۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Deno عملکرد سرور زبان را افزایش می دهد

پیشرفت های سرور زبان در Deno 1.43 عملکرد تکمیل خودکار را سرعت می بخشد و مصرف حافظه را بهبود می بخشد.

پیشرفت های سرور زبان در Deno 1.43 عملکرد تکمیل خودکار را سرعت می بخشد و مصرف حافظه را بهبود می بخشد.

با Deno 1.43 که به تازگی معرفی شده است، توسعه دهندگان JavaScript/TypeScript سرور زبان آن را بهبود بخشیده اند و عملکرد تکمیل خودکار و مصرف حافظه را بهبود می بخشد.

۱ می معرفی شد، Deno 1.43 از طریق اجرای ارتقاء deno قابل دسترسی است. دستور /code> در ترمینال.

توسعه دهندگان Deno Land بسیاری از جنبه های سرور زبان Deno را که معمولاً Deno LSP نامیده می شود، بازسازی کرده اند که تکمیل خودکار در ویرایشگر و سایر قابلیت ها را فراهم می کند. Deno Land گفت: با Deno 1.43، تکمیل خودکار اکنون در پروژه های بزرگتر کمتر از یک ثانیه طول می کشد، در حالی که قبلاً شش تا هشت ثانیه طول می کشید. در مورد مصرف حافظه، پروژه هایی که قبلاً باعث خطاهای خارج از حافظه در LSP می شدند، اکنون بدون مشکل کار می کنند.

Deno 1.43 دو پیشرفت را برای تبدیل JSX به ارمغان می آورد. توسعه دهندگان اکنون می توانند از گزینه کامپایلر jsxPrecompileSkipElements استفاده کنند تا از پیش کامپایل شدن یک عنصر برای اجازه دادن به انتقال ویژگی های اضافی به آن جلوگیری کنند. همچنین، یک گزینه جدید پراگما و کامپایلر jsxImportSourceTypes امکان تعیین انواع برای تبدیل خودکار JSX را فراهم می کند. Deno Land گفت: این برای استفاده در کتابخانه هایی که انواع آنها را ارائه نمی دهند مفید است.

Deno 1.43 همچنین سازگاری با Node.js و NPM را با پیشرفت‌های کلیدی پیرامون ماژول‌های node:worker_threads و node.vm که هر دو در اجراهای آزمایشی استفاده می‌شوند، بررسی می‌کند. به عنوان Vitest و Jest و در ابزارهایی مانند Docusaurus.

بهبودهای دیگر در Deno 1.43:

  • فرمان فرعی جدید deno serve به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که سرورها را به روشی اعلامی بنویسند.
  • کتابخانه استاندارد Deno، deno.std، به تثبیت نزدیک‌تر می‌شود.
  • پشتیبانی از حافظه پنهان V8، که به عنوان کش بایت کد نیز شناخته می‌شود، می‌تواند زمان صرف شده برای تجزیه و کامپایل ماژول‌های جاوا اسکریپت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
  • به‌روزرسانی‌های deno.serve() به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در صورت ارسال موفقیت‌آمیز پاسخ یا عدم موفقیت با استفاده از وعده Deno.ServeHandlerInfo.completed اطلاعاتی را دریافت کنند. همچنین، AbortSignalcode متصل به آرگومان Request همیشه هنگامی که تراکنش به پایان می رسد، لغو می شود، چه توسط کلاینت که اتصال را ببندد و چه توسط سروری که پاسخ را ارسال می کند.
  • بهبود کیفیت زندگی، دریافت آدرس سرور را از Deno.serve آسان‌تر می‌کند. توسعه دهندگان می توانند یک ویژگی addrcode جدید را در نمونه سرور اضافه کنند.
  • یک Web API جدید، URL.parse()، جریان کنترل ساده‌تری را در زمانی که توسعه‌دهندگان نیاز به تجزیه URL‌ها دارند، ارائه می‌دهد.
  • در پیش بینی انتشار برنامه ریزی شده Deno 2، تغییرات قطعی برای Deno 2 پشت متغیر محیطی DENO_FUTURE=1 قرار داده شده است. توسعه دهندگان می توانند آن را برای آزمایش سازگاری یک پروژه با Deno 2 فعال کنند.