۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

JetBrains از نقشه راه Ktor رونمایی کرد

پلاگین های OpenTelemetry، پشتیبانی از gRPC، تزریق وابستگی ساده و تراکنش های پایگاه داده مدیریت شده برای ساخت برنامه های ناهمزمان به چارچوب مبتنی بر Kotlin می آیند.

پلاگین های OpenTelemetry، پشتیبانی از gRPC، تزریق وابستگی ساده و تراکنش های پایگاه داده مدیریت شده برای ساخت برنامه های ناهمزمان به چارچوب مبتنی بر Kotlin می آیند.

JetBrains از یک نقشه راه توسعه برای Ktor، چارچوب شرکت مبتنی بر Kotlin برای ساخت برنامه‌های کاربردی سرویس گیرنده و سرور ناهمزمان، رونمایی کرده است. در صدر فهرست پلاگین های OpenTelemetry، پشتیبانی gRPC، تزریق وابستگی ساده، و پشتیبانی از تراکنش های مدیریت شده قرار دارند.

JetBrains نقشه راه ۲۰۲۴ برای Ktor را منتشر کرد. a> در ۱۲ مارس. این شرکت گفت که برنامه‌ها و اهداف جاری آن با سال‌های گذشته سازگار است و تلاش خواهد کرد تا چارچوب را سبک، انعطاف‌پذیر و شفاف نگه دارد.

JetBrains گفت که معرفی پلاگین های OpenTelemetry برای Ktor Client و Ktor Server، تولید داده های تله متری مانند متریک ها را امکان پذیر می کند. ، سیاهههای مربوط و ردیابی. OpenTelemetry مجموعه ای از SDK ها، API ها و ابزارهایی برای ابزار دقیق و جمع آوری داده های تله متری است که به اپراتورها کمک می کند تا عملکرد و رفتار نرم افزار را تجزیه و تحلیل کنند.

خطرات در حال ظهور منبع باز

برای پشتیبانی از تراکنش‌های پایگاه داده مدیریت‌شده، JetBrains قصد دارد افزونه‌ای را معرفی کند که اجازه می‌دهد تراکنش را در ابتدای درخواست شروع کرده و در پایان آن را انجام دهد، البته به شرطی که خطایی وجود نداشته باشد. این کار دسترسی به پایگاه داده را ساده می کند و در عین حال از بازیابی از SQL و استثناهای خاص برنامه پشتیبانی می کند. در حال حاضر، خدمات Ktor به مدیریت دستی تراکنش های پایگاه داده نیاز دارد.

داکر واقعا دنیا را تغییر داد

برای ساده سازی تزریق وابستگی، پشتیبانی از این مفهوم در سال جاری به طور رسمی به سرور Ktor اضافه خواهد شد. JetBrains تاکنون نسبت به کتابخانه‌های تزریق وابستگی بی‌اعتنا بوده است و ترجیح می‌دهد به کاربران اجازه دهد محصولات ترجیحی را ادغام کنند. اما بسیاری از کاربران توصیه‌های صریح در مورد نحوه ادغام چارچوب‌های تزریق وابستگی مانند Koin در سرویس‌های مبتنی بر Ktor درخواست کرده‌اند.

همچنین در سال ۲۰۲۴، برنامه‌هایی برای ادغام gRPC در Ktor Client و Ktor Server از طریق یک پیاده‌سازی اصطلاحی Kotlin در نظر گرفته شده است. JetBrains گفت: این باعث می شود که ایجاد و مصرف سرویس های gRPC مانند HTTP و REST آشنا باشد.

برای تسهیل پشتیبانی سازندگان کتابخانه‌های چند پلتفرمی از Ktor Client و Ktor Server، JetBrains قصد دارد انواع شبکه‌های سفارشی موجود را با شبکه‌های ارائه‌شده توسط کتابخانه چندپلتفرمی Kotlinx-io جایگزین کند، که انتزاعی‌هایی را برای منابع داده و مقصد فراهم می‌کند.

گزارش WhiteSource در مورد خطرات رجیستری NPM هشدار می دهد

JetBrains امسال همچنین قصد دارد یک ابزار CLI برای Ktor منتشر کند تا تقاضا برای جایگزینی مبتنی بر خط فرمان برای تولیدکننده پروژه آنلاین یا جادوگر در JetBrains Intellij IDEA Ultimate IDE را برآورده کند. این حرکت به کاربران امکان می‌دهد پروژه‌هایی را در ترمینال یا پوسته ایجاد و اصلاح کنند.

JetBrains همچنین قصد دارد مکانیزمی را برای پذیرش افزونه های شخص ثالث Ktor معرفی کند. این شامل یک قالب ساده شده برای ایجاد این پلاگین ها، یک نسخه جدید از مولد پروژه، و یک روش برای ارسال یک درخواست کشش به تیم Ktor است.