۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اخلاق در سیستم های مبتنی بر ابر باز می گردد

علاقه به انجام کار درست در حال گسترش به سیستم های فناوری اطلاعات فراتر از هوش مصنوعی است. این خوب است، حتی اگر عمدتاً ناشی از ترس از عواقب قانونی یا مالی باشد.

علاقه به انجام کار درست در حال گسترش به سیستم های فناوری اطلاعات فراتر از هوش مصنوعی است. این خوب است، حتی اگر عمدتاً ناشی از ترس از عواقب قانونی یا مالی باشد.

سال‌ها پیش، خودم را در یک اتاق کنفرانس نشستم و با سؤالی روبرو شدم که هزاران بار در حرفه‌ام به آن پاسخ داده‌ام: آیا فناوری که من نمایندگی می‌کردم و به عنوان مدیر ارشد فناوری یک شرکت فناوری سازمانی ایجاد کردم، بود (من من عمدا مبهم هستم)، مناسب برای یک مشکل مشتری خاص که من به تازگی در آن اتاق کنفرانس در مورد آن یاد گرفته بودم؟

این یک فروش آسان بود و ما برای ساخت سه ماهه خود به آن نیاز داشتیم. تنها کاری که من باید انجام می‌دادم این بود که با مشتری موافق باشم، که قبلاً متقاعد شده بود که فناوری من «کاملاً مناسب است». در عوض، توضیح دادم که فناوری رقیب احتمالاً مناسب‌تر است و ویژگی‌ها و عملکردهای مورد نیاز برای این مشکل را دارد. فروشنده از آن طرف میز به من خنجر شلیک کرد. کمیسیون از بین رفت.

فناوری من منحصر به فرد بود اما برای یک مشکل خاص طراحی شده بود. مشتری احتمالاً می‌توانست آن را کار کند، اما برای این وضعیت مناسب نبود.

اخلاق فناوری اطلاعات تعریف شده

این اولین تجربه واقعی من در انتخاب انتخاب هایی بود که مطابق با استانداردهای اخلاقی بود. من این کار را کردم زیرا کار درستی بود. من مردی استثنایی با فضیلت نیستم. شش ماه بعد دوباره با همان مشتری تماس گرفتم تا مشکل جدیدی را بررسی کنم که فناوری من برای آن مناسب است. آن معامله سه برابر بزرگتر از معامله اول بود، و من اخیراً متوجه شدم که فناوری من هنوز آن بخش از سیستم را اجرا می کند. این احساس خوبی دارد.

برنامه های ویندوز را بلند کرده و به کانتینرها منتقل کنید

اخلاق در فناوری اطلاعات، همانطور که من آن را تعریف می کنم، فرآیند و راهنمایی برای حل مشکل با بهترین راه حل ممکن است به جای انتخاب چیزی به دلیل هر گونه دستور کار یا مزیت شخصی، مانند ساختن شماره های فروش خود برای ایجاد جایزه یا انجام دادن لطفی برای یک دوست.

هوش مصنوعی باعث شده است که بسیاری از شرکت‌ها، ارائه‌دهندگان فناوری و سازمان‌های مشاور دوباره روی اخلاق تمرکز کنند. همه متوجه شده اند که این نه تنها یک ایده خوب است، بلکه می تواند به طور قابل توجهی از مواجهه قانونی آنها بکاهد. در نظرسنجی اخیر لینکدین که من انجام دادم، حدود یک سوم آنها اصول اخلاقی را هنگام تصمیم گیری در مورد فناوری اطلاعات در نظر نمی گیرند. اگر بد به نظر می رسد، همین چند سال پیش ۵۰ تا ۶۰ درصد بود.

مطالعه را اجرا کنید

مفهوم اخلاق بسیار شبیه مفهوم پایداری است. هنگامی که در مورد مسئولیت‌های ساخت ساختمان‌ها، اتومبیل‌ها، شهرها و غیره با استفاده از بهترین شیوه‌های پایدار صحبت می‌کنید، در جلسات سر تکان می‌دهید. متأسفانه، مردم اغلب آنچه را که موعظه می کنند، انجام نمی دهند. منافع شخصی بر پایبندی به این مفاهیم برتری دارد، یا حتی ممکن است ندانند که کار اشتباهی انجام می دهند.

اگر در حال طراحی، ساخت، استقرار یا بهره‌برداری از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستید، احتمالاً اصول اخلاقی در رادار است زیرا هزینه‌های تعهدی مطلقی وجود دارد که باید پرداخت شود. اگر اینطور نبود، اخلاق بسیار کمتر مورد توجه قرار می گرفت. با عرض پوزش اگر کمی نسبت به همشهریانم بدبین به نظر می‌رسم، اما متوجه شده‌ام که عواقب، محرک اصلی اینجا هستند، نه احساس درست و غلط.

جایی که مشاغل فنی هستند

IT اخلاقی چگونه است؟

ما در رایانش ابری اصول اخلاقی را می بینیم زمانی که تصمیم به همراه شدن با یک ارائه دهنده ابر بر دیگری ناشی از ملاحظات غیر فنی باشد، مانند معماران که به دلایل سیاسی و نه فنی تحت فشار هستند تا با “شریک ابری” فعلی خود همراه شوند. . انتخاب شریک ابری ممکن است بسیار کم بهینه یا پرهزینه‌تر از رفتن به یک ارائه‌دهنده ابری دیگر یا حتی استفاده از فناوری درون محل از یک غیر شریک باشد. با این حال، بهینه ترین راه حل، بیشترین ارزش را به کسب و کار باز می گرداند.

ممکن است جست و خیز برای این جنجال ها باشد. فناوری ابری جدید finops می تواند این تصمیمات بد را قبل از اجرا در بسیاری از موارد تشخیص دهد. حتی مهمتر از آن، هدر دادن این همه پول برای انتخاب یک فناوری بر دیگری به دلایل اشتباه چقدر اخلاقی است؟

فراتر از تصمیمات معماری، ملاحظات اخلاقی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها وجود دارد. با جمع‌آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها توسط شرکت‌ها، مدیریت مسئولانه این داده‌ها به یک مسئله واقعی تبدیل شده است، به‌ویژه زمانی که داده‌ها به دیگران تحویل داده می‌شوند یا زمانی که به اندازه کافی محافظت نمی‌شوند و بنابراین در معرض خطر بیشتر از دست دادن هستند.

نقض داده‌های پرمخاطب و سوء استفاده از اطلاعات شخصی منجر به اعتراض عمومی و افزایش نظارت‌های نظارتی شده است. این پیشرفت‌ها شرکت‌ها را به سمت اولویت‌بندی ملاحظات اخلاقی بیشتر از چند سال پیش سوق داده است و تضمین می‌کند که حریم خصوصی داده‌ها در سیستم‌های فناوری اطلاعات و شیوه‌های تجاری آنها تعبیه شده است.

چرا امنیت ابر را اشتباه می گیرید

البته، این روزها هوش مصنوعی در مرکز قرار دارد، که به معنای مقابله با سوگیری الگوریتمی است. هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند باعث تداوم و حتی تشدید سوگیری‌ها در داده‌های آموزشی خود شوند. همانطور که می دانیم، این می تواند منجر به نتایج ناعادلانه و تبعیض آمیز شود، که غیراخلاقی است و می تواند شما را مورد شکایت قرار دهد.

توجه داشته باشید که بسیاری از مواردی که باعث ایجاد اخلاق در فناوری اطلاعات می‌شود، شرکت‌ها و افرادی نیستند که تلاش می‌کنند کار درست را انجام دهند. بیشتر در مورد اجتناب از عواقب است. بنابراین، متأسفانه، باید عواقب را در جای خود حفظ کنیم.

مزیت اخلاقی؟

تشخیص فزاینده ای وجود دارد که فناوری اخلاقی می تواند یک مزیت رقابتی برای برخی شرکت ها باشد. شرکت هایی که به طور فعالانه به اخلاق در سیستم های IT خود می پردازند، می توانند خود را به عنوان “اخلاقی ترین” متمایز کنند. در واقع، من شروع به دیدن این موضوع در بازاریابی برای شرکت های سنتی و شرکت های فناوری کردم. شرکت ها می توانند با پایبندی به استانداردهای اخلاقی، مصرف کنندگان آگاه از نظر اخلاقی را جذب کنند. این برای جذب استعداد مفید است. من در هنگام استخدام بیش از چند سؤال در مورد اخلاقیات داشتم.

بازگشت اخلاق در IT دلگرم کننده است، حتی اگر با یک دستور کار پنهان انگیزه داشته باشد. تعامل بین فناوری، جامعه و کسب و کار به شدت مرتبط و پیچیده است. تمرکز بر اخلاق به کاهش خطرات، برآورده کردن الزامات نظارتی، ایجاد نوآوری، ایجاد اعتماد مشتری و ایجاد آینده دیجیتالی عادلانه‌تر کمک می‌کند. حالا، در مورد خودخواهی چه کنیم؟