۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Gemini Code Assist در Google Cloud Next 24 معرفی شد

Gemini Code Assist که قبلاً Duet AI for Developers بود، از قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی مولد گوگل برای تکمیل کد، تولید کد و چت کد بهره می برد.

Gemini Code Assist که قبلاً Duet AI for Developers بود، از قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی مولد گوگل برای تکمیل کد، تولید کد و چت کد بهره می برد.

بخش محاسبات ابری Google، Google Cloud، نام هوش مصنوعی Duet برای توسعه‌دهندگان را که قبلاً منتشر شده بود، به Gemini Code Assist تغییر داده و ویژگی‌های جدیدی را برای آسان‌تر کردن تولید کد اضافه کرده است.

دستیار کد Gemini بر اساس مدل Gemini 1.5 Pro، قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی مولد Google است. در اوایل دسامبر، این شرکت در پست وبلاگ گفته بود که مدل Gemini خود را در دسترس توسعه دهندگان قرار می دهد.

مثل Duet AI for Developers، Gemini Code Assist تکمیل کد، تولید کد و چت را با هوش مصنوعی ارائه می‌کند. در Google Cloud Console کار می‌کند و با ویرایشگرهای کد محبوب مانند Visual Studio Code و JetBrains ادغام می‌شود، در حالی که از پایه کد یک شرکت در سراسر محل پشتیبانی می‌کند. GitHub، GitLab، Bitbucket یا چندین مخزن.

نحوه استفاده از دستورات جاوا اسکریپت در برنامه های خود

Google در بیانیه‌ای گفت:

به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به Gemini Code Assist شامل آگاهی کامل از پایگاه کد، سفارشی‌سازی کد، و پیشرفت‌هایی در اکوسیستم شریک این ابزار است که کارایی آن را افزایش می‌دهد.

ویژگی آگاهی کامل از پایگاه کد، که در حال حاضر در پیش‌نمایش خصوصی است، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که تغییرات گسترده‌ای را در کل پایگاه کد خود انجام دهند، از جمله افزودن ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی وابستگی‌های بین فایل‌ها، کمک به ارتقای نسخه، و انجام بررسی جامع کد.< /p>

این شرکت گفت که ویژگی سفارشی‌سازی کد، که در پیش‌نمایش خصوصی نیز وجود دارد، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که پایگاه‌های کد خصوصی خود را به Gemini Code Assist برای کمک به توسعه‌دهندگان در ارائه کدهای آگاه به زمینه کمک کنند، و افزود که این به مدل زبان بزرگ کد مختصر و بدون خطا تولید می کند.

آی‌بی‌ام دستیار کد watsonx را برای برنامه‌های جاوا سازمانی پیش‌نمایش می‌کند

علاوه بر این، این شرکت گفت که در حال ارائه اتصالاتی برای Gemini Code Assist برای دسترسی به چندین مخزن کد منبع از جمله GitHub، GitLab، و Bitbucket است.

به منظور افزایش کارایی تولید کد، این شرکت با افزودن شرکای مانند Datadog، Datastax، Elastic، HashiCorp، اکوسیستم شریک Gemini Code Assist را گسترش می دهد. a>Neo4j، Pinecone، Redis، Singlestore، Synk، و Stack Overflow. p>

این مشارکت‌ها داده‌ها و دانش بیشتری را از هر یک از این شرکت‌ها در اختیار مدل Gemini قرار می‌دهد تا به تولید کد دقیق‌تر کمک کند.

یک رویکرد متعادل برای انتخاب پلتفرم هوش مصنوعی

در ماه دسامبر، Google با Grafana Labs، Confluent، MongoDB، Atlassian، Dynatrace، NetApp شریک شد. ، LangChain و Okta، در میان دیگران.

گوگل ادعا می‌کند که آزمایش داخلی Gemini Code Assist نشان داد که زمان صرف شده برای انجام وظایف معمول برنامه‌نویس تا ۴۰ درصد کاهش یافته است و توسعه‌دهندگان ۵۵ درصد زمان کمتری را برای نوشتن کد جدید صرف می‌کنند.

این شرکت گفت: “ما همچنین شاهد موفقیت با مشتریانی مانند Quantiphi هستیم که افزایش بهره وری توسعه دهندگان را بیش از ۳۰٪ ثبت کرده است.”

Google تنها ارائه‌دهنده خدمات ابری نیست که ابزارهای کمکی کد را با پشتیبانی از LLM منتشر کرده است. رقبای مایکروسافت، AWS و IBM در حال حاضر پیشنهادات خود را به ترتیب در قالب GitHub Copilot، Amazon CodeWhisperer و IBM Watsonx ارائه می‌دهند. p>