۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پردازش جریان MongoDB Atlas بالاخره رسید

در MongoDB.local در نیویورک، این شرکت در دسترس بودن عمومی Atlas Stream Processing و سایر ویژگی‌های مورد انتظار را اعلام کرد.

در MongoDB.local در نیویورک، این شرکت در دسترس بودن عمومی Atlas Stream Processing و سایر ویژگی‌های مورد انتظار را اعلام کرد.

MongoDB در رویداد MongoDB.local خود در شهر نیویورک اعلام کرد، قابلیت پردازش جریان اطلس، قابلیت جدیدی که در ژوئن گذشته به دنبال داشت، به طور کلی در دسترس قرار داده است.

پردازش Atlas Stream را به NoSQL پایگاه داده Atlas-as-a-a-service (DBaaS) خود اضافه کرد تا به شرکت ها کمک کند تا داده های جریانی را از منابع متعدد مدیریت کنند. در یک رابط واحد.

اینترفیس جدید که می‌تواند هر نوع داده‌ای را پردازش کند و دارای یک مدل داده انعطاف‌پذیر است و نیاز توسعه‌دهندگان به استفاده از چندین زبان برنامه‌نویسی تخصصی، کتابخانه‌ها، واسط‌های برنامه‌نویسی برنامه (API) و درایورها را دور می‌زند. این شرکت گفت، در حالی که از پیچیدگی استفاده از این ابزارهای متعدد اجتناب می‌کند، افزود که می‌تواند با داده‌های جریانی و تاریخی با استفاده از مدل سند کار کند.

10 اشتباه رایج PostgreSQL و نحوه اجتناب از آنها

گره‌های جستجوی اطلس عموماً در AWS و Google Cloud نیز موجود است، اگرچه این قابلیت هنوز در Microsoft Azure در پیش‌نمایش است. این نیز سال گذشته به نمایش گذاشته شد: این یک قابلیت جدید در پایگاه داده Atlas است که بارهای کاری جستجو را از بارهای کاری پایگاه داده جدا می کند تا عملکرد پایگاه داده و جستجو را حفظ کند.

آینده انبار داده عملیاتی

کاربران باید منتظر یک قابلیت جدید باشند: Atlas Edge Server. به گفته این شرکت، این ویژگی که اکنون در پیش نمایش است، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برنامه های کاربردی توزیع شده را در فضای ابری و در لبه اجرا و اجرا کنند. این یک نمونه محلی از MongoDB را با یک سرور همگام‌سازی ارائه می‌کند که روی زیرساخت محلی یا راه دور اجرا می‌شود و پیچیدگی و ریسک مربوط به مدیریت برنامه‌ها در محیط‌های لبه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد حتی با اتصال متناوب به ابر به داده‌های عملیاتی دسترسی داشته باشند.

Databricks Lakehouse را برای بخش تولید راه اندازی کرد

یک ویژگی دیگر MongoDB نیز در دسترس عمومی قرار گرفت: ادغام جستجوی برداری آن با سرویس هوش مصنوعی مولد AWS، Amazon Bedrock. این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند از ادغام برای سفارشی‌سازی پایه مدل‌های زبان بزرگ با داده‌های عملیاتی بی‌درنگ با تبدیل آن به جاسازی‌های برداری استفاده کنند.

به‌علاوه، شرکت‌ها همچنین می‌توانند از Agents for Amazon Bedrock برای تولید تقویت‌شده بازیابی (RAG) استفاده کنند.