۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا ابرهای عمومی مختلف واقعا اینقدر متفاوت هستند؟

ارائه دهندگان ابری در حال تبدیل شدن به کالا هستند، بنابراین باید مراقب باشید تا بهترین ارزش را تعیین کنید.

ارائه دهندگان ابری در حال تبدیل شدن به کالا هستند، بنابراین باید مراقب باشید تا بهترین ارزش را تعیین کنید.

در چشم انداز به سرعت در حال تحول محاسبات ابری IaaS، ارائه دهندگان ابر عمومی به طور فزاینده ای به برابری ویژگی ها و عملکردها می رسند. این بدان معنی است که آنها شروع به شبیه به هم می کنند.

قبل از اینکه رزمندگان صفحه‌کلید به من یادآوری کنید که برخی از ویژگی‌های مبهم در سیستم ذخیره‌سازی شی در یک ارائه‌دهنده بهتر از ویژگی ذخیره‌سازی شی در ارائه‌دهنده دیگر است، می‌دانم که آنها دقیقا یکسان نیستند. من فکر می‌کنم بد نیست در نظر بگیریم که همه آنها به گروه مشابهی از خدمات منتقل می‌شوند که کارهای یکسانی را انجام می‌دهند.

چگونه اینگونه شد؟

این توسعه یک پویایی رقابتی بین این ارائه دهندگان ایجاد می کند و فرصت ها و چالش های جدیدی را برای شرکت ها ارائه می دهد. اگر ما سه ارائه‌دهنده ابر بزرگ و سه ارائه‌دهنده دیگر داریم که به سرعت در حال پیگیری هستند، دیگر معقول نیست که به یک ارائه‌دهنده به‌عنوان ارائه‌دهنده استفاده کنیم. دیگر «بهترین ابر» وجود ندارد.

ارائه‌دهندگان پیشرو مانند AWS، Microsoft Azure و Google Cloud Platform نوآوری را پیشرو کرده‌اند و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در قابلیت‌های ابری در سراسر جهان انجام داده‌اند. بازار خدمات آنها تقریباً یکسان است: شرکت ها. و شرکت ها عمدتاً همان چیزها را می خواهند. آنها نیاز به ذخیره، پردازش، درک داده ها و میزبانی برنامه ها دارند.

ارائه‌دهندگان Cloud که به دنبال حرکت برای برآورده کردن این نیازها بودند، بسیاری از تماس‌های مشابه را در مورد اینکه چه خدماتی را ایجاد و اجرا کنند، انجام دادند. همچنین، اگر به کسانی که این خدمات را می سازند نگاه کنید، دلایل شباهت آنها به سرعت در کانون توجه قرار می گیرد. در ۱۵ سال گذشته، مدیران و توسعه دهندگان از ارائه دهنده ابر به ارائه دهنده ابر تغییر کرده اند و ایده های خود را از ابر به ابر منتقل کرده اند. بنابراین، جای تعجب نیست که ذخیره سازی اشیا و سیستم های بدون سرور شبیه هم هستند.

مایکروسافت پلتفرم اپلیکیشن بومی ابری را معرفی کرد

به آن “کالاسازی” نگویید

می‌خواهید ارائه‌دهنده‌های عمومی ابری یک تناسب خش خش داشته باشند؟ به آنها بگویید که در حال تبدیل شدن به یک کالا هستند. همه چیز در آن جهت حرکت می کند، پس چرا آنها نه؟ من برای ارائه دهندگان ابر عمومی تشویق نمی کنم. منصفانه است که بگوییم آنها در ۱۵ سال گذشته بیشتر کارها را خوب انجام داده اند تا ضعیف. همه آنها مقیاس پذیری افقی و مجازی خوبی دارند و در مقایسه با سیستم های خود شما در یک مرکز داده سازمانی، سابقه آپتایم بسیار خوبی دارند. بنابراین، در چه زمینه هایی می توانند خود را متمایز کنند؟

مقیاس‌پذیری برای شرکت‌هایی ضروری است که باید به سرعت تقاضا را بدون به خطر انداختن عملکرد یا امنیت برآورده کنند. ارائه‌دهندگان مقیاس‌پذیری و قابلیت‌های یکپارچه‌سازی خود را افزایش داده‌اند و اطمینان حاصل می‌کنند که می‌توانند نیازهای عملیات سطح سازمانی را برآورده کنند. با این حال، آنها برای این سرویس هزینه دریافت می کنند و بسیاری از شرکت ها اخیراً از این “قبض های ابری غافلگیرکننده” شکایت کرده اند. این در مقایسه با سخت‌افزارهای سنتی است که مقیاس‌پذیری هزینه‌ای است. البته، شما مجبور خواهید بود سخت افزار بیشتری بخرید و برای نصب و تماشای آن به کسی پول بدهید. ابرهای عمومی شما را مجبور به انجام این کار نمی کنند، به همین دلیل است که ما در وهله اول روی ابرهای عمومی هستیم.

اکوسیستم‌های بازار یکی دیگر از عوامل متمایزکننده در میان ارائه‌دهندگان ابری هستند که از برنامه‌های شخص ثالث گرفته تا ادغام‌ها و شرکای تایید شده را شامل می‌شود. به عنوان مثال، AWS با بازار وسیع AWS خود از مزیت بازار قابل توجهی برخوردار است. Google Cloud Platform و Microsoft Azure اندکی عقب مانده اند و بازارهای جامعی را ارائه می دهند که نیازهای سازمانی بی شماری را برآورده می کند، اما از نظر عملکردی، همان کار را انجام می دهند.

مدرن سازی برنامه کاربردی و مفید باشد

قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مولد مرز دیگری را در رقابت برابری ویژگی‌ها ارائه می‌کند. در حالی که بسیاری از شرکت ها این موارد را به عنوان نوآوری های اخیر می دانند، هوش مصنوعی توسط همه ارائه دهندگان اصلی ارائه شده است. در واقع، در برخی موارد، خدمات مشابه در ابرهای مختلف است. چنین موردی در مورد بسیاری از راه حل های AI منبع باز وجود دارد.

ارائه‌دهندگان ابر، genAI را به‌عنوان روشی جدید برای متمایز ساختن خدمات ابری خود از دیگران می‌بینند. با این حال، بهتر است آنچه را که در چند سال آینده در پشته ابری آنها استفاده می کنید در نظر بگیرید: ذخیره سازی، محاسبات، پایگاه های داده و اصول. ممکن است هوش مصنوعی وارد عمل شود، اما نباید یک ابر را صرفاً بر اساس توانایی آن در پشتیبانی از مجموعه ابزار هوش مصنوعی که حداقل برای پنج سال از آن استفاده می‌کنید، انتخاب کنید. این رفتار باعث تصمیم گیری های وحشتناکی می شود که منجر به نتایج ضعیف تجاری می شود.

تعادل در ویژگی ها و عملکردهای ابر

اگر ارائه‌دهندگان ابر برای بسیاری از ویژگی‌های اساسی، مانند ذخیره‌سازی، محاسبات، پایگاه‌های داده، هوش مصنوعی و غیره یکسان هستند، آیا شرکت‌ها می‌توانند از این تکامل برای به دست آوردن ارزش بیشتر استفاده کنند؟ شاید. فروشندگان استراتژی های قیمت گذاری دارند. آنها درک می کنند که شما می توانید ذخیره سازی اشیاء را از یک ارائه دهنده ابر دیگر خریداری کنید. آن‌ها می‌دانند که چگونه می‌توانند پیرامون این موضوع بفروشند و مکالمه را به سمت ویژگی‌های منحصربه‌فردی که آنها را متمایز می‌کند سوق دهند. البته، بیشتر این ویژگی ها مواردی هستند که هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد. زمانی که در هاوایی زندگی می کنید، گزینه فرمان گرم شونده را در کامیون جدید خود به قیمت ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید.

Oracle MySQL HeatWave به AWS می آید

نمی‌توانم به شما بگویم چند بار پرسیده‌ام که چرا یک سرویس از یک ارائه‌دهنده به جای سرویس دیگری که توسط ارائه‌دهنده دیگری ارائه می‌شود انتخاب شد و پاسخ بسیار رضایت‌بخشی دریافت کردم که آنها فکر می‌کردند روزی به یک ویژگی خاص نیاز خواهند داشت، فقط این سرویس ابری ارائه شده است. آیا ارزش ۵۰۰۰۰۰ دلار اضافی در طول پنج سال را داشت؟

از آنجایی که ارائه‌دهندگان ابر عمومی به برابری ویژگی‌ها و عملکردها می‌رسند، شرکت‌ها تشویق می‌شوند هنگام انتخاب ارائه‌دهنده، فراتر از مجموعه ویژگی‌ها نگاه کنند. عواملی مانند استراتژی های قیمت گذاری، انطباق با مقررات، و در دسترس بودن جغرافیایی مراکز داده به ملاحظات حیاتی تبدیل می شوند. آنها همیشه باید بودند. اغلب، شرکت‌ها این «ویژگی‌های خارجی» را در نظر می‌گیرند، فقط برای اینکه متوجه شوند که گسترش آنها به خاورمیانه به معنای ترک یک نقطه حضور است، و سپس پیدا کردن هیچ نقطه‌ای وجود ندارد. هیچ کس حوصله پرسیدن نداشت.

علاوه بر این، اهمیت خدمات مدیریت شده را در نظر بگیرید. آن‌ها پشتیبانی لازم را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا سفر ابری خود را فراتر از حفظ کارها انجام دهند. خدمات مدیریت شده برای سازمان هایی که تمایلی به سرمایه گذاری در لایه های استعداد خود ندارند، بهترین کار را دارند. همچنین، خدمات مشتری، توانایی دریافت پشتیبانی مورد نیاز و سایر ویژگی‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

امروزه زمانی که محصولات و خدمات در بین رقبا یکسان به نظر می‌رسند، اصول مشابهی برای سرویس‌های ابری اعمال می‌شود. در دام این فکر نیفتید که به دلیل اتحادی که ۱۰ سال پیش توسط یک بیانیه مطبوعاتی شکل گرفت، با یک ارائه دهنده خاص گیر کرده اید. همه ابرها و همه خدمات روی میز هستند. استفاده از سرویس‌های مناسب به دلیل درست به شما کمک می‌کند ارزش بیشتری را در همه این موارد ابری پیدا کنید.