۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Stack Overflow API را برای Gemini گوگل باز می کند

Overflow API به مدل Gemini این امکان را می دهد که هنگام ارائه کمک کدنویسی به توسعه دهندگان در Google Cloud، پایگاه دانش Stack Overflow را استخراج کند.

Overflow API به مدل Gemini این امکان را می دهد که هنگام ارائه کمک کدنویسی به توسعه دهندگان در Google Cloud، پایگاه دانش Stack Overflow را استخراج کند.

Stack Overflow، پرتال پرطرفدار پرسش و پاسخ برای توسعه دهندگان، با بازوی محاسبات ابری Google برای توسعه API همکاری کرده است که به مدل هوش مصنوعی Gemini Google به پایگاه دانش Stack Overflow دسترسی خواهد داشت.< /p>

این پیشنهاد جدید با نام Overflow API، قابلیت‌های کمک کدنویسی Gemini برای Google Cloud را که از طریق Google Cloud Console به توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود، اطلاع می‌دهد. این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند که پیشنهادات ارائه شده توسط Gemini به منابع Stack Overflow استناد می کند.

طوفان بازگشت ابر در یک فنجان چای

Overflow API، که در حال حاضر در مرحله توسعه است، در کنفرانس آینده Google Cloud Next در آوریل پیش‌نمایش خواهد شد و پس از آن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود.

علاوه بر بهره‌مندی از Google با کمک به Gemini برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کدنویسی از پایگاه دانش Stack Overflow، این مشارکت به Stack Overflow کمک می‌کند تا دسترسی خود را به توسعه‌دهندگان در زمانی که دستیاران تولید کد با مدل‌های زبان بزرگ پشتیبانی می‌کنند، حفظ کند. a> (LLMs)، در حال تغییر رفتار توسعه دهندگان در مورد تحقیق در مورد کد هستند.

خود

Stack Overflow روی افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به پلتفرم خود از طریق کار می‌کند. پیشنهاد OverflowAI، که احتمالاً در پلتفرم هایی مانند Teams و Slack ادغام می شود.

4 IDE شیرین پایتون که ممکن است از دست داده باشید

همچنین در این مشارکت Google با این شرکت همکاری می‌کند تا به قابلیت‌های هوش مصنوعی OverflowAI اضافه کند.

اکتبر گذشته، Stack Overflow در پی افزایش فشار دستیاران کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، نزدیک به یک سوم نیروی کار خود را اخراج کرد. پیش از آن، این شرکت ۵۸ کارمند را که به عنوان طراح UX، متخصصان منابع انسانی، طراحان محصول و توسعه دهندگان ارشد نرم افزار کار می کردند، کنار گذاشته بود.

اگرچه Google شریک راه‌اندازی Overflow API است، اما این شرکت آماده همکاری با شرکت‌های بیشتری است که می‌خواهند LLM خود را بر اساس پایگاه دانش و محتوای آن آموزش دهند.

16 نوآوری غیر قابل مقاومت در ابر

اشتراک‌گذاری داده‌ها برای آموزش مدل می‌تواند به جریان جدیدی از درآمد برای شرکت تبدیل شود یا اهرمی برای اطمینان از حضور آن در پلتفرم‌ها در هر جایی که توسعه‌دهندگان به آن مراجعه می‌کنند، ارائه دهد.

Google و Stack Overflow شرایط مالی شراکت را فاش نکرده اند.

رقبای Google Cloud AWS و Microsoft دستیاران تولید کد خود را به شکل Amazon CodeWhisperer و GitHub Copilot دارند.

سایر LLM ها، هرچند منبع باز، که قابلیت های تولید کد را ارائه می دهند، شامل StarCoder2 و Code Llama هستند.