۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زبان Gleam در اولین نسخه پایدار موجود است

Gleam که اکنون در نسخه 1.0.0 موجود است، یک زبان برنامه نویسی کوچک، ساده، خوش فکر و ایمن است که روی ماشین مجازی Erlang و زمان اجرا جاوا اسکریپت اجرا می شود.

Gleam که اکنون در نسخه ۱.۰.۰ موجود است، یک زبان برنامه نویسی کوچک، ساده، خوش فکر و ایمن است که روی ماشین مجازی Erlang و زمان اجرا جاوا اسکریپت اجرا می شود.

Gleam، یک زبان برنامه نویسی که برای تسهیل توسعه سیستم های مقیاس پذیر و ایمن از نوع طراحی شده است، اکنون در نسخه ۱.۰.۰، اولین نسخه پایدار این زبان، در دسترس است.

با کامپایل در Erlang یا JavaScript، Gleam توسط توسعه دهنده مستقر در لندن، لوئیس پیلفولد ایجاد شد. Gleam 1.0.0 در ۴ مارس معرفی شد. توسعه دهندگان می توانند Gleam را از صفحه تور زبان Gleam امتحان کنند. APIهای عمومی را می‌توانید در مخزن اصلی GitHub برای Gleam بیابید که حوزه‌هایی مانند طراحی زبان، کامپایلر را پوشش می‌دهد. ، ابزار ساخت و مدیر بسته. ۲۳۴ بسته برای این زبان موجود است.

JFrog، AWS برای یادگیری ماشینی در فضای ابری تیم می‌شوند

در پستی که این زبان را توصیف می‌کند، پیلفولد گفت که Gleam سطح کمی دارد. که یادگیری زبان را در یک بعد از ظهر آسان می کند. پیلفولد گفت که Gleam دارای تجزیه و تحلیل استاتیک و یک سیستم نوع الهام گرفته از زبان هایی مانند Elm، OCaml و Rust است. کامپایلر به عنوان یک دستیار برنامه نویسی عمل می کند و زمینه اضافی را برای کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد تغییرات ارائه می دهد. پیلفورد ریفکتورینگ در گلیم را کم خطر و کم استرس توصیف کرد. این زبان روی ماشین مجازی Erlang و زمان‌های اجرا جاوا اسکریپت اجرا می‌شود و کد Gleam را قادر می‌سازد در مرورگر، دستگاه‌های تلفن همراه یا جاهای دیگر اجرا شود.

دنیای همیشه در حال گسترش Wasm

برنامه‌های آتی برای Gleam شامل بهبود سرور زبان Gleam و ارائه کتابخانه‌هایی است که کاربران هنگام ساختن سیستم‌های تولید در Gleam با تمرکز اولیه بر وب‌سایت‌ها و خدمات وب می‌خواهند. اهداف شامل بهبود مستمر تجربه توسعه‌دهنده، حفظ سادگی، پرهیز از نفخ‌زدگی زبان، و عدم ایجاد تغییرات اساسی است. پیلفورد تاکید کرد که گلیم یک پروژه اجتماعی با میزبانی از حامیان مالی بود. بزرگترین مشارکت کننده Fly.io، ارائه دهنده پلتفرم Fly micro-VM است.