۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

DataStax خالق Langflow Logspace را برای کمک به توسعه برنامه هوش مصنوعی خریداری می کند

Langflow یک رابط کاربری گرافیکی منبع باز، مبتنی بر وب و بدون کد برای نمونه سازی بصری جریان های LangChain است.

Langflow یک رابط کاربری گرافیکی منبع باز، مبتنی بر وب و بدون کد برای نمونه سازی بصری جریان های LangChain است.

پایگاه داده و ارائه‌دهنده خدمات مرتبط، DataStax، Logspace، خالق بسته منبع باز Langflow را با مبلغی نامشخص خریداری می‌کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا برنامه‌های هوش مصنوعی مولد را سریع‌تر بسازند.

Langflow یک بدون کد منبع باز و مبتنی بر وب است a> رابط کاربری گرافیکی (GUI) که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به صورت بصری جریان های LangChain را نمونه سازی کرده و آنها را برای توسعه سریعتر برنامه ها تکرار کنند. LangChain یک چارچوب مدولار برای Python و JavaScript است که توسعه برنامه‌هایی را که توسط مدل‌های زبان هوش مصنوعی یا LLM‌های مولد ارائه می‌شوند، ساده می‌کند.

Datastax گفت که Langflow با RAGStack خود یکپارچه می شود – پیشنهادی که در نوامبر سال گذشته برای ساده سازی اجرای برنامه های بازیابی نسل افزوده (RAG) ساخته شده با LangChain منتشر شد. RAGStack با ارائه مجموعه ای ساده، آزمایش شده و کارآمد از ابزارها و تکنیک ها برای ساختن با LLM در یک مکان، پیچیدگی را کاهش می دهد.

رهبران فناوری از قوانین جدید هوش مصنوعی سخن می گویند

یک نقطه شروع جذاب تر

Logspace تنها چند سال است که تاسیس شده است: در ژانویه ۲۰۲۲ توسط گابریل لوئیز فریتاس آلمیدا و رودریگو نادر.

DataStax در حال خرید Logspace برای استفاده از Langflow است که این شرکت در مارس ۲۰۲۳ منتشر کرد.

Langflow قدردانی و جلب توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرده است، و کارتر راباسا، رئیس روابط توسعه دهندگان DataStax، انتظار دارد که این خرید شرکت را در “صفحه اصلی” توسعه برنامه های مبتنی بر RAG قرار دهد.

برای هیون پارک، تحلیلگر ارشد Amalgam Insights، این خرید DataStax را به نقطه شروع جذاب‌تری برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که می‌خواهند به جای انجام فرآیند ساخت مدل‌های خود، مدل منبع باز موجود را برای استفاده تجاری تغییر دهند.

چگونه هوش مصنوعی بر حاکمیت داده ها تأثیر می گذارد

>

پارک گفت: “این باید یک پیشنهاد بسیار جذاب برای سازمان های متوسط ​​با مجموعه ای از داده های داخلی و تمایل به استفاده از هوش مصنوعی مولد برای به دست آوردن مزیت های رقابتی و بهره وری باشد.”

داگ هنشن، تحلیلگر اصلی در Constellation Research، گفت: با این حال، رقبای DataStax مانند MongoDB و Azure Cosmos DB نیز در حال اضافه کردن پشتیبانی برای جستجوی برداری، جاسازی‌ها و RAG هستند. او اضافه کرد که برای همه “روزهای اولیه” بود.

هنسشن گفت: «معمولاً برای افزودن چنین قابلیت‌هایی و به‌کارگیری زمان لازم است، بنابراین من گمان می‌کنم که اکتساب Langflow تماماً در مورد شتاب است در حالی که علاقه هوش مصنوعی زیاد است.

AWS Bedrock، SageMaker را به‌روزرسانی می‌کند تا پیشنهادات هوش مصنوعی مولد را تقویت کند

به گفته تحلیلگران

Langflow نیز با رقابت رقبا مواجه است.

طبق گفته پارک، بزرگترین رقابت لانگ فلو در فضای کشش و رها کردن RAG، Flowise است.

پارک گفت: “به طور کلی، Langflow کار بهتری در پشتیبانی از بحث های مداوم انجام می دهد، در حالی که ابزارهای Flowise کمی بیشتر بر روی SQL و داده های خاصی که در زمان درخواست خارج می شوند متمرکز هستند.” /p>

Rabasa گفت: پس از خرید، تیم Langflow به طور مستقل با تمرکز بر نوآوری در پروژه و همکاری جامعه فعالیت خواهد کرد و افزود که Langflow دارای جامعه ای متشکل از بیش از ۱۵۰۰۰ توسعه دهنده است که از طریق GitHub در تعامل هستند. او گفت که علاوه بر این، ۱۰ تا ۱۲ کارمند مستقیم از Logspace، با تجربه در توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به DataStax خواهند پیوست.