۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ماشین برفی AWS به سمت غروب خورشید حرکت می کند

تقاضای مشتریان برای روش‌های کارآمدتر و قابلیت‌های انتقال داده آنلاین سریع‌تر، AWS را به خروج از تجارت حمل و نقل داده سوق داده است.

تقاضای مشتریان برای روش‌های کارآمدتر و قابلیت‌های انتقال داده آنلاین سریع‌تر، AWS را به خروج از تجارت حمل و نقل داده سوق داده است.

سرویس وب آمازون (AWS) به آرامی و بی سر و صدا سرویس Snowmobile خود را حذف کرده است – پیشنهادی که در کنفرانس AWS re:Invent در سال ۲۰۱۶ برای کمک به شرکت‌ها برای انتقال داده‌ها از سرورهای داخلی خود به مراکز داده ارائه‌دهنده ابری برای تسریع انتقال آنها به ابر عمومی.

سرویس ماشین برفی، اساساً یک کامیون و تریلر هجده چرخ یا “دکل بزرگ” با ذخیره سازی داده های ۱۰۰ پتابایتی و اتصال به شبکه، توسط اندی جاسی، مدیر عامل وقت AWS (مدیر عامل فعلی آمازون) برای کمک به شما سفارش داده شد. شرکت‌هایی که می‌خواهند حجم زیادی از داده‌ها را که بر حسب پتابایت یا اگزابایت اندازه‌گیری می‌شود، انتقال دهند.

به طور معمول، Snowmobile یک کانتینر حمل و نقل ناهموار و مقاوم در برابر دستکاری بود که ۴۵ فوت طول، ۹.۶ فوت ارتفاع و ۸ فوت عرض داشت. یک واحد Snowmobile شامل یک کابل شبکه متصل به یک سوئیچ پرسرعت بود که می‌توانست از انتقال ۱ ترابایت در ثانیه از طریق چندین اتصال ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی کند.

این شرکت در پست وبلاگ در آن زمان.

از دیگر ویژگی‌های کانتینر می‌توان به مقاومت در برابر آب و کنترل آب و هوا اشاره کرد، اما این ویژگی‌ها نیازمند تقویت آن با ۳۵۰ کیلووات برق AC بود. اگر مشتری ظرفیت کافی برق در محل نداشت، AWS ترتیبی می‌دهد که یک ژنراتور برای انتقال داده، واحد را راه‌اندازی کند.

قراردادهای Google Cloud Flex کاربران را در هنگام کاهش تقاضا جذب می کند

AWS گفت:

این سرویس شرکت‌هایی را در خدمات مالی، رسانه‌ها و سرگرمی‌ها، و بخش‌های علمی، از جمله، با نیاز به انتقال سوابق مالی، خزانه‌های فیلم، تصاویر ماهواره‌ای یا سایر داده‌های علمی مورد هدف قرار می‌دهد.

داده‌هایی که از طریق Snowmobile منتقل می‌شوند برای سرویس ذخیره‌سازی S3 AWS یا سرویس ذخیره‌سازی یخچال‌های طبیعی آن قرار داشتند.

چرا Snowmobile حذف شده است؟

پاسخ کوتاه، تکامل سریع فناوری در هشت سال گذشته است که منجر به گزینه‌های انتقال داده کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از یک کامیون در حال رانندگی در قلب آمریکا شده است.

سخنگوی AWS در پاسخ به یک پرسش ایمیلی گفت: «از زمانی که Snowmobile را در سال ۲۰۱۶ معرفی کردیم، بسیاری از خدمات و ویژگی‌های جدید دیگر را منتشر کرده‌ایم که انتقال داده‌ها به AWS را برای مشتریان ما سریع‌تر و آسان‌تر کرده است.

سخنگوی گفت: «ما نمی‌توانیم به ارزشی که Snowmobile برای مشتریان به ارمغان آورده است افتخار کنیم، و خوشحالیم که آنها فناوری‌های جدیدتر و کارآمدتری مانند AWS DataSync را برای آوردن داده‌های خود به AWS انتخاب می‌کنند.

AWS DataSync که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، یک سرویس آنلاین است که حرکت داده‌ها را خودکار می‌کند. بین مراکز داده داخلی، مکان‌های لبه، سرویس‌های ذخیره‌سازی AWS و سایر ارائه‌دهندگان ابر.

رایانش ابری در حال اختراع مجدد اتومبیل ها و کامیون ها است

DataSync می‌تواند داده‌ها را بین اشتراک‌گذاری‌های سیستم فایل شبکه (NFS)، اشتراک‌گذاری‌های بلوک پیام سرور (SMB)، سیستم فایل توزیع شده Hadoop (HDFS)، سیستم‌های ذخیره‌سازی اشیا، AWS Snowcone، سطل‌های Amazon S3، سیستم فایل الاستیک آمازون، Amazon FSx کپی کند. به گفته این شرکت، برای Windows File Server، Amazon FSx برای Lustre، Amazon FSx برای OpenZFS، و Amazon FSx برای سیستم های فایل NetApp ONTAP.

در ژوئیه سال گذشته، AWS پشتیبانی برای انتقال داده به و از Azure Blob Storage به ارائه DataSync اضافه کرد.

به‌عنوان روش دیگر، شرکت‌ها می‌توانند از AWS Direct Connect که ابتدا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و بعداً به همه مناطق گسترش یافت، برای دور زدن اینترنت و ایجاد اتصالات اختصاصی ۱ گیگابیت بر ثانیه، ۱۰ گیگابیت بر ثانیه یا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه به AWS برای انتقال داده استفاده کنند. AWS ادعا می‌کند که در بسیاری از شرایط، اتصالات شبکه خصوصی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده، پهنای باند را افزایش دهد و تجربه شبکه ثابت‌تری نسبت به اتصالات مبتنی بر اینترنت ارائه دهد.

آنلاین برای انتقال داده ها به صورت آفلاین پیشی می گیرد

به گفته AWS، یکی دیگر از دلایل حذف تدریجی سرویس Snowmobile این است که مشتریان سازمانی آن انتقال داده آنلاین را به انتقال آفلاین ترجیح می دهند.

کوانتیزاسیون مدل و طلوع هوش مصنوعی لبه

در پس این تغییر، ماهیت مقرون به صرفه‌تر عرضه‌های آنلاین وجود دارد، به‌ویژه در مقایسه با جایگزین‌های عظیم با موتور دیزلی مانند Snowmobile. با این وجود، AWS همچنان خدمات آفلاین را برای شرکت‌هایی که پهنای باند کافی ندارند ارائه می‌کند.

یکی از این گزینه‌ها Snowball Edge است، یک دستگاه محاسباتی لبه‌ای که به دلیل ظرفیت قابل استفاده بیشتر، هزینه کمتر برای هر دستگاه، ضریب شکل کوچک‌تر و زمان کوتاه‌تر از Snowmobile مقرون به صرفه‌تر است. Snowball Edge دارای ظرفیتی از ۸۰ ترابایت تا ۲۱۰ ترابایت است و تحت طرح‌های قیمت‌گذاری و استفاده.

گزینه دوم Snowcone است، یک دستگاه محاسباتی لبه ای که برای انتقال داده های کوچکتر طراحی شده است. AWS گفت که نسخه درایو دیسک ۸ ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس را فراهم می کند در حالی که نسخه SSD 14 ترابایت را ارائه می دهد و افزود که هر دو مدل نمونه های خاص آمازون EC2 را با ۲ CPU و ۴ گیگابایت حافظه موجود برای پشتیبانی از برنامه ها و عملکردهای AWS IoT Greengrass اجرا می کنند. Snowcone همچنین گزینه‌های قیمت‌گذاری متعددی را ارائه می‌کند که از هزینه‌های روزانه تا هزینه‌های ماهانه را شامل می‌شود.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Snowball Edge یا Snowcone Edge می‌توانند به صورت فیزیکی به AWS ارسال شوند یا از طریق AWS DataSync به صورت آنلاین منتقل شوند.