۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ECMAScript 2024 شکل می گیرد

آخرین به‌روزرسانی استاندارد جاوا اسکریپت، هفت ویژگی جدید از جمله گروه‌بندی آرایه، ArrayBufferهای قابل رشد، و وعده‌هایی را به همراه دارد.

آخرین به‌روزرسانی استاندارد جاوا اسکریپت، هفت ویژگی جدید از جمله گروه‌بندی آرایه، ArrayBufferهای قابل رشد، و وعده‌هایی را به همراه دارد.

ECMAScript 2024، به‌روزرسانی برنامه‌ریزی‌شده برای استاندارد ECMA برای JavaScript، قرار است شامل هفت ویژگی جدید از گروه‌بندی آرایه تا رشته‌های یونیکد باشد. انتظار می رود مشخصات ۲۰۲۴، از کمیته فنی ECMA 39، در ژوئن تایید شود.

در میان فهرست ویژگی‌های نهایی که برای انتشار ذکر شده است سال پیشنهادی برای گروه‌بندی آرایه است. انگیزه این پیشنهاد این است که گروه بندی آرایه یک عملیات معمولی است که به بهترین وجه با بند GROUP BY SQL و برنامه نویسی mapreduce نشان داده شده است. توانایی ترکیب داده‌های مشابه در گروه‌ها به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مجموعه‌های داده مرتبه بالاتر را محاسبه کنند.

معنای ابر بومی برای کسب و کار شما چیست

ویژگی‌های جدید دیگر برای مشخصات ۲۰۲۴ عبارتند از انتقال ArrayBuffer، که روش‌های جدیدی را به ArrayBuffer.prototype و ArrayBufferهای قابل تغییر اندازه و رشد، که سازنده های ArrayBuffer را گسترش می دهند. برای گرفتن حداکثر طول اضافی، امکان رشد و کوچک شدن بافرها در محل را فراهم می کند. ArrayBuffer‌های قابل رشد وعده مدیریت حافظه بهتر را می‌دهند و به عنوان یک قابلیت همگام‌سازی با رشد حافظه WebAssembly عمل می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی های ECMAScript 2024، انتظار اتمی ناهمزمان، در درجه اول برای استفاده در عواملی است که مجاز به مسدود کردن نیستند.

Visual Studio 2022 بهره وری در کانون توجه را به روز می کند

یک ویژگی جدید دیگر، وعده با حل‌کننده‌ها، پیکربندی یک حل و فصل قول و رفتار رد پس از مصداق آن. پیشنهاد می‌گوید که این به راه‌حلی دست‌وپاگیر برای استخراج حل‌وفصل و رد کردن توابع از محدوده فراخوانی نیاز دارد.

با رشته های یونیکد خوش فرم، توسعه دهندگان ECMAScript در حال حرکت به سمت جلو هستند روشی برای بررسی اینکه آیا رشته ECMAScript به خوبی شکل گرفته است یا خیر. اهداف روش پیشنهادی شامل بهبود عملکرد و افزایش وضوح برای خوانندگان کد در جایی که این تست در حال انجام است، به ویژه برای خوانندگان بدون دانش گسترده یونیکد یا بیان منظم است.

12 اشتباه برنامه نویسی که باید اجتناب کنید

ECMAScript 2024 همچنین سینتکس را برای کلاس‌های کاراکتر گسترش می‌دهد تا پشتیبانی از تفاوت/تفریق، مجموعه تقاطع و کلاس های کاراکتر تودرتو را تنظیم کنید.

ECMAScript 2023 سال گذشته روش‌هایی را برای جستجو و تغییر آرایه‌ها و گسترش WeakMap API ارائه کرد.

شاید به این مطالب علاقمند باشید