۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

“معماری از طریق کنفرانس” ایده واقعا بدی است

استفاده از معماری عمومی که در یک کنفرانس برای نیازهای تجاری منحصر به فرد شرکت خود دیدید، راهی مطمئن برای هدر دادن پول و زمان است.

استفاده از معماری عمومی که در یک کنفرانس برای نیازهای تجاری منحصر به فرد شرکت خود دیدید، راهی مطمئن برای هدر دادن پول و زمان است.

به‌عنوان یک مدافع و متخصص با تجربه در رایانش ابری و هوش مصنوعی مولد، پتانسیل تحول‌آفرین عظیمی را که این فناوری‌ها ارائه می‌دهند مشاهده کرده‌ام. با این حال، ما کارهایی را به همان اندازه احمقانه انجام می دهیم که در روزهای اولیه رایانش ابری انجام می دادیم.

اگر اخیراً متوجه نشده‌اید، شرکت‌ها برای رفع اشتباهات ۱۰ سال پیش در مهاجرت و ساختن سیستم‌های جدید مبتنی بر ابر، در حال چرخیدن هستند. بازگشت به وطن مخفف “اووووس” است! فقدان برنامه ریزی و درک منجر به صورت‌حساب‌های هنگفتی شده است که هیچ‌کس انتظار آن را نداشت و CIOها در تلاش برای کاهش آن هستند. این بدان معناست که به‌جای تمرکز بر نوآوری، به عقب برمی‌گردیم تا مسائل را بعد از واقعیت اصلاح کنیم.

شکست عملکردی

هوش مصنوعی مولد فقط یک ابزار جدید درخشان نیست. نیاز به بازنگری اساسی در اصول معماری دارد. روندهای فعلی اتکای زیادی به استفاده مجدد و استفاده مجدد از استراتژی های قدیمی بدون نوآوری اساسی نشان می دهد. این رویکرد ممکن است سهولت کوتاه مدت ارائه دهد، اما منجر به رکود طولانی مدت و اغلب به “شکست عملکردی” می شود.

من از اصطلاح “شکست عملکردی” استفاده می کنم زیرا همه این معماری های برنامه ریزی شده ضعیف کار می کنند، اما هزینه آنها بین ۲ تا ۱۰ برابر بیشتر از آنچه باید است. علاوه بر این، آنها هیچ ارزشی (یا ارزش منفی) را به کسب و کار برمی گردانند. این یک سناریوی رایج در دنیای رایانش ابری بوده است. اگر در این گروه‌های فناوری اطلاعات کار می‌کنید، به‌طور کلی منابع زیادی هدر می‌رود و بسیار آزاردهنده است، اما احتمالاً کسب‌وکار را از بین نخواهد برد.

وقتی finops معماری بد ابری را پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد؟

سیستم های هوش مصنوعی بسیار متفاوت هستند. برای بیشتر کسب‌وکارها، آن‌ها این پتانسیل را دارند که یک تمایز خلاقانه بزرگ باشند، به این معنی که کسب‌وکار به آن سیستم هوش مصنوعی تبدیل می‌شود. یک مثال، سیستم های زنجیره تامین هوشمند است که برای برخی از بازیگران صنعت بر پایه هوش مصنوعی ساخته می شود. آن‌ها می‌توانند از این فناوری برای ساخت سریع‌تر و ارزان‌تر استفاده کنند و در عین حال تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند. اگرچه بیشتر کسب‌وکارها به شما می‌گویند که قبلاً این کار را انجام می‌دهند، بیشتر آن‌ها این کار را نمی‌کنند، و کسب‌وکاری که به این نتیجه رسیده است، مانند Uber و Netflix، بازار آن را مختل می‌کند.

این یک معماری سفارشی است، ساختگی!

بیشتر سیستم‌های هوش مصنوعی مولد که امروزه ساخته می‌شوند بسیار شبیه یکدیگر هستند، که نگران‌کننده است، زیرا کسب‌وکارهایی که هدف آن‌ها ارائه خدمات به‌طور قابل توجهی متفاوت است و نیازهای خاصی دارند. همانطور که در بالا بیان کردم، هوش مصنوعی مولد باید یک متمایز کننده نوآورانه با راه حل های منحصر به فرد باشد که برای موارد استفاده خاص تجاری شما طراحی و ساخته شده است. اما این چیزی نیست که انجام می شود.

هنگامی که سیستم‌ها همدیگر را منعکس می‌کنند، همانطور که با چارچوب‌ها، ابزارها و رویکردهای مشترک انجام می‌دهند، از پتانسیل کامل خود استفاده نمی‌کنند و در عوض به بدهی‌های پرهزینه تبدیل می‌شوند. من از شنیدن این جمله می ترسم: “این راهی است که این مرد در یک کنفرانس به من نشان داد.” معماری خوب برای یک مورد استفاده بسیار خاص طراحی شده است. احتمال اینکه بتوانید آنچه را که در یک کنفرانس دیدید برای یک پایان ارزش‌بخش تکرار کنید، صفر است.

آیا ما با تورم ابری مواجه هستیم؟

معماری که برای یک ارائه‌دهنده ابر خاص در سالن C در سخنرانی ساعت ۲:۱۵ کار می‌کند، فقط می‌تواند الگوهای کلی را به شما ارائه دهد، که بیشتر آنها برای موارد استفاده و معماری خاص شما مفید نیستند. با عرض پوزش، دکمه آسانی برای این کار وجود ندارد. حتی در حین ارائه‌هایم، اگر افرادی را ببینم که از اسلایدهای من عکس می‌گیرند، سریعاً به آنها یادآوری می‌کنم که کار این نیست که از طریق یک رویکرد ثابت و قابل استفاده مجدد حرکت کنیم، بلکه باید راه‌حل‌های منحصر به فرد و نوآورانه برای موقعیت خاص خود ارائه دهیم.< /p>

موفقیت در هوش مصنوعی مولد بستگی به این دارد که چقدر این فناوری با نیازهای منحصر به فرد یک کسب و کار هماهنگ است. بسیار مهم است که از راه‌حل‌های یک‌اندازه برای همه فاصله بگیریم و معماری‌های سفارشی بسازیم که به اندازه کافی قوی و چابک باشند تا با تغییر تقاضای کسب‌وکار تکامل یابند. به جای دنبال کردن استقرار سریع برای دستاوردهای فوری، ما نیاز به تغییری به سمت یکپارچگی متفکرانه و استراتژیک فناوری‌های هوش مصنوعی داریم. تنها در این صورت است که می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که سیستم‌ها مزایای طولانی‌مدتی را ارائه می‌کنند و با نیازهای در حال تحول سازگار می‌شوند.

چگونه هوش مصنوعی مولد را مدیریت کنیم

به سرعت هوشمند شدن

نقش یک معمار هوش مصنوعی مولد باید فراتر از استفاده صرف از فناوری های موجود باشد. این باید متضمن پیشگامی متدولوژی های جدید و پیش بردن مرزهای ممکن باشد. به عنوان رهبر، ما باید فرهنگی را پرورش دهیم که نه تنها نوآوری را تشویق می کند، بلکه به طور فعال به آن پاداش می دهد.

آیا ما هنجارهای تثبیت شده را زیر سوال می بریم و مدام به دنبال فرصت هایی برای بهبود و نوآوری هستیم؟ آیا ما کورکورانه از رویکردهای افراد دیگر در مورد مشکلات تجاری کاملاً متفاوت پیروی می کنیم؟ زمان آن فرا رسیده است که تقلید از فرآیندهای معماری از کنفرانس های هایپراسکیلر یا استفاده مجدد از چارچوب ها، صفحات گسترده و اسلایدهای توسعه یافته برای پروژه دیگری توسط هر شرکت مشاوره ای را متوقف کنید. باید به سرعت هوشمند شوید و کپی کردن اوراق دیگران را متوقف کنید.

سفر به سوی معماری استثنایی هوش مصنوعی مولد برای استفاده در فضای ابری یا خارج از آن، چالش برانگیز و در عین حال حیاتی است. این نیاز به گسست از سنت، تعهد به سفارشی سازی عمیق و عزم برای نوآوری دارد. کاش می‌توانستم به شما بگویم که این آسان است، اما ما در شرف ساختن سیستم‌های هسته‌ای فناوری اطلاعات هستیم که ارزش کسب‌وکار را مشخص می‌کند. اشتباه بگیرید و احتمالاً کسب و کار جابجا می شود. بدون فشار.