۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اینتل با یک فشار عظیم هوش مصنوعی به توسعه دهندگان ضربه می زند

برنامه توسعه‌دهنده AI PC این شرکت برای ارائه ابزارهای قابل دسترس، گردش کار، چارچوب‌های توسعه هوش مصنوعی و کیت‌های توسعه‌دهنده با جدیدترین سخت‌افزار اینتل به توسعه‌دهندگان طراحی شده است.

برنامه توسعه‌دهنده AI PC این شرکت برای ارائه ابزارهای قابل دسترس، گردش کار، چارچوب‌های توسعه هوش مصنوعی و کیت‌های توسعه‌دهنده با جدیدترین سخت‌افزار اینتل به توسعه‌دهندگان طراحی شده است.

شرکت اینتل دو ابتکار جدید را به عنوان بخشی از برنامه شتاب رایانه با هوش مصنوعی خود برای ترویج همکاری بین اکوسیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با هدف افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در بیش از ۱۰۰ میلیون رایانه شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی اینتل تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کرده است.

اولین ابتکار، برنامه توسعه‌دهنده رایانه با هوش مصنوعی، به‌طور خاص برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و فروشندگان نرم‌افزار مستقل (ISV) طراحی شده است. هدف اصلی آن ارائه ابزارهای قابل دسترس، گردش کار، چارچوب‌های استقرار هوش مصنوعی و کیت‌های توسعه‌دهنده با جدیدترین سخت‌افزار اینتل، از جمله پردازنده Intel Core Ultra است. این برنامه به دنبال ساده‌سازی تجربه توسعه‌دهندگان و تسهیل پذیرش فناوری‌های هوش مصنوعی در مقیاس است.

کیت توسعه رایانه AI دارای یک پشته نرم افزار از پیش نصب شده است که شامل درایورهای XPU، Visual C Redistributable، Cmake، Python، OpenCV، Git، VS Code، OpenVINO، و Chrome Canary است. علاوه بر این، دارای ASUS NUC Pro 14 است که توسط پردازنده Intel Core Ultra طراحی شده است. ابعاد این دستگاه ۴.۶ x 4.4 x 1.5 اینچ است و از نمایشگرهای چهارگانه پشتیبانی می کند. دارای چهار پورت USB 3.2 و دو درگاه Thunderbolt 4 است و می تواند تا ۹۶ گیگابایت حافظه را در خود جای دهد.

3 رویکرد اصلی برای انتقال داده را درک کنید

پردازنده Intel Core Ultra ادعا می کند که شتاب هوش مصنوعی مبتنی بر رایانه شخصی را با ادغام CPU، GPU و NPU از طریق معماری ترکیبی عملکرد سه بعدی در کنار حافظه و حافظه کش با پهنای باند بالا افزایش می دهد. پردازنده‌های گرافیکی با موازی‌سازی وظایف محاسباتی مبتنی بر هوش مصنوعی، به ویژه در آموزش شبکه‌های عصبی عمیق، توان عملیاتی را بهینه می‌کنند. پردازنده‌ها در وظایف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که شامل داده‌های متوالی، انشعاب‌های پیچیده یا استنتاج با تأخیر کم است، برتری دارند. در همین حال، واحدهای پردازش عصبی (NPU) بارهای کاری پایدار را برای استنتاج هوش مصنوعی کارآمد مدیریت می‌کنند.

کارلا رودریگز، نایب رئیس و مدیر ارشد بخش Client Software Ecosystem Enabling در اینتل، در گفتگو با رسانه ها، بر اهمیت این ابتکارات در گسترش تعامل شرکت با جامعه توسعه نرم افزار تأکید کرد.

خودکارسازی CI/CD با GitHub Actions

رودریگز گفت: «امروز، با اضافه شدن برنامه توسعه‌دهنده رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی، ما در حال گسترش دامنه دسترسی خود به فراتر از ISV‌های بزرگ و تعامل با بازیکنان کوچک و متوسط ​​و توسعه‌دهندگان مشتاق هستیم.

ابتکار دوم شامل گنجاندن فروشنده‌های مستقل سخت‌افزار (IHV) به برنامه شتاب رایانه‌های هوش مصنوعی است. تحت این برنامه، IHV های منتخب به آزمایشگاه های باز اینتل دسترسی پیدا می کنند، جایی که پشتیبانی فنی و کمک مهندسی مشترک دریافت می کنند. هدف این پشتیبانی، بهینه سازی راه حل های سخت افزاری آنها برای رایانه های شخصی هوش مصنوعی اینتل است. علاوه بر این، اینتل سخت‌افزار مرجعی را فراهم می‌کند تا شرکای IHV را قادر سازد تا فناوری خود را برای عملکرد بهینه پس از راه‌اندازی آزمایش و بهینه‌سازی کنند.

مت کینگ، مدیر ارشد Client Hardware Ecosystem در اینتل، در یک نشست مطبوعاتی گفت: «اینتل قبلاً ۱۵۰ فروشنده سخت‌افزار در سراسر جهان را در برنامه شتاب‌دهنده رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی ما قرار داده است». “ما هیجان زده هستیم که راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری نوآورانه خود را افزایش دهیم تا این حرکت را به اکوسیستم گسترده و باز توسعه دهندگان خود بیاوریم.”

جنکینز چیست؟ سرور CI توضیح داد

علاوه بر این، اینتل توسعه‌دهنده خود را ارتقا داده است صفحات منبع به عنوان یک مرکز متمرکز برای توسعه دهندگانی که به دنبال رایانه های شخصی هوش مصنوعی و ابزارهای متمرکز بر مشتری، اسناد، و مواد آموزشی هستند.

رودریگز گفت: «این منابع با هدف کمک به توسعه‌دهندگان برای کشف قابلیت‌های پردازنده‌های Intel Core Ultra، به حداکثر رساندن عملکرد در برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و در عین حال سرعت بخشیدن به توسعه موارد استفاده جدید، کمک می‌کنند.

کینگ اظهار داشت که ابتکارات اینتل فراتر از صرف پیشرفت در عصر رایانه های شخصی هوش مصنوعی است. هدف اینتل با همکاری با طیف وسیعی از شرکا، بهبود عملکرد، بهره‌وری، نوآوری و خلاقیت به کاربران در سراسر جهان است.