۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

منبع باز به اندازه گیری بلادرنگ می آید

آیا با خرید نرم افزار یا ساختن آن، پیچیدگی صورتحساب بهتر برطرف می شود؟ Lago به توسعه دهندگان فرصتی برای بازگشت به حل مشکلات اصلی تجاری ارائه می دهد.

آیا با خرید نرم افزار یا ساختن آن، پیچیدگی صورتحساب بهتر برطرف می شود؟ Lago به توسعه دهندگان فرصتی برای بازگشت به حل مشکلات اصلی تجاری ارائه می دهد.

روزی روزگاری، تعداد کمی از شرکت‌ها به اندازه‌گیری یا صورت‌حساب مبتنی بر استفاده نیاز داشتند. این در حال تغییر است، و به سرعت، زیرا جهان به سمت قیمت گذاری دانه ای بیشتر بر اساس مصرف می رود. همانطور که مت تورک، سرمایه‌گذار فرست‌مارک بیان می‌کند، «مشکل بدتر می‌شود، زیرا صنعت نرم‌افزار از حالت مبتنی بر اشتراک عبور می‌کند. به مدل های درآمد مبتنی بر مصرف چیزی که به عنوان یک قطره شروع شد، در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است.» ابتدا شرکت‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس، پس از آن شرکت‌های فین‌تک، و اکنون شرکت‌های هوش مصنوعی مانند Mistral بودند. همه آنها به همان نوع زیرساخت صورتحساب نیاز دارند که شرکت های زیرساختی مانند AWS را تامین می کند. ساده به نظر می رسد، درست است؟ این نیست. هنگامی که نیاز دارید میزان استفاده از میلیاردها رویداد ماهانه را به درستی ردیابی کنید، پیچیدگی به اوج می رسد.

Lago، که اخیراً یک دور مالی ۲۲ میلیون دلاری سری A را اعلام کرد، حل شد این کار با امکان دادن به شرکت‌ها برای ردیابی میلیون‌ها یا میلیاردها ردیف استفاده و تبدیل آن به استفاده و قیمت مناسب، همه در زمان واقعی. شرکت‌های دیگر مانند Stripe راه‌حل‌های صورت‌حساب اختصاصی مبتنی بر ابر ایجاد کرده‌اند. با این حال، همانطور که رفی سرکیسیان یکی از بنیانگذاران لاگو در مصاحبه ای می گوید، صورتحساب و اندازه گیری اکنون زیرساخت های ضروری هستند، به این معنی که در نهایت یک مشکل توسعه دهنده برای حل هستند. و این بدان معناست که صورت‌حساب و اندازه‌گیری برای منبع باز آماده است. همانطور که سرکیسیان خاطرنشان می کند، حتی مشتریان بزرگ Lago مانند Mistral تمایل دارند با توسعه دهندگانی که از مخزن منبع باز Lago استفاده می کنند، شروع کنند، “با آن بازی کنند و آن را خوب پیدا کنند.”

ساخت برنامه های مشترک با Teams Live Share

این تعادل بین منبع باز و ابر یکی از مواردی است که Lago را بسیار جالب می کند و همچنین نماینده روند بزرگتر منبع باز به عنوان تجارت است.

پول خرج کنید، در زمان صرفه جویی کنید

سال‌ها پیش، سپس مارتن میکوس، مدیر عامل MySQL پیشنهاد داد اینکه توسعه دهندگان برای صرفه جویی در هزینه (با ساختن به جای خرید نرم افزار) زمان صرف می کنند و شرکت ها اغلب برای صرفه جویی در وقت پول خرج می کنند. اگر به خوبی استفاده شود، منبع باز می‌تواند به هر دو گروه آنچه را که می‌خواهند بدهد، فقط با «خرید» کافی برای جلب رضایت شرکت‌هایی که نیاز به حرکت سریع دارند، و به اندازه کافی «ساخت» برای کنترل نتایج فنی به توسعه‌دهندگان. همانطور که سرکیسیان بیان می‌کند، هرچه شرکت‌ها به اندازه‌گیری و صورت‌حساب مبتنی بر استفاده بیشتری نیاز داشته باشند، فروشندگان سنتی‌تر مانند Stripe یا Chartbee «به اندازه کافی خوب نیستند» زیرا تنظیم دقیق منبع باز را امکان‌پذیر نمی‌کنند. وقتی توسعه‌دهندگان «در نهایت خودشان [راه‌حل‌ها] می‌سازند»، «منابع زیادی را در داخل مصرف می‌کند».

کسب و کار Lago به شرکت‌های کافی بستگی دارد که با صرف هزینه برای پیشنهاد ممتاز خود مدیریت یا مبتنی بر ابر به جای ردیف آزاد آن. اما منبع باز نیز بسیار مهم است، دقیقاً به این دلیل که راه‌حل اندازه‌گیری و صورت‌حساب Lago زیرساخت است و سریع‌ترین راه برای اطمینان از زیرساخت به توسعه‌دهندگان، باز کردن آن است. همانطور که سرکیسیان تأکید می‌کند، «اولین منبع [اولویت می‌آید]» زیرا توسعه‌دهندگان می‌خواهند «داده‌هایی را که [آنها] ارسال می‌کنند کنترل کنند»، داخل موتور را ببینند (برای ایجاد راحتی بیشتر) و «آن را به صورت داخلی با همه ابزارها وصل کنند. آنها دارند.” منبع باز همه چیز در مورد اعتماد و کنترل است، اما پیشنهاد ابری Lago به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا زمانی که به کد اعتماد کردند، بخشی از این کنترل را بر اساس شرایط خود رها کنند.

افزودن سیستم‌های هوش مصنوعی مولد ممکن است معماری ابری شما را تغییر دهد

متن باز همچنین این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا اصلاحاتی را انجام دهند که Lago را برای خودشان مفیدتر می کند و در عین حال مسئولیت حفظ آن تغییرات را به اشتراک می گذارند. سرکیسیان خاطرنشان می کند که لاگو سه دسته از مشارکت ها را می بیند: ادغام در سیستم های دیگر، تغییرات ردیابی استفاده و مدل های قیمت گذاری. Lago بر ایجاد یک پایه محکم متمرکز شده است که دیگران بتوانند بر آن بنا کنند. برای سرکیسیان، منبع باز به معنای ارزان تر بودن نیست. این در مورد دادن کنترل به توسعه دهندگان و شرکت ها برای مدیریت قیمت های پیچیده است. تورک، سرمایه‌گذار Lago موافق است، و پیشنهاد می‌کند که منبع باز برای Lago «سطحی از توسعه‌پذیری و ترکیب‌پذیری را فعال می‌کند که منحصراً برای موارد لبه مناسب است».

اگر هنوز به نظر می رسد که صورتحساب واقعاً بر عهده انواع مشاغل MBA است، مشابه آنچه برای سیستم های CRM یا ERP می بینیم، اینطور نیست. سرکیسیان می گوید: «نخستین افرادی که در مورد صورتحساب احساس درد می کنند، مهندسان هستند. تیم های مالی و تجاری تمایل دارند از راهنمایی های مهندسان پیروی کنند.

چرا ارائه دهندگان ابر یکپارچه نمی شوند؟

رقابت با roll-your-own

در نهایت، بزرگترین رقیب Lago شرکتی مانند Stripe نیست. این “خودت رول کن” است. سرکیسیان می گوید: «رقیب [اصلی] که ما با آن روبرو هستیم، صورتحساب خانگی و خانگی است. از آنجایی که سیستم های قیمت گذاری پیچیده زیرساخت هستند، بسیاری از تیم های توسعه سعی می کنند خودشان این مشکل را برطرف کنند. اندازه گیری و صورتحساب با یک یا دو مهندس شروع می شود، اما به زودی به ده ها یا حتی صدها مهندس نیاز دارد که منحصراً روی صورتحساب کار کنند. با راه‌حلی مانند Lago، این شرکت‌ها می‌توانند «منابع خود را» از صورت‌حساب خارج کرده و به نیازهای اصلی تجاری خود بازگردانند.

مهمتر از همه، این فقط به محصول Lago مربوط نمی شود. همانطور که در بالا ذکر شد، نحوه در دسترس قرار دادن آن محصول است. سرکیسیان تاکید می کند: «شما [از طریق] منبع باز با شفاف بودن اعتماد ایجاد می کنید. همه چیز با منبع باز شروع می شود.

برای Lago، منبع باز به معنای مجوز Affero GPL (AGPL) است که به توسعه دهندگان آزادی ساخت با Lago را می دهد، اما به طور موثر مانع از دریافت کد بدون مشارکت رقبا می شود. این کمک‌های توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند و به آنها انعطاف‌پذیری می‌دهد و در عین حال از رقبای سواری رایگان محافظت می‌کند. به نظر می رسد توسعه هوشمند—و کسب و کار هوشمند.