۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نظرسنجی می گوید که زبان Go برای بارهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی می درخشد

پاسخ دهندگان Go Developer Survey که برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازند، قبلاً از Go استفاده می‌کنند یا می‌خواهند برای آن بارهای کاری به Go مهاجرت کنند.

پاسخ دهندگان Go Developer Survey که برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازند، قبلاً از Go استفاده می‌کنند یا می‌خواهند برای آن بارهای کاری به Go مهاجرت کنند.

زبان برنامه‌نویسی Go توسط توسعه‌دهندگانی که برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد می‌کنند به عنوان یک پلت فرم قوی برای اجرای آن حجم‌های کاری مشاهده می‌شود. با این وجود، طبق نظرسنجی اخیر توسعه دهندگان Go، Python توسط توسعه دهندگان Go به عنوان زبانی برای شروع کار مبتنی بر هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود.

در Go Developer Survey نیمه سالانه برای سال ۲۰۲۴، که در ژانویه و فوریه انجام شد توسط تیم Go در گوگل، پاسخ دهندگان نظرسنجی که برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازند، این احساس را داشتند که Go یک پلت فرم قوی برای اجرای این نوع حجم‌های کاری در تولید است. اکثر پاسخ‌دهندگانی که با برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کنند قبلاً از Go استفاده می‌کنند یا می‌خواهند برای بارهای کاری هوش مصنوعی به Go مهاجرت کنند.

نحوه استفاده از اظهارات در جاوا

این نظرسنجی نشان داد که متداول‌ترین مسیرهای مستند برای شروع با هوش مصنوعی، پایتون محور بودند. این باعث شده است که بسیاری از سازمان‌ها قبل از اینکه به زبانی «آماده تولید» بروند، کار مبتنی بر هوش مصنوعی را در پایتون شروع کنند. متداول‌ترین انواع سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که پاسخ‌دهندگان گزارش کردند، ابزارهای خلاصه‌سازی، ابزارهای تولید متن، و ربات‌های گفتگو هستند.

نتایج نظرسنجی Go Developer Survey 2024 H1 در ۹ آوریل منتشر شد. این نظرسنجی در مجموع ۶۲۲۴ پاسخ دریافت کرد. در یافته های دیگر:

  • وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که سازمان آنها از کدام مدل های هوش مصنوعی مولد استفاده می کند، ۸۱٪ گفتند OpenAI ChatGPT یا DALL-E، پس از آن Meta Llama با ۲۸٪، Mistral AI / Mixtral با ۱۸٪ و Google Gemini، Imagen، یا PaLM قرار گرفتند. در ۱۳%.
  • وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که از کدام کتابخانه‌ها یا خدمات برای ادغام با مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند، ۶۹٪ گفتند OpenAI، به دنبال آن Hugging Face TGI یا Candle با ۲۲٪ و LangChain با ۲۰٪.
  • کمبود زمان یا فرصت‌ها رایج‌ترین چالش‌هایی بود که برای دستیابی به اهداف یادگیری مرتبط با Go ذکر شد.
  • در سال گذشته، ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان از Go راضی بودند، احساسات توسعه دهندگان Go همچنان بالاست.
  • ۸۰٪ از پاسخ دهندگان گفتند که به تیم Go اعتماد دارند تا “بهترین کار را برای توسعه دهندگان انجام دهد” در حالی که زبان را حفظ و توسعه می دهد.
  • تقریباً یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که در سال گذشته در انجمن توسعه دهندگان Go شرکت کرده اند، چه به صورت آنلاین و چه حضوری.
  • اکثر پاسخ دهندگان کد Go را در لینوکس می نویسند، با ۶۱٪، پس از آن macOS با ۵۸٪، ویندوز با ۲۳٪، و Windows Subsystem برای لینوکس با ۱۷٪.
  • ویرایشگر ترجیحی برای نوشتن کد Go، Visual Studio Code با ۴۳ درصد بود، پس از آن GoLand/IntelliJ با ۳۳ درصد و Vim / Neovim با ۱۷ درصد قرار گرفتند.
  • مرتبط‌ترین نگرانی مربوط به امنیت یا انطباق که هنگام کار بر روی سرویس‌های Go ذکر شد، شیوه‌های کدگذاری ناامن بود که ۴۲ درصد به این موضوع اشاره کردند.
پایگاه داده بدون سرور چیست؟ محاسبه الاستیک برای ردیف داده