۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

JDK 23: ویژگی های جدید در جاوا ۲۳

نسخه بعدی جاوای استاندارد که در ماه سپتامبر عرضه می شود، شامل پیش نمایش یک API فایل کلاس و انواع اولیه در الگوها، نمونه ها و سوئیچ ها خواهد بود.

نسخه بعدی جاوای استاندارد که در ماه سپتامبر عرضه می شود، شامل پیش نمایش یک API فایل کلاس و انواع اولیه در الگوها، نمونه ها و سوئیچ ها خواهد بود.

کیت توسعه جاوا (JDK) 23، نسخه برنامه‌ریزی‌شده بعدی جاوا استاندارد، خاموش و در حال اجرا است، با دو ویژگی اکنون برای انتشار برنامه‌ریزی شده است.

در تاریخ ۱۹ سپتامبر، JDK 23 به تازگی پیش‌نمایش دوم class-file API، ارائه یک API استاندارد برای تجزیه، تولید و تبدیل فایل‌های کلاس جاوا. این ویژگی قبلاً در JDK 22 پیش‌نمایش شده بود که در ۱۹ مارس منتشر شد. قبلاً برای JDK 23 پیش‌نمایش انواع اولیه در الگوها، نمونه و بود. سوئیچ.

کلاس فایل API برای ارائه یک API برای پردازش فایل‌های کلاس طراحی شده است که فرمت فایل کلاس تعریف شده توسط مشخصات ماشین مجازی جاوا. همچنین اجزای JDK را قادر می‌سازد تا به API استاندارد مهاجرت کنند و در نهایت کپی داخلی JDK از کتابخانه ASM شخص ثالث را حذف کند. الف>. API فایل کلاس، اصلاحاتی از جمله ساده‌سازی کلاس CodeBuilder را اضافه می‌کند، که دارای روش‌های کارخانه‌ای برای دستورالعمل‌های بایت کد، از جمله کارخانه‌های سطح پایین، کارخانه‌های سطح متوسط، و سازندگان سطح بالا برای بلوک‌های پایه است.< /p>

مایکروسافت از خانواده مدل های زبان کوچک Phi-3 رونمایی کرد

برای JDK 23، سازندگان جاوا روش‌های سطح متوسطی را حذف کردند که روش‌های سطح پایین را تکرار می‌کردند یا به ندرت استفاده می‌شدند، در حالی که نام روش‌های سطح متوسط ​​باقی مانده را برای بهبود قابلیت استفاده تغییر دادند. آنها همچنین مدل کلاس ClassSignature را اصلاح کردند، که برای مدل‌سازی امضاهای عمومی ابرکلاس‌ها و سوپرواسط‌ها با دقت بیشتری بهبود یافته است. با توجه به پیشنهاد OpenJDK پشت این ویژگی، پلتفرم جاوا باید یک API استاندارد کلاسی را تعریف و پیاده‌سازی کند که همراه با فرمت فایل کلاس تکامل می‌یابد، که می‌تواند هر شش ماه یکبار تکامل یابد.

که قبلاً برای گنجاندن در JDK 23 ذکر شده است یکی دیگر از ویژگی‌های پیش‌نمایش، انواع اولیه در الگوها است، نمونه و سوئیچ. این ویژگی با اجازه دادن به الگوهای نوع اولیه در همه زمینه‌های الگو، تطابق الگو را افزایش می‌دهد و instanceof و switch را برای کار با انواع اولیه گسترش می‌دهد. اهداف شامل اجازه دادن به الگوهای نوع برای همه انواع (اولیه یا مرجع)، اجازه دادن به الگوهای نوع اولیه در هر دو زمینه تودرتو و سطح بالا، و ارائه ساختارهایی با کاربری آسان است که خطر از دست دادن اطلاعات را به دلیل ریخته‌گری‌های ناامن از بین می‌برد. اهداف دیگر عبارتند از تراز کردن انواع الگو با instanceof، تراز کردن instanceof با ارسال ایمن، و اجازه دادن به switch برای پردازش مقادیر از هر نوع اولیه.

سرور GitHub Enterprise کنترل‌های استقرار را اضافه می‌کند

تعدادی از ویژگی‌های دیگر پیش‌نمایش‌شده در JDK 22 می‌توانند آن را به JDK 23 تبدیل کنند. اینها عبارت‌اند از عبارت‌های قبل از super(…)، که به توسعه‌دهندگان آزادی بیشتری در بیان رفتار سازنده می‌دهد. قالب های رشته ای، که بیان رشته هایی که شامل مقادیر محاسبه شده در زمان اجرا هستند را آسان می کند. جمع کننده های جریان، که خطوط لوله جریان را انعطاف پذیرتر و رساتر می کند. مقادیر دامنه، که به اشتراک گذاری داده های تغییرناپذیر را در داخل و در سراسر رشته ها امکان پذیر می کند. و کلاس‌ها و روش‌های اصلی نمونه را به طور ضمنی اعلام کرد، که نوشتن برنامه‌ها را بدون نیاز به درک ویژگی‌های زبان طراحی‌شده برای برنامه‌های بزرگ برای برنامه‌نویسان تازه‌کار آسان‌تر می‌کند.

نحوه استفاده از async و await در جاوا اسکریپت

یک API برداری، که محاسبات برداری را بیان می کند که به طور قابل اعتماد در زمان اجرا به دستورالعمل های برداری بهینه روی معماری های پشتیبانی شده کامپایل می شوند، یکی دیگر از ویژگی های بالقوه در JDK 23 است. یک API برداری در مرحله هفتم انکوباتور در JDK 22 بود. ایجاد رکورد مشتق شده و پیشنهاد پشته کد داغ، که زمان اجرای برنامه را کاهش می دهد، نیز ممکن است.

مشاور جاوا Oracle همچنین برنامه‌هایی را برای جاوا در سال ۲۰۲۴ نشان داده است. Oracle بهبودهایی را بیان کرد که شامل پروژه‌های OpenJDK از Amber، برای توسعه ویژگی‌های کوچکتر و بهره‌وری محور تا < یک href="https://openjdk.org/projects/babylon/" rel="nofollow">Babylon، برای گسترش جاوا به مدل‌های برنامه‌نویسی خارجی مانند پردازنده‌های گرافیکی، به Valhalla، برای تقویت مدل شی جاوا با اشیاء ارزش برای از بین بردن تنگناهای طولانی مدت عملکرد.