۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Databricks هوش مصنوعی Lilac را برای افزایش کیفیت داده برای آموزش LLM به دست می آورد

مجموعه محصولات Lilac AI هنگامی که با Databricks ادغام می شود می تواند به شرکت ها کمک کند تا داده های بدون ساختار خود را کشف کنند و از آن برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد استفاده کنند.

مجموعه محصولات Lilac AI هنگامی که با Databricks ادغام می شود می تواند به شرکت ها کمک کند تا داده های بدون ساختار خود را کشف کنند و از آن برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد استفاده کنند.

Data lakehouse ارائه‌دهنده Databricks گفت که هوش مصنوعی Lilac مستقر در بوستون را خریداری می‌کند تا به شرکت‌ها کمک کند داده‌های بدون ساختارشان را برای ساختن برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد کشف و استفاده کنند.

«امروز، ما با هیجان اعلام می کنیم که Lilac به Databricks می پیوندد. این شرکت در پست وبلاگ.

Lilac AI، طبق فهرست‌های موجود در پورتال خود، سرویسی به نام Garden ارائه کرد که به شرکت‌ها امکان جستجو را می‌داد. داده‌ها را برای مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) که قرار است در برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد استفاده شوند، کمی‌سازی و ویرایش کنید.

این بدان معناست که Garden به دانشمندان و محققان داده اجازه می‌دهد تا خوشه‌های داده را کاوش کنند، دسته‌های داده جدید را با استفاده از بازخورد و طبقه‌بندی‌کننده‌های انسانی استخراج کنند، و مجموعه داده‌ها را بر اساس این بینش‌ها تنظیم کنند.

اپل هوش مصنوعی را برای iPhone، Mac، iPad آماده می کند

به گفته Databricks، این پیشنهاد همچنین می‌تواند برای فعال کردن تجزیه و تحلیل خروجی‌های مدل از نظر سوگیری یا سمیت و آماده‌سازی داده‌ها برای RAG و تنظیم دقیق یا پیش‌آموزش LLM استفاده شود.

>

مدیران ارشد نوشتند

ادغام ابزار Lilac’s Garden، پس از خرید، به مشتری سازمانی Databricks کمک می کند تا توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد را تسریع بخشد.

علاوه بر این، مدیران شرکت گفتند که Lilac را به عنوان یک افزونه ضروری برای ابزار سرتاسر MosiacML برای توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌دانند.

سال گذشته در ژوئن، Databricks LLM و ارائه‌دهنده نرم‌افزار آموزش مدل MosaicML را به مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار خریداری کرد تا پیشنهادات هوش مصنوعی مولد خود را تقویت کند.

از شستشوی ابری تا شستشوی هوش مصنوعی

محبوبیت Lilac AI به عنوان یک پروژه منبع باز در علوم داده و جوامع تحقیقاتی هوش مصنوعی و تیم هوش مصنوعی Mosiac خود Databricks، که در سال گذشته از Lilac برای مدیریت داده ها استفاده کرده است، دلیل این خرید بود، Zaharia و سایرین. مدیران ارشد نوشتند.

بنیانگذاران Lilac، دانیل اسمیلکوف و نیکیل تورات، حداقل یک دهه تجربه در Google دارند. در حالی که Thorat TensorFlow.js را ایجاد کرد و پیشرو فناوری قبلی رابط کاربری جستجوی تصویر Google بود، اسمیلکوف TensorFlow.js را در غول اینترنتی هدایت می کرد.

Databricks، حداقل در سال گذشته، شرکت‌هایی را خریداری کرده است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را برای رقابت با رقبایی مانند Snowflake تقویت کند.

قبل از خرید Lilac AI و MosiacML، این شرکت ارائه‌دهنده پلتفرم مدیریت داده مبتنی بر هوش مصنوعی Okera را با مبلغی نامشخص در ماه مه سال گذشته خریداری کرد.

انتظار می‌رفت که این اکتساب همزمان با آموزش و مدیریت مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، مانند منبع باز اختصاصی آن Dolly 2.0 LLM، قابلیت‌های مدیریت داده Databricks را تقویت کند.< /p>

GitHub Copilot Chat به GitHub می آید

Snowflake نیز شرکت‌هایی را خریداری کرده است که نه تنها پیشنهادات هوش مصنوعی تولیدی آن را تقویت می‌کنند، بلکه قابلیت‌های آن را در زمینه مدیریت داده‌ها نیز تقویت می‌کنند.

سال گذشته در ماه مه، شرکت انبار داده مبتنی بر فضای ابری، Neeva، استارت‌آپی مستقر در Mountain View، کالیفرنیا را به مبلغ نامشخصی در تلاش برای افزودن آن خریداری کرد. جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم Data Cloud آن.

در فوریه ۲۰۲۳، Snowflake LeapYear را خریداری کرد تا توانایی‌های اتاق تمیز داده خود را تقویت کند.

خرید LeapYear تنها یک ماه پس از آن صورت گرفت که Snowflake با خرید ارائه‌دهنده پلت‌فرم پیش‌بینی سری‌های زمانی مبتنی بر هوش مصنوعی Myst AI موافقت کرد و تعداد خرید این شرکت را در سه سال به هفت شرکت رساند.