها باید به سرعت Aspire را به رویکرد ترجیحی برای ساخت .NET برای ابر تبدیل کند.

کمی کمک از دوستان NET

مایکروسافت متوجه شده است که دات نت نمی تواند همه این کارها را به تنهایی انجام دهد، این شرکت باید با ارائه دهندگان سیستم عامل و پلتفرم سخت افزاری همکاری کند تا راه های بهتری برای مدیریت اسرار و مدیریت دسترسی API ارائه دهد. اگر در اینجا موفق باشد، و دلیلی وجود ندارد که موفق نباشد، این موفقیت باید انگیزه‌ای برای دیگر پلتفرم‌های بومی ابری ایجاد کند تا از کارهایی که توسط تیم دات‌نت انجام می‌شود استفاده کنند.

همزمانی و موازی پایتون توضیح داده شده است

یک قطعه جالب در پست وبلاگ اعلامیه گسترش پشتیبانی برای بومی پیش از زمان (AOT) .NET وارد شده است. این به معنای یک رویکرد ساده برای راه اندازی زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) یا محیط Docker برای کامپایل و آزمایش برنامه های لینوکس دات نت است. این امر باید ساخت برنامه‌هایی را که می‌توانند به سرعت مقیاس شوند، یا با بارگیری و استقرار کانتینرهای جدید در صورت تقاضا یا با راه‌اندازی مجدد غلاف‌هایی که مقیاس آنها به صفر رسیده است، ساده می‌کند. برنامه‌های Cloud-Native به پلتفرمی نیاز دارند که برای اجرا در فضای ابری طراحی شده باشد، بنابراین گسترش قابلیت‌های کانتینر و AOT .NET 8 برای یک نسخه مدرن آماده ابری NET بسیار منطقی است.

داشتن مجموعه‌ای از تم‌ها برای سال توسعه آینده تنها بخشی از فرآیند لازم برای تنظیم نسخه NET است. به هر حال، دات نت واقعا یک پروژه یکپارچه نیست، بلکه ناوگانی از پروژه های مختلف است که همگی در یک جهت و با سرعت های متفاوت حرکت می کنند. زمان اجرا و پلتفرم نیازهای متفاوتی دارند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که بخش‌های مختلف پروژه ویژگی‌های پیش‌نمایش را در نقاط مختلف در طول سال منتشر کنند. بخشی از این رویکرد مستلزم پرداختن به عقیده‌ای از ویژگی‌های برنامه‌ریزی‌شده و رفع اشکال است، همانطور که در GitHub مستند شده است.

کار با .NET 9 Preview 1

اولین پیش‌نمایش در ۱۳ فوریه حذف شد. در تغییر نحوه انتشار اعلان‌ها و اسناد NET، تیم NET از GitHub و GitHub Discussions برای مدیریت یادداشت های انتشار خود استفاده می کند. این به آن اجازه می‌دهد اسناد اولیه را سریع‌تر منتشر کند، و جامعه را در بهبود آن، در کنار گزارش مشکلات و اشکالات و درخواست‌های کشش، مشارکت دهد.

اگر قصد دارید .NET 9 را امتحان کنید در این مرحله اولیه، باید نسخه پیش‌نمایش کنونی Visual Studio 2022 را با NET 9 SDK داشته باشید. اگر محیط توسعه سبک تری را ترجیح می دهید، می توانید از C# Dev Kit در کد ویژوال استودیو استفاده کنید. یک نسخه NET 9 از جعبه ابزار MAUI (واسطه برنامه چند پلتفرمی) موجود است و می تواند به عنوان بخشی از محیط توسعه شما نصب شود.

Rust ویژگی های تشخیصی را برای پیام های کامپایلر اضافه می کند

می‌توانید ‏NET 9 SDK را برای Linux، Windows دانلود کنید و macOS، با نسخه‌های x86 و Arm. اگر در حال ساخت برنامه‌های وب سرور هستید و می‌خواهید توسعه Blazor را ردیابی کنید، یک پیش‌نمایش NET 9 از زمان اجرا ASP.NET Core در دسترس است.

نسخه پیش‌نمایش اولیه از سه زبان پشتیبانی می‌کند: C# 12.0، F# 8.0 و Visual Basic 16.9. اینها نسخه‌های منتشر شده فعلی زبان‌های اصلی دات‌نت هستند، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به یادگیری نسخه‌های زبان جدید شروع به کشف ویژگی‌های پلتفرم کنید. ما هنوز در چرخه توسعه .NET 9 خیلی زود هستیم، بنابراین نباید انتظار انتشار زبان های به روز شده را داشته باشید. زمان اجرا یک هدف متحرک است که به سرعت در حال تغییر است و به‌روزرسانی‌های زبان باید منتظر ماند تا پایدارتر شود.

لیست اولیه تغییرات در NET 9 نسبتا کوتاه است، اما با راه اندازی پیش نمایش های بیشتر، شاهد تغییرات بسیار بیشتری خواهیم بود. در حال حاضر، ارزش آن را دارد که در مورد موضوعاتی که انتشار به آنها می‌پردازد و اینکه توسعه ابری و هوش مصنوعی بر نرم‌افزار شما تأثیر می‌گذارد، فکر کنید. بسیاری از ما منتظر می‌مانیم تا ویژگی‌های .NET 9 را تا پس از انتشار نسخه پشتیبانی طولانی‌مدت بعدی، NET 10، در سال ۲۰۲۵ به کار ببریم. اما اگر مایلید به تعیین دستور کار چند سال آینده NET کمک کنید. توسعه، سپس اولین پیش نمایش را دانلود کنید و شروع به کاوش در آینده کنید.