۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Node.js 22 وارد می شود، ماژول های ECMAScript را پشتیبانی می کند

آخرین نسخه Node شامل پشتیبانی از نیازمندی() برای ماژول‌های ES، ارتباطات بهبود یافته WebSocket، و به‌روزرسانی موتور جاوا اسکریپت V8 Google 2.4 است.

آخرین نسخه Node شامل پشتیبانی از نیازمندی() برای ماژول‌های ES، ارتباطات بهبود یافته WebSocket، و به‌روزرسانی موتور جاوا اسکریپت V8 Google 2.4 است.

Node.js ۲۲، آخرین نسخه از زمان اجرا محبوب جاوا اسکریپت، وارد شده است، با پشتیبانی require() برای ماژول های ECMAScript، یک سرویس گیرنده WebSocket بهبود یافته، و یک نسخه به روز شده موتور جاوا اسکریپت Google V8.

اعلام شده در ۲۴ آوریل، نسخه ۲۲ رویداد محور، زمان اجرا ناهمزمان را می توان از Nodejs.org دانلود کرد. نسخه پشتیبانی require() را برای نمودارهای ماژول ECMAScript همزمان در زیر پرچم: --experimental-require-module اضافه می کند. اگر این پرچم فعال باشد و ماژول ES چند الزام را برآورده کند، require() ماژول درخواستی را بارگیری می کند. علاوه بر این، Node.js 22 دارای یک ویژگی آزمایشی برای اجرای اسکریپت‌ها از package.json با پرچم CLI است: node --run .

همچنین در Node.js 22 نسخه ۱۲.۴ موتور جاوا اسکریپت V8 Google گنجانده شده است، با ویژگی هایی مانند جمع آوری زباله WebAssembly و تکرار یاران. کامپایلر بهینه‌سازی Maglev V8 اکنون به‌طور پیش‌فرض در برخی معماری‌ها فعال است. ارتباطات WebSocket نیز با یک پیاده سازی سازگار با مرورگر که به طور پیش فرض فعال شده است، به روز شده است. یک سرویس گیرنده WebSocket برای Node.js اکنون بدون وابستگی های خارجی ارائه می شود، جایی که قبلاً این پیاده سازی پشت یک پرچم قرار داشت.

Node.js 22 همچنین کارایی توسعه نمونه‌های AbortSignal را افزایش می‌دهد و عملکرد در fetchcode و اجرای آزمایشی را بهبود می‌بخشد. علامت بالای آب برای جریان‌ها از ۱۶KiB به ۶۴KiB افزایش یافت، که باعث افزایش عملکرد به قیمت استفاده از حافظه کمی بیشتر شد.

از Node.js 22 به بعد، حالت تماشا ثابت در نظر گرفته می شود. در حالت تماشا، تغییرات در فایل‌های تماشا شده باعث راه‌اندازی مجدد فرآیند Node.js می‌شود. و برای تطبیق الگو، Node.js 22 توابع glob و globSync را به ماژول node:fs اضافه می‌کند. توسعه دهندگان می توانند از این توابع برای تطبیق مسیرهای فایل بر اساس الگوهای خاص استفاده کنند.

طرفداران Node.js توصیه کردند که با رفتن Node.js 18 به وضعیت پایان عمر در آوریل ۲۰۲۵، کاربران باید شروع به برنامه ریزی برای ارتقاء نسخه های Node.js ۲۰ کنند. a> یا ۲۲.