۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا هم به مهندسان ابر و هم به معماران ابر نیاز داریم

بیایید سردرگمی پیرامون معنایی این نقش های مهم را برطرف کنیم. آنها ترکیبی از چشم انداز استراتژیک و مهارت های توسعه روی زمین را ارائه می دهند.

بیایید سردرگمی پیرامون معنایی این نقش های مهم را برطرف کنیم. آنها ترکیبی از چشم انداز استراتژیک و مهارت های توسعه روی زمین را ارائه می دهند.

آیا شما یک معمار، مهندس ابر هستید یا هیچ کدام؟ این سوال به دلیل سردرگمی در مورد دو نقش که وظایف جداگانه اما به همان اندازه مهم را انجام می دهند، شما را بیشتر از توضیحات خوب نگاه می کند.

من هر دو نقش را بر عهده داشتم. من در اوایل کارم یک مهندس نرم افزار بودم، سپس به یک معمار و سپس یک معمار اجرایی تبدیل شدم. مشکل اینجاست که ما این روزها تمایل داریم هر دو نقش را با هم ترکیب کنیم. مرزهای بین مهندسی و معماری محو شده است. ما در حال دریافت گواهینامه های مهندسی با عنوان “معمار” و گواهینامه های معماری با عنوان “مهندس” هستیم. مورد اول رایج ترین است که منجر به سردرگمی قابل توجهی می شود.

اول، من اهمیتی نمی‌دهم که به چیزی برچسب اشتباه بدهید، اما اگر این کار را انجام دهید، شما را اصلاح می‌کنم. سردرگمی که من می بینم منجر به اشتباهات استخدام و درک نادرست از مهارت هایی می شود که در کجا باید اعمال شوند.

مهندس ابر

یک مهندس ابر اساساً در جنبه‌های عملی محاسبات ابری، مانند طراحی، توسعه و نگهداری سیستم‌های ابری نقش دارد. آنها وظیفه اجرای برنامه های مبتنی بر ابر، از جمله کدنویسی، اطمینان از مقیاس پذیری، و مدیریت سلامت فنی پلت فرم ابر را بر عهده دارند.

مهندسین Cloud به طور گسترده با توسعه دهندگان نرم افزار همکاری می کنند و ممکن است برخی توسعه موقت انجام دهند. با این حال، من تا آنجا پیش نمی‌روم که آنها را توسعه‌دهنده خطاب کنم، زیرا آنها وظایف دیگری دارند که به همان اندازه مهم هستند و نیازی به کدنویسی ندارند.

کوانتیزاسیون مدل و طلوع هوش مصنوعی لبه

آنچه برای یک مهندس ابری حیاتی است، «دست روی دست» در برخورد با پیچیدگی‌های سیستم‌های ابری، پایگاه‌های اطلاعاتی، هوش مصنوعی، حاکمیت و امنیت است. در بسیاری از موارد، رشته‌های مهندسی ویژه‌ای پیرامون این فناوری‌های فرعی وجود دارد، و مطمئناً گواهی‌هایی که به موارد خاص می‌پردازند، مانند مهندس خبره پایگاه داده ابر.

معمار ابر

از سوی دیگر، یک معمار ابر نقش استراتژیک در سازماندهی استراتژی محاسبات ابری یک سازمان ایفا می کند. آنها مسئول طراحی محیط ابری فراگیر و اطمینان از همسویی آن با اهداف تجاری هستند. آنها معمولاً دستی نیستند. آنها ممکن است تخصص هایی نیز داشته باشند، مانند معمار پایگاه داده ابر یا معمار امنیت ابر.

معماران ابر الزامات تجاری و برنامه‌های کاربردی را ارزیابی می‌کنند تا راه‌حل‌های ابری مقیاس‌پذیر را با استفاده از ترکیب مناسبی از فناوری‌ها ایجاد کنند. این می تواند شامل پلتفرم های ابری و غیر ابری باشد. ایده این است که به جای برنامه‌نویسی و وظایف توسعه، بر طرح اولیه و زیرساخت سیستم‌های ابری تمرکز کنیم.

تمرکز بر استراتژی چیزی است که مهم است. یک معمار ابر مسئول دیدن هدف تجاری سیستم های در حال ساخت و مونتاژ پیکربندی صحیح فناوری برای بازگرداندن حداکثر مقدار به کسب و کار است.

مسیرهای آموزشی و گواهینامه ها

اگرچه هر دو نقش مستلزم دانش بنیادی محکم از محاسبات ابری هستند، مسیرهای آموزشی و صدور گواهینامه آنها منعکس کننده حوزه های فردی آنهاست. مهندسان ابر اغلب مدرک‌هایی را در علوم کامپیوتر، مهندسی، یا فناوری اطلاعات دنبال می‌کنند که با گواهینامه‌هایی مانند گواهینامه Google’s Associate Cloud Engineer ارتقا یافته است.

زیر سوال بردن تاثیر محیطی ابر

بسیاری از مهندسان از طریق دوره های آنلاین به صورت ارگانیک خودآموزی می کنند. این به سرعت در حال تبدیل شدن به رایج ترین راه برای تبدیل شدن به یک مهندس ابر است و مهارت ها و استعدادها را به خطر نمی اندازد. در واقع، این روزها اغلب به مدارک دانشگاهی نیازی نیست، که این نیز روند خوبی است.

برعکس، معماران ابر ممکن است به دنبال مدارک پیشرفته با تأکید بر طراحی، معماری و مدیریت کسب و کار رایانش ابری باشند. مسیر صدور گواهینامه آنها اغلب شامل اعتبارنامه های تخصصی مانند معمار حرفه ای ابر از Google است.

من شرایط سخت و سریعی را نمی بینم که معماران ابری این نوع گواهینامه ها را داشته باشند. در واقع، اگر کسی برای درخواست نقش معمار به من مراجعه کند و فقط دارای گواهینامه های AWS باشد – یا هر ارائه دهنده ابر خاصی برای آن موضوع – من تمایلی به استخدام او ندارم به دلیل نگرانی از اینکه یک گواهینامه به تعصب تبدیل شود که فناوری را خراب می کند. فرآیند انتخاب.

نقش معماری ابر نیز اغلب توسط داوطلبان خودآموخته انجام می شود. علاوه بر این، برای بسیاری از موقعیت‌ها، مدرک تحصیلی اختیاری است. دوره های آنلاین به اندازه کافی وجود دارد تا مهارت های فعلی و با ارزش بیشتری را نسبت به بسیاری از کالج ها ارائه دهند. این فقط واقعیت موضوع است. من این را به عنوان کسی که به صورت آنلاین و همچنین در دانشگاه ها تدریس می کند، می گویم.

در داخل مراکز داده ابری هوش مصنوعی Azure امروز

نقش سازمانی و حقوق بالقوه

مطمئنم که بسیاری سوالات اصلی را در مورد چک حقوق و نمودارهای سازمانی می پرسند. بیایید به آن بپردازیم. در سلسله مراتب سازمانی، معماران ابر اغلب نقش مهم تری را بر عهده می گیرند و استراتژی های ابر را هدایت می کنند و تصمیماتی می گیرند که کل سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی اوقات تصمیمات بد می تواند یک تجارت را نابود کند. کار آنها مستقیماً بر نتایج تجاری تأثیر می گذارد. بنابراین، آنها معمولاً حقوق بیشتری نسبت به مهندسان ابر دارند. اگر می خواهید پول بیشتری به دست آورید و مردم اطراف خود را مدیریت کنید، به جای مهندس، معمار شوید.

هر دو نقش فرصت‌های سودآوری را ارائه می‌دهند، با حقوقی که تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی، تجربه، و خواسته‌های خاص کارفرما قرار دارند. در برخی موارد، با توجه به پویایی بازار در زمان استخدام، مهندسان ممکن است بیشتر از معمار درآمد داشته باشند.

مهندسین و معماران ابر در استفاده از محاسبات ابری برای هدایت نوآوری ضروری هستند. مهندسان ابر سازندگان و نگهبانان محیط های ابری هستند و معماران ابری رویایی هستند که چارچوب را در آن محیط ها طراحی می کنند. آنها یک رابطه همزیستی دارند. من انتظار دارم که هر دوی این نقش‌ها در چند سال آینده بسیار پیشرفت کنند، زیرا هوش مصنوعی به یک نیروی محرک تبدیل می‌شود و کسب‌وکارها ارزش راه‌حل‌های فناوری مبتنی بر ابر را درک می‌کنند.