۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زبان Logica گوگل ایرادات SQL را برطرف می کند

زبان برنامه نویسی منطق منبع باز با پشتیبانی آزمایشی از PostgreSQL و SQLite در SQL کامپایل می شود و در Google BigQuery اجرا می شود.

زبان برنامه نویسی منطق منبع باز با پشتیبانی آزمایشی از PostgreSQL و SQLite در SQL کامپایل می شود و در Google BigQuery اجرا می شود.

Google از زبان برنامه نویسی Logica منبع باز پرده برداری کرده است، یک زبان برنامه نویسی منطقی که برای “حل مشکلات” طراحی شده است. SQL” با استفاده از نحو منطق گزاره ای ریاضی به جای زبان طبیعی.

در ۱۲ آوریل معرفی شد به عنوان جانشین زبان Yedalog Google، Logica یک زبان منطقی شبیه به Datalogic است. برای مهندسان، دانشمندان داده و سایر متخصصان، کد را در SQL کامپایل می کند و با پشتیبانی آزمایشی از PostgreSQL و SQLite در انبار داده مبتنی بر ابر Google BiqQuery اجرا می شود. اما Logica مختصرتر است و برخلاف SQL از انتزاعات قابل استفاده مجدد پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان Google در یک پست وبلاگ نوشتند، همچنین از ماژول ها و واردات پشتیبانی می کند، می تواند از یک نوت بوک تعاملی پایتون استفاده شود، و پرس و جوهای آزمایشی را آسان و طبیعی می کند.

چگونه رمزگذاری، محاسبات و انطباق را به یکباره داشته باشیم

Logica مشکلات SQL را با استفاده از نحو منطق ریاضی به جای زبان طبیعی انگلیسی حل می کند. گوگل به مشکلاتی در مورد SQL از جمله پرحرفی ساخت عبارات از کلمات انگلیسی و پشتیبانی محدود از انتزاع اشاره کرد. Logica سینتکس برنامه نویسی منطق کلاسیک را به ویژه با تجمیع گسترش می دهد. به عنوان یک زبان اعلامی برای دستکاری داده ها صورتحساب می شود.

چند شکلی و وراثت در جاوا

توسعه دهندگان Google پشت پروژه منبع باز Logica استفاده از آن را در سناریوهای زیر تشویق می کنند:

  • جایی که در حال حاضر از برنامه نویسی منطقی استفاده می شود اما کاربر به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد
  • جایی که SQL استفاده می شود اما کاربر از خوانایی آن راضی نیست
  • جایی که توسعه‌دهندگان می‌خواهند برنامه‌نویسی منطقی را بیاموزند و آن را در پردازش داده‌های بزرگ اعمال کنند
نحوه استفاده از Rust با Python و Python با Rust

Google یک آموزش راه اندازی کرده است. a> برای کمک به توسعه دهندگان در یادگیری Logica. برای اجرای برنامه‌های منطقی در Google Cloud BigQuery، توسعه‌دهندگان باید یک پروژه Google Cloud پس از ایجاد یک پروژه، توسعه دهندگان می توانند برنامه های Logica را در Colab با ارائه شناسه پروژه اجرا کنند. برای اجرای Logica به صورت محلی، توسعه دهندگان به Python 3 نیاز دارند.