۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۷ روش خلاقانه برای استفاده از ابزارها و پلتفرم های کم کد

پلتفرم های کم کد دیگر فقط برای فرم های وب و ادغام های ساده نیستند. در اینجا هفت روش نوآورانه وجود دارد که شرکت‌های کوچک و بزرگ محدودیت‌های کاری را که با کد پایین می‌توانند انجام دهند افزایش دهند.

پلتفرم های کم کد دیگر فقط برای فرم های وب و ادغام های ساده نیستند. در اینجا هفت روش نوآورانه وجود دارد که شرکت‌های کوچک و بزرگ محدودیت‌های کاری را که با کد پایین می‌توانند انجام دهند افزایش دهند.

برخی از توسعه دهندگان و رهبران کسب و کار بر این باورند که کد پایین فقط برای برنامه های کاربردی کوچک و کم استفاده مانند جایگزینی صفحات گسترده و ساخت داشبورد است. استیو جونز، مدافع توسعه دهنده در  Red Gate می‌گوید: «به طور کلی این ابزارها برای برنامه‌های پیشرفته‌تر مناسب نیستند. نرم افزار. او می‌گوید با استفاده سنگین‌تر و نیازهای پیچیده‌تر دستکاری داده‌ها، “اغلب شروع به شکست می‌کنند و باعث مشکلات بار کاری و عملکرد می‌شوند.”

بیش از دو دهه است که از پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد استفاده کرده‌ام و در مورد آن‌ها مطالب زیادی نوشته‌ام، از جمله مقالاتی درباره چگونه هوش مصنوعی مولد در حال تغییر کد پایین است، استفاده از کم‌کد برای تسریع نوسازی برنامه و چگونه بدون کد باعث نوآوری می شود. همچنین در مورد هشت نشانه ای که پلتفرم با کد پایین شما بیش از حد امیدوار کننده است و کمتر ارائه می دهد در مورد نیازهای تجاری بحث کرده ام.

برای این مقاله، من تصمیم گرفتم موارد استفاده پیشرفته کم‌کد را بررسی کنم که در آن پلت‌فرم‌ها بیش از قابلیت‌های اولیه و ارزش تجاری ارائه می‌دهند. من نمونه‌های مختلفی پیدا کردم که گستردگی و مقیاس قابلیت‌های پلت‌فرم کم‌کد را نشان می‌دهد و این تصور را به چالش می‌کشد که کم‌کد نوآوری را مقیاس یا فعال نمی‌کند.

۷ روشی که شرکت‌ها می‌توانند با کم‌کد کارهای بیشتری انجام دهند

  1. توسعه LLM با RAG با کد پایین
  2. فرآیندهای تجاری یکپارچه را سفارشی کنید
  3. تجارب کاربر را بدون مهندسی مجدد مدرن کنید
  4. جریان کاری بخش تخصصی ایجاد کنید
  5. تحلیل های تغییر دهنده بازی را مستقر کنید
  6. جریان کاری در سرویس های ابری عمومی ایجاد کنید
  7. قابلیت های ورود به سیستم و احراز هویت را ارتقا دهید

توسعه LLM با RAG کم کد

در حالی که ممکن است جفت شدن غیر محتمل به نظر برسد، در هوش مصنوعی مولد جایی برای کد پایین وجود دارد. فرض کنید که در حال توسعه یک مدل زبان بزرگ (LLM) هستید که از نسل تقویت شده با بازیابی (RAG) استفاده می کند. آیا باید از ابتدا بسازید، آنچه را که نیاز دارید بخرید یا گزینه ای با کد پایین در نظر بگیرید؟ بسیاری از شرکت‌های بزرگ با زیرکی فنی قوی و انبوهی از مالکیت معنوی در حال بررسی گزینه ساخت داخل هستند. با این حال، شرکت‌های کوچک‌تر بعید به نظر می‌رسند که این منابع را در اختیار داشته باشند، و برای رفع این شکاف به گزینه‌های با کد پایین نگاه می‌کنند.

ایگور جابلوکوف، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت

می گوید: “اکثر صنعت هوش مصنوعی در تلاش است تا شرکت هایی را بر روی آنها بفروشد که مجبورند LLM های خود را بسازند یا مدل های منبع باز را دقیق تنظیم کنند تا از طیف وسیعی از برنامه های داخلی و خارجی پشتیبانی کنند.” a href=”https://pryon.com/” rel=”nofollow”>Pryon. “با RAG، در واقع می‌توان از دقت این سیستم‌ها پیشی گرفت، فقط با اشاره و کلیک روی مخازن اسناد و ساخت خودکار مدل‌های هوش مصنوعی که به آن محتوا متصل هستند.”

شرکت‌های بزرگ همچنین می‌توانند از توسعه برنامه‌های کاربردی با کد پایین، اتوماسیون فرآیند و قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد بهره ببرند.

مالکوم راس، معاون استراتژی محصول در Appian. «مفاهیم طراحی بصری Low-code برای تعبیه هوش مصنوعی در اتوماسیون فرآیند انتها به انتها ایده آل است. علاوه بر این، هوش مصنوعی با کد پایین و مولد، بهره‌وری توسعه‌دهنده را افزایش می‌دهد و در عین حال اطمینان می‌دهد که انسان‌ها از آن آگاه هستند و می‌توانند خروجی را کنترل کنند.”

چه زمانی باید برای لبه معماری کرد

Appian، Coveo، FlowiseAI، < a href="https://www.outsystems.com/ai/" rel="nofollow">OutSystems، و Pyron برخی از شرکت‌هایی هستند که از کد پایین برای هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند.

یک مورد استفاده نوظهور، استفاده از پلتفرم‌های کم کد و قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برای ساده‌سازی توسعه خطوط لوله داده و برنامه‌های genAI است. مزایا شامل توسعه سریع و استقرار برنامه‌های کاربردی در مناطقی است که بعید است شرکت‌ها توسعه دهندگان یا دانشمندان داده را اختصاص دهند.

مانیش رای، معاون بازاریابی محصول در SnapLogic، چند نمونه را به اشتراک می گذارد. “دو مورد استفاده که هیجان زیادی ایجاد کرده‌اند، به‌طور خودکار خطوط لوله موجود را مستند می‌کنند و برنامه‌های مکالمه مبتنی بر genAI را برای میز پشتیبانی و پشتیبانی مشتری ایجاد می‌کنند.”

فرآیندهای تجاری یکپارچه را سفارشی کنید

فرآیندهای تجاری و بهینه‌سازی گردش کار دو حوزه دیگری هستند که گزینه‌های کم کد ممکن است بهتر از راه‌حل‌های SaaS سفارشی‌سازی شوند. برای مثال، گزینه‌های SaaS زیادی برای مدیریت دارایی و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وجود دارد، اما اگر گردش‌های کاری استراتژیک این دو حوزه عملکردی را در بر گیرند، چه اتفاقی می‌افتد؟

این نمونه املاک و مستغلات را در نظر بگیرید، جایی که Stag Industrial، یک اعتماد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مدیریت می کند بیش از ۱۰۰ میلیون فوت مربع ملک در ۱۴ ایالت، به دنبال یک گردش کار شفاف و خودکار برای ایجاد مزیت رقابتی بود. آنتونی آفردی، مدیر مشاوره مشتریان در Quickbase. “داشتن یک پلت فرم مدیریت کار پویا برای مدیریت کسب و کار خود با شفافیت و بینش، استاگ صنعتی را قادر ساخت تا خط لوله معاملات خود را از ۴۰۰ میلیون دلار به بیش از ۱ میلیارد دلار فقط در چند سال بسازد.”

تقاطع مدیریت دارایی و CRM یکی از حوزه‌هایی است که کد پایین می‌تواند در هنگام توسعه گردش‌های کاری یکپارچه مزایایی را ارائه دهد. مثال دیگر، از دولت فدرال ایالات متحده، تبدیل یک فرآیند جمع‌آوری داده‌های پیچیده، در مقیاس بزرگ و کاغذی به یک جریان کاری خودکار مبتنی بر کیفیت داده است.

Don Schuerman، مدیر ارشد فناوری پگا. “این به تیم ۶۰۰۰۰۰ سرشماری کمک کرد که ۱۵۲ میلیون خانوار را در نیمی از زمان سرشماری قبلی با زمان توقف صفر شمارش کنند.”

نمونه‌های دیگر از گردش‌های کاری یکپارچه ساخته شده بر روی کد کم عبارتند از:

پلتفرم‌های کم‌کد می‌توانند با قابلیت‌ها و ابزارهای خود برای پیکربندی گردش‌های کاری برای پشتیبانی از مسئولیت‌های مختلف بخش، توسعه تجربیات یکپارچه را تسریع کنند.

تجارب کاربر را بدون مهندسی مجدد مدرن کنید

یکی از ۷ روپیه نوسازی برنامه‌های ابری این است که به جای بلند کردن و جابجایی کل برنامه‌ها، مؤلفه‌ها را تغییر دهید. یکی از رویکردهای تغییر پلتفرم، حفظ پایگاه‌های داده و سرویس‌های پشتیبان در حالی که از پلتفرم‌های کم‌کد برای بازسازی تجربیات کاربر جلویی استفاده می‌کند.

jQuery 4.0 پشتیبانی مرورگر را کاهش می دهد، API ها را حذف می کند

این استراتژی همچنین می‌تواند توسعه چندین تجربه کاربری را برای اهداف تجاری مختلف امکان‌پذیر کند، یک رویه رایج که توسط فروشندگان نرم‌افزار مستقل (ISV) انجام می‌شود که یک قابلیت ایجاد می‌کنند و آن را برای مشتریان متعدد تنظیم می‌کنند.

Deepak Anupalli، یکی از بنیانگذاران و CTO WaveMaker، می‌گوید، «ISVها UX محصول خود را مجدداً ایجاد می‌کنند در حالی که تمام گذشته خود را حفظ می‌کنند. سرمایه گذاری در زیرساخت ها، ریزسرویس های پشتیبان و API ها. آنها از کدهای پایین برای ساخت اجزای سفارشی استفاده می کنند که به سیستم های موجود خود متصل می شوند و از آنها برای تسریع پیاده سازی در وب و موبایل استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان به پورتال سلف سرویس برای یک شرکت بیمه و نوسازی ورود مشتری به بانک اشاره کرد.”

روش های کاری بخش تخصصی ایجاد کنید

بخش‌ها از پلت‌فرم‌های SaaS برای گردش‌های کاری استاندارد و مقیاس‌پذیر خود استفاده می‌کنند، اما وقتی نیاز به خودکارسازی فرآیند کسب‌وکار تخصصی دارند، چه اتفاقی می‌افتد؟ توسعه گردش کار با استفاده از یک ابزار کم کد یا بدون کد که با سیستم های اصلی بخش ادغام می شود، می تواند یک رویکرد قابل اجرا باشد. در زیر دو مثال آورده شده است:

  • در بخش‌های بازاریابی: انوراگ شاه، معاون و رئیس محصولات و راه‌حل‌ها در نرم‌افزار Newgen. «استفاده از این پلتفرم‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وثیقه‌های بازاریابی، گزارش‌ها و سایر اسناد را به‌طور خودکار تولید و سفارشی‌سازی کنند و کارایی را افزایش دهند و تعامل مشتری را افزایش دهند».
  • در امنیت اطلاعات: Eoin Hinchy، مدیر عامل Tines. به عنوان مثال، زمانی که تیم infosec Elastic با هجوم هشدارها مواجه شد، تحلیلگران آنها یک گردش کار اتوماسیون تحقیق ایجاد کردند که ۹۳ روز صرفه جویی کرد. استفاده از کد کم/بدون کد برای اتوماسیون، اداره یک کسب و کار را کارآمدتر می‌کند و به تیم‌های مختلف اجازه می‌دهد روی کار تاثیرگذار تمرکز کنند.

نمونه‌های دیگر عبارتند از ساده‌سازی تجربیات کارمندان، برنامه‌های آموزشی سفارشی‌شده، و مدیریت خدمات میدانی.

تحلیل‌های تغییر دهنده بازی را به کار بگیرید

توسعه گزارش‌ها و داشبوردها برنامه‌های معمولی بدون کد هستند و بسیاری از سازمان‌ها به کاربران تجاری کمک می‌کنند مجموعه‌های داده جدیدی را با کاتالوگ های داده و ابزارهای آماده سازی. فراتر از این قابلیت‌ها، کم‌کد می‌تواند به بهبود همکاری و فعال کردن تجزیه و تحلیل بلادرنگ کمک کند.

جی هندرسون، معاون مدیریت محصول در Alteryx، می‌گوید: «با بدون کد/کد مناسب ابزارهای تجزیه و تحلیل، دانشمندان داده با تجربه می‌توانند با افراد غیر فنی در همان پلتفرم همکاری کنند و در عین حال توانایی مشارکت در تجربه کاربر و اتوماسیون فرآیند را داشته باشند – پر کردن شکاف مهارت‌ها و ردیابی سریع فرآیند مدیریت داده و تجزیه و تحلیل. p>

نمونه‌هایی از این همکاری را به‌طور مستقیم دیده‌ام، که در آن سازمان‌ها از روش‌های چابک به‌عنوان فرآیند همکاری بین دانشمندان داده، فن‌آوران، و کارشناسان موضوع تجاری استفاده می‌کنند. این همکاری می‌تواند به برنامه‌های تغییر دهنده بازی منجر شود.

جولیان لانیو، مدیر ارشد فناوری در اخترشناس، این مورد واقعی استفاده از مانیبال را از رنجرز تگزاس به اشتراک می گذارد. لیگ بیسبال آنها از خطوط لوله برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد آمار بازیکنان و بازی‌ها استفاده می‌کنند که بلافاصله بعد از هر بازی به کادر مربیگری داده می‌شود. مربیان از این استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند بازیکنان عملکرد خوبی دارند و در معرض آسیب نیستند.»

SAP برای اضافه کردن قابلیت حاکمیت بیشتر برای ساخت ابزار کم کد

جریان کاری در سرویس های ابری عمومی ایجاد کنید

یک مورد استفاده نوآورانه دیگر، انتخاب کم کد به عنوان ابزار توسعه برای یکی از اجزای یک محصول یا خدمات است. توسعه دهندگان بر روی اجزایی با الزامات مهندسی و مقیاس پذیری کار می کنند، در حالی که ابزارهای کم کد برای رابط های ساده، ابزارهای اداری یا گزارش ها استفاده می شوند. این رویکرد هنگام توسعه در ابرهای عمومی و ارتباط با سرویس های شخص ثالث کار می کند.

هدر ساندهیم، مدیر عامل شرکت می‌گوید: «پلت‌فرم‌های کم یا بدون کد در Google Cloud، توسعه برنامه‌ها را ساده‌سازی می‌کنند و پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها را با اجازه دادن به کاربران برای ایجاد رابط‌های بصری برای وارد کردن داده‌ها به طور مستقیم در Google Sheets یا جداول BigQuery متحول می‌کنند.» مهندسی راه حل ها در SADA. تولید گزارش خودکار با ادغام توابع Google Cloud با این پلتفرم‌ها، ایجاد گزارش‌های مبتنی بر داده‌ها بر اساس معیارهای از پیش تعریف‌شده و توانمندسازی تیم‌ها برای تمرکز بر تصمیم‌گیری تسهیل می‌شود. علاوه بر این، این پلتفرم‌ها همکاری و ارتباطات تیمی را از طریق موارد استفاده نوآورانه مانند ساخت ربات‌های چت و برنامه‌های تشخیص تصویر، تقویت نوآوری و باز کردن امکانات جدید در عملیات تجاری افزایش می‌دهند.»

ارتقا قابلیت‌های ورود به سیستم و احراز هویت

یکی دیگر از حوزه‌های نوآوری که باید در نظر گرفته شود، زمانی است که اجزای با کد پایین می‌توانند جایگزین اجزای کالای داخلی شوند. ایجاد یک قابلیت ثبت نام اولیه، ورود به سیستم و بازنشانی رمز عبور ساده است، اما الزامات امنیتی امروزی و انتظارات کاربر نیاز به پیاده سازی قوی تری دارند. کم کد یکی از راه‌های ارتقاء این قابلیت‌های غیرمتمایز بدون سرمایه‌گذاری در تلاش‌های مهندسی برای به دست آوردن تجربه، امنیت و مقیاس‌پذیری مورد نیاز است.

Meir Wahnon در دسکوپ. توسعه‌پذیری ابزارهای بدون کد/کد، ادغام با سایر ابزارها را ساده می‌کند و تیم‌های غیر فنی را وارد فرآیند می‌کند. بدون / ابزارهای کم کد می توانند جزئیات پیاده سازی فرآیندهای پیچیده احراز هویت را حذف کنند و به توسعه دهندگان اجازه دهند بیشتر روی محصول اصلی تمرکز کنند.”

تیم های توسعه دهنده بیشتر باید از کد پایین استفاده کنند

“من تمام منابع توسعه ای را که برای مدرن کردن برنامه ها، توسعه قابلیت های دیجیتال جدید، خودکارسازی فرآیندهای تجاری و نوآوری با فناوری های نوظهور نیاز دارم، در اختیار دارم.” پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد فرصتی برای رفع برخی از شکاف‌ها ارائه می‌کنند، و نمونه‌هایی که من به اشتراک گذاشته‌ام، برخی از برنامه‌های کاربردی نوآورانه و مقیاس‌پذیر را نشان می‌دهند.

تیاگو آزودو، مدیر ارشد فناوری OutSystems. «حقیقت این است که می‌تواند و باید برای ارائه برنامه‌های کاربردی با تأثیرگذاری بالا که تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و نوآوری را در سراسر عملیات تجاری هدایت می‌کند، استفاده شود. با استفاده از قابلیت‌های کم‌کد، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را در کسری از زمان ایجاد کنند و زمان ارائه ارزش به سازمان را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهند.”

از آنجایی که نیازهای فناوری کسب‌وکارها رشد می‌کند، پلتفرم‌های کم و بدون کد گزینه سومی فراتر از ساخت در مقابل خرید ارائه می‌کنند و بسیاری از سازمان‌ها با استفاده از آنها برنامه‌های کاربردی پیچیده‌ای را ارائه می‌کنند.