۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا ۱۷ پر استفاده ترین نسخه LTS جاوا – گزارش است

بر اساس گزارش New Relic's State of the Java Ecosystem در سال 2024، بیش از 35 درصد از برنامه های جاوا از جاوا 17 در تولید استفاده می کنند که این رقم در سال 2023 9 درصد بود.

بر اساس گزارش New Relic’s State of the Java Ecosystem در سال ۲۰۲۴، بیش از ۳۵ درصد از برنامه های جاوا از جاوا ۱۷ در تولید استفاده می کنند که این رقم در سال ۲۰۲۳ ۹ درصد بود.

طبق

بیش از ۳۵ درصد برنامه‌ها از جاوا ۱۷ در تولید امسال استفاده می‌کنند، در مقایسه با ۹.۱ درصد در سال ۲۰۲۳، ارائه‌دهنده قابلیت مشاهده New Relic گزارش داد. جاوا ۱۷ که با نام JDK 17 نیز شناخته می شود، از سپتامبر ۲۰۱۸ به عنوان پرکاربردترین نسخه LTS از Java 11 پیشی گرفته است. به گفته New Relic، نرخ پذیرش جاوا ۲۱ در شش ماه اول پس از انتشار آن ۲۸۷ درصد بیشتر از جاوا ۱۷ بود.

امنیت منبع باز در سال 2022 مبارزه کرد

کمتر از ۲٪ از برنامه های جاوا از نسخه های غیر LTS جاوا استفاده می کنند. New Relic گفت: این منطقی است زیرا این نسخه ها معمولاً برای تولید استفاده نمی شوند. نسخه های جدید جاوا هر شش ماه به عنوان بخشی از فرآیند انتشار استاندارد جاوا منتشر می شوند، در حالی که نسخه های LTS هر دو سال یک بار منتشر می شوند. نسخه های LTS چندین سال پشتیبانی را در مقابل تنها شش ماه پشتیبانی برای نسخه های کوتاه مدت ارائه می دهند.

یادگیری ماشینی انسان در حلقه چیست؟ داده های بهتر، مدل های بهتر

گزارش New Relic بر اساس داده های جمع آوری شده از صدها هزار برنامه کاربردی است که توسط نرم افزار New Relic نظارت شده است. همه داده ها در سال ۲۰۲۴ جمع آوری شد.

یافته‌های دیگر در گزارش وضعیت اکوسیستم جاوا در سال ۲۰۲۴:

  • Eclipse Adoptium با استفاده از ۱۸.۲ درصد، ستاره در حال ظهور در میان توزیع‌های JDK بود. اوراکل، مباشر جاوا، همچنان پیشتاز است و ۲۰.۸ درصد از بازار جاوا را به خود اختصاص داده است. JDK Oracle تقریباً ۷۵٪ از بازار را در سال ۲۰۲۰ در اختیار داشت.
  • پایگاه داده Oracle محبوب ترین سیستم پایگاه داده برای برنامه های کاربردی جاوا بود که ۱۷.۳٪ از آن استفاده می کرد. PostgreSQL با ۱۴.۴% دوم شد.
  • Log4j محبوب‌ترین فریمورک گزارش‌گیری برای برنامه‌های جاوا بود که ۷۶.۴ درصد از برنامه‌ها از آن استفاده می‌کردند.
  • Bouncy Castle با سهم ۱۷.۱% محبوب‌ترین کتابخانه رمزگذاری برای برنامه‌های جاوا بود.
  • New Relic به افزایش ۱۸ درصدی برنامه‌های کاربردی با چهار هسته یا کمتر اشاره کرد که ۶۸ درصد از برنامه‌ها از این تعداد استفاده می‌کنند.
وب 3.0 نیازی به انقلاب بلاک چین ندارد