۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

موتور رندر وب Babylon.js پیشرفت های سه بعدی دریافت می کند

هندسه رویه‌ای از قابلیت‌های سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند، در حالی که روشنایی جهانی اولیه، نور و سایه را برای تجربه بصری واقعی‌تر دستکاری می‌کند.

هندسه رویه‌ای از قابلیت‌های سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند، در حالی که روشنایی جهانی اولیه، نور و سایه را برای تجربه بصری واقعی‌تر دستکاری می‌کند.

آخرین نسخه موتور رندر وب Babylon.js با بهبود عملکرد و رندر برای پشتیبانی از قابلیت های سه بعدی و موارد دیگر وارد شده است.

نسخه ۷.۰ موتور رندر و بازی اعلام شد در ۲۸ مارس. دستورالعمل‌های شروع کار با Babylon.js را می‌توانید در GitHub< پیدا کنید. /a>.

هندسه رویه‌ای در نسخه ۷.۰ که Node Geometry نیز نامیده می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد هندسه پیچیده‌ای را در زمان اجرا یا زمان ساخت ایجاد کنند. این نیاز به دانلود دارایی های سه بعدی بزرگ را از بین می برد. در عوض، ماشین‌ها یا دستگاه‌های محلی می‌توانند از CPU برای ایجاد این دارایی‌ها استفاده کنند.

Eclipse برای ایمن سازی منبع باز به گروه های صنعتی می پیوندد

همچنین در Babylon.js 7.0 از روشنایی عمومی اساسی پشتیبانی می‌شود. این ویژگی به کاربران Babylon.js اجازه می‌دهد تا با اجازه دادن به نور و سایه‌ها در اطراف محیط‌ها به شیوه‌ای شبیه به زندگی واقعی، تجربیات واقعی‌تری ارائه دهند. سایر قابلیت های ارائه شده در Babylon.js 7.0 عبارتند از:

  • پاشیدن گاوسی: تکنیکی برای نمایش داده های حجمی با استفاده از میدان های تابشی عصبی، ابرهای نقطه ای، و بیلبوردها. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد «دنیای واقعی» را با وفاداری بصری و عملکرد نمایش دهند.
  • فیزیک Ragdoll: با فشار دادن یک دکمه به هر دارایی ساخته شده اسکلتی اجازه می‌دهد در هم بپاشد و با بی‌جانی به اطراف بچرخد.
  • پشتیبانی از مشخصات WebXR: برای ایجاد تجربه های وب همهجانبه استفاده می شود. نسخه ۷.۰ پشتیبانی از ویژگی‌های WebXR از جمله رابط کاربری گرافیکی تمام صفحه، مقیاس جهانی، چند نمای ضد مستعار، عناصر رابط کاربری قابل لمس، و امکان استفاده همزمان از دست‌ها و کنترل‌کننده‌ها را اضافه می‌کند.
  • به‌روزرسانی‌های پیشرفته سیستم انیمیشن: افزودن توانایی ترکیب گروه‌های انیمیشن و پوشاندن بخش‌های خاصی از انیمیشن‌ها به طوری که سازندگان بتوانند تجربه‌ای را تنظیم کنند.
  • پشتیبانی کامل از Apple’s Vision Pro: برای ترکیب دنیای واقعی و مجازی استفاده می شود.
  • به‌روزرسانی‌های پیشرفته سیستم انیمیشن: برای انیمیشن‌های هم‌زمان.
  • یک برنامه افزودنی انجمن پشتیبانی MMD: وارد کردن دارایی‌های سه بعدی و انیمیشن‌ها را از MikuMikuDance فعال می‌کند.