۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Cohere ابتدا Command R+ LLM جدید را روی Azure راه اندازی کرد

با وجود همکاری طولانی مدت با اوراکل، Cohere تصمیم گرفته است ابتدا مدل جدید خود را در دسترس مشتریان مایکروسافت قرار دهد.

با وجود همکاری طولانی مدت با اوراکل، Cohere تصمیم گرفته است ابتدا مدل جدید خود را در دسترس مشتریان مایکروسافت قرار دهد.

Cohere از جدیدترین مدل زبان بزرگ خود (LLM) رونمایی کرد ، Command R+، که برای افزایش گردش کار و برنامه های کاربردی سازمانی مهندسی شده است.

این شرکت گفت که مدل جدید پیشرفته‌ترین و مقیاس‌پذیرترین LLM تاکنون است. به گفته این شرکت، Command R+ با تکیه بر پایه‌های مدل قبلی Command R، عملکرد را برای وظایف مختلف سازمانی، از جمله طبقه‌بندی داده‌ها و اتوماسیون گردش کار، افزایش می‌دهد.

اگرچه Cohere در ماه مارس گفت که تحت مشارکت با Oracle، مدل‌های خود را در Oracle Cloud Infrastructure (OCI) آموزش و استقرار خواهد داد، اما تصمیم گرفته است Command R+ را ابتدا در Microsoft Azure در دسترس قرار دهد. کایل لاستویکا، سخنگوی Cohere گفت: این نرم افزار به زودی در OCI راه اندازی می شود و برنامه هایی برای گسترش به پلتفرم های ابری بیشتری در هفته های آینده وجود دارد. در حال حاضر از طریق API میزبانی شده خود Cohere در دسترس است.

جایی که هوش مصنوعی پیشرفت واقعی داشته است

Command R+ به کسب‌وکارها امکان می‌دهد داده‌های اختصاصی خود را ادغام کنند و از برنامه‌های سفارشی‌سازی شده با دقت بهبودیافته از طریق تولید تقویت‌شده بازیابی (RAG) پشتیبانی می‌کند، که برای پاسخ‌های دقیق‌تر به پایگاه‌های داده خارجی ضربه می‌زند و خطاها را به حداقل می‌رساند.

لاستویکا گفت: «RAG به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مدل را در پایگاه‌های داده خصوصی جستجو کرده و از آن اطلاعات برای ایجاد پاسخ‌های دقیق‌تر و مفیدتر استفاده کنند». خروجی‌های این مدل که منحصر به خانواده مدل Command R ما است، دارای نقل‌قول‌های واضح است و امکان نمایاندن زمینه اضافی از منابع منبع را فراهم می‌کند که توهم را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران می گویند پایگاه داده جدید بدون سرور Pinecone ممکن است صاحبان کمی را ببیند

Command R+ مانند نسخه قبلی خود دارای یک پنجره زمینه ۱۲۸۰۰۰ توکن برای پردازش اسناد بزرگ است و به ده زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی و چینی کار می کند.

آیدان گومز مدیر عامل شرکت همچنین در یک پست وبلاگی از قابلیت‌های اتوماسیون گردش کار مدل صحبت کرد. در مورد راه اندازی Command R+. می‌توان آن را در جریان‌های کاری کسب‌وکار از مدیریت ارتباط با مشتری تا تکمیل سفارش، ترکیب ابزارهای متعدد در چندین مرحله از طریق استفاده از API و LangChain، و تلاش مجدد در صورت خرابی ابزار، اعمال کرد.

قیمت ممتاز

ویژگی‌های جدید قیمت قابل توجهی نسبت به مدل قبلی دارند. Cohere در مقایسه با Command R برای دسترسی API به Command R+ 6 برابر بیشتر به ازای هر کد ورودی و ۱۰ برابر بیشتر در هر نشانه خروجی شارژ می کند. Command R+ 3 دلار به ازای هر میلیون نشانه ورودی یا ۱۵ دلار برای هر میلیون نشانه خروجی هزینه دارد.

برنامه های هوش مصنوعی را با کد کم و بدون کد سریعتر بسازید

مدل جدید بخشی از بازار پررونق نرم افزارهای سازمانی هوش مصنوعی است. طبق IDC، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری، سرمایه‌گذاری سازمانی در خدمات، نرم‌افزار و زیرساخت‌های هوش مصنوعی مولد پیش‌بینی می‌شود که از ۱۶ میلیارد دلار در سال جاری به ۱۴۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود در طول این دوره چهار ساله، هزینه‌های مولد هوش مصنوعی با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 73.3٪ رشد کند. IDC اشاره کرد که این نرخ بیش از دو برابر نرخ رشد کلی سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی و تقریباً ۱۳ برابر CAGR برای هزینه‌های جهانی فناوری اطلاعات در همان بازه زمانی است.