۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت کنترل های رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای دات نت معرفی می کند

کامپوننت‌های هوشمند دات‌نت آزمایشی در حال حاضر برای صفحات Blazor، MVC و Razor، هوش OpenAI Azure را به فرم‌ها، منوها و قسمت‌های نوشتاری در برنامه‌ها می‌آورد.

کامپوننت‌های هوشمند دات‌نت آزمایشی در حال حاضر برای صفحات Blazor، MVC و Razor، هوش OpenAI Azure را به فرم‌ها، منوها و قسمت‌های نوشتاری در برنامه‌ها می‌آورد.

مایکروسافت کامپوننت‌های هوشمند دات‌نت را معرفی کرده است، کنترل‌های رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی که به منظور آسان‌تر کردن افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به نرم‌افزارهای موجود است. این مؤلفه ها در حال حاضر آزمایشی هستند و به طور رسمی پشتیبانی نمی شوند.

اعلام شد ۲۰ مارس، .NET Smart Components را می توان اضافه کرد مایکروسافت گفت: به برنامه‌های NET بدون نیاز به طراحی مجدد UX یا تحقیق در مورد یادگیری ماشین و مهندسی سریع توسعه‌دهندگان. مؤلفه‌ها از Azure OpenAI برای ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی از پیش ساخته شده استفاده می‌کنند که می‌توانند در رابط‌های کاربری برنامه‌های موجود حذف شوند.

وقتی کم کد و بدون کد می تواند به نوسازی اپلیکیشن سرعت ببخشد

.NET Smart Components در ابتدا برای Blazor، MVC، و Razor Pages با .NET 6 و جدیدتر در دسترس هستند. مؤلفه‌های دیگر چارچوب‌های .NET UI نیز انتظار می‌رود، مانند NET MAUI، Windows Presentation Foundation و Windows Forms.

ویژگی هایی که در حال حاضر از طریق مؤلفه های هوشمند دات نت ارائه می شوند عبارتند از:

  • جای‌گذاری هوشمند، برای پر کردن خودکار فرم‌ها با استفاده از داده‌های کلیپ بورد کاربر با کلیک یک دکمه. این را می توان با هر فرم موجود در یک برنامه وب استفاده کرد.
  • TextArea هوشمند، برای تکمیل خودکار جملات کامل با استفاده از لحن ترجیحی، خط‌مشی‌ها، URL‌ها و موارد دیگر. این قابلیت به کاربران کمک می کند سریعتر تایپ کنند و مجبور نباشند URL ها را به خاطر بسپارند.
  • Smart ComboBox، برای سرعت بخشیدن به منوی Combobox سنتی با ارائه پیشنهادهایی بر اساس تطابق معنایی.
JetBrains اصلاحات امنیتی را برای سیستم TeamCity CI/CD منتشر می کند

توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ، اجزای هوشمند دات نت را با صفحات Blazor، MVC، یا Razor امتحان کنند. NET Smart Components نمونه برنامه‌ها در GitHub. برای شروع کار با برنامه‌های نمونه، توسعه‌دهندگان باید .NET SDK را دانلود و نصب کنند و شبیه‌سازی کنند. یا مخزن نمونه .NET Smart Components را از GitHub دانلود کنید. آنها همچنین باید یک Azure OpenAI back end اگر قبلاً نداشته باشد. Microsoft در حال بازخورد از کاربران .NET Smart Components در GitHub است.