۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

JetBrains IntelliJ IDE برای اضافه کردن حالت کامپایلر K2

JetBrains گفت که کامپایلر K2 برجسته سازی کد Kotlin و تکمیل کد Kotlin به طور قابل توجهی سریعتر و پایدارتر ارائه می دهد.

JetBrains گفت که کامپایلر K2 برجسته سازی کد Kotlin و تکمیل کد Kotlin به طور قابل توجهی سریعتر و پایدارتر ارائه می دهد.

به گفته این شرکت، JetBrains IntelliJ IDEA 2024.1، که محیط توسعه یکپارچه (IDE) را در ۴ آوریل منتشر خواهد کرد، دارای حالت کامپایلر اختیاری K2 خواهد بود که توسعه دهندگان را قادر می سازد از K2 برای تجزیه و تحلیل کد Kotlin سریعتر و قوی تر استفاده کنند.

با این نسخه برنامه ریزی شده، IDE برای Kotlin و Java دو حالت خواهد داشت. حالت کلاس که به طور پیش فرض فعال است، از کامپایلر استاندارد K1 Kotlin برای تجزیه و تحلیل کد Kotlin استفاده می کند. حالت K2 از کامپایلر جدید K2 به عنوان موتور تحلیل کد خود استفاده می کند. حالت K2 اکنون در حالت آلفا قرار دارد. این شرکت این خبر را در مارس اعلام کرد. ۲۵ پست وبلاگ.

چارچوب Vue تجزیه قالب را سرعت می بخشد، واکنش پذیری را بهبود می بخشد

این دو حالت فقط بر تحلیل کد تأثیر می‌گذارند. اگر توسعه دهندگان بخواهند پروژه ای را در کامپایلر K2 کامپایل کنند، باید این را در تنظیمات ساخت مشخص کنند. JetBrains K2 را به عنوان کامپایلر با کارایی بالا برای زبان Kotlin توصیف می کند. با حالت K2، توسعه دهندگان JetBrains کامپایلر را از ابتدا بازنویسی کردند تا عملکرد را بهبود بخشند و معماری داخلی را برای توسعه بیشتر زبان Kotlin بهبود بخشند. JetBrains گفت که حالت K2 از ویژگی های زبان آینده پشتیبانی می کند که فقط در کامپایلر K2 ارائه خواهند شد.

Vercel، Netlify و عصر جدید PaaS بدون سرور

حالت K2 در IntelliJ IDEA 2024.1 از برجسته‌سازی و تکمیل کد، پیمایش، اشکال‌زدایی، بازسازی و ویرایش ویژگی‌هایی مانند قالب‌بندی کد و سلسله مراتب نوع پشتیبانی می‌کند. همچنین بازرسی های محبوب، رفع سریع، جادوگران پروژه جدید، وارد کردن جادوگر، و اجرای آزمایش ها و برنامه های کاربردی از IntelliJ IDEA پشتیبانی می شوند.

پودمان چیست؟ موتور کانتینر جایگزین داکر می شود

با این حال، حالت K2 در نسخه ۲۰۲۴.۱ از پروژه‌های چند پلتفرمی Kotlin، پروژه‌های Android، استخراج مجدد تابع، نکات inlay یا تبدیل جاوا به کاتلین پشتیبانی نمی‌کند. همچنین پلاگین های شخص ثالث IntelliJ IDEA که به پلاگین Kotlin وابسته هستند غیرفعال خواهند شد. JetBrains گفت که پشتیبانی از ویژگی‌های از دست رفته و یک API با استفاده آسان برای افزونه‌های شخص ثالث در نسخه‌های آینده اضافه خواهد شد.

شرکت قول داده است که به زودی راهنمای مهاجرت را برای نویسندگان افزونه ارائه دهد.