۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تیم Vue مولد سایت استاتیک VitePress 1.0 را منتشر کرد

VitePress بر اساس Vue و Vite است و با یک موضوع پیش فرض طراحی شده برای مستندات فنی ارسال می شود.

VitePress بر اساس Vue و Vite است و با یک موضوع پیش فرض طراحی شده برای مستندات فنی ارسال می شود.

توسعه دهندگان چارچوب جاوا اسکریپت Vue VitePress 1.0 را راه اندازی کرده اند، یک تولید کننده سایت ایستا (SSG) برای ساخت وب سایت های سریع و محتوا محور.

بر روی Vue و ابزار ساخت Vite (تلفظ “veet”)، VitePress محتوای منبع نوشته شده در Markdown را می گیرد، یک موضوع را اعمال می کند و صفحات HTML ایستا را برای استقرار تولید می کند. VitePress 1.0 که در ۲۱ مارس معرفی شد، جانشین «معنوی» و جایگزین مولد سایت استاتیک VuePress، خالق Vue است. ایوان یو در یک پست وبلاگ نوشت.

نظرسنجی می گوید که زبان Go برای بارهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی می درخشد

VitePress برای ارائه یک تجربه توسعه‌دهنده پیشرفته در هنگام کار با محتوای Markdown در نظر گرفته شده است. با داشتن Vite-powered، شروع فوری سرور را با ویرایش‌ها بدون بارگذاری مجدد صفحه منعکس می‌کند. افزونه‌های Markdown داخلی قابلیت‌هایی مانند جداول و برجسته‌سازی نحو را ارائه می‌دهند. با Vue-Enhanced Markdown، هر صفحه یک مولفه تک فایل Vue است، به سازگاری نحوی قالب Vue با HTML. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ویژگی های قالب Vue یا اجزای Vue وارد شده، تعامل را در محتوای ثابت جاسازی کنند.

مقدمه PyScript: پایتون را در مرورگر وب خود اجرا کنید

برخلاف SSGهای سنتی، که هر پیمایش منجر به بارگیری مجدد تمام صفحه می‌شود، وب‌سایتی که توسط VitePress تولید می‌شود، HTML ایستا را در بازدید اولیه ارائه می‌کند اما به برنامه تک صفحه ای برای پیمایش سایت بعدی. Evan You نوشت، این مدل تعادل بهینه را برای عملکرد فراهم می کند، بار اولیه سریع، ناوبری سریع پس از بارگذاری، و تعامل بدون جریمه را ارائه می دهد.

6 بهترین روش امنیتی برای ASP.NET Core

VitePress با یک موضوع پیش‌فرض در نظر گرفته شده برای اسناد فنی ارسال می‌شود. این اسناد برای Vite، تجمیع، فروشگاه Pinia، VueUse، چارچوب آزمایشی Vitest، D3 کتابخانه جاوا اسکریپت، UnoCSS موتور CSS، نمادهای Iconify و موارد دیگر.