۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل پشتیبانی از جاوا ۱۱، جاوا در سولاریس را گسترش می دهد

اوراکل از JDK 11 از جمله JDK 11 در Solaris حداقل تا ژانویه 2032 پشتیبانی خواهد کرد، این شرکت در به روز رسانی نقشه راه Java SE بهار 2024 خود تأیید کرد.

اوراکل از JDK 11 از جمله JDK 11 در Solaris حداقل تا ژانویه ۲۰۳۲ پشتیبانی خواهد کرد، این شرکت در به روز رسانی نقشه راه Java SE بهار ۲۰۲۴ خود تأیید کرد.

Oracle در نقشه راه بهار ۲۰۲۴ خود برای Java SE (نسخه استاندارد) مجدداً تأیید کرد که پشتیبانی از Java 11 را تا ژانویه ۲۰۳۲ تمدید خواهد کرد و از جاوا ۸ و جاوا ۱۱ در سیستم عامل Solaris تا پایان حداقل دسامبر ۲۰۳۰ و ژانویه ۲۰۳۲ به ترتیب.

به‌روزرسانی نقشه راه Java SE بهار ۲۰۲۴، منتشر شد ۱۳، همچنین به ادامه حمایت تجاری شرکت از JavaFX و غروب برنامه ریزی شده آن در کنسول مدیریت پیشرفته (AMC) پس از اکتبر ۲۰۲۴ اشاره می کند. کاربران AMC باید به سرویس مدیریت جاوا (JMS) منتقل شود.

چرا پایتون با تحلیلگران کسب و کار جذب می شود؟

Solaris سیستم عامل قدیمی یونیکس Oracle است که در ژانویه ۲۰۱۰ با Sun Microsystems خریداری شد. اوراکل گفت که همچنان متعهد به ارائه پشتیبانی از جاوا در سولاریس است. این در حال حاضر به معنای پشتیبانی از Java SE 8 حداقل تا دسامبر ۲۰۳۰ و Java SE 11 حداقل تا ژانویه ۲۰۳۲ است. این شرایط نشان دهنده تمدید پشتیبانی جاوا تا شش سال دیگر تاریخ های اعلام شده در سال ۲۰۱۹، دونالد اسمیت، معاون مدیریت محصول اوراکل، وبلاگی نوشت. پست. اوراکل همچنین قصد دارد در آینده از سرور برنامه WebLogic 14.1.2 در سرورهای Oracle Solaris/Sparc پشتیبانی کند.

Oracle قصد دارد پشتیبانی تجاری از JavaFX را در JDK 8 در مارس ۲۰۲۵ پایان دهد. به‌روزرسانی‌های JDK 8 که پس از مارس ۲۰۲۵ منتشر شد، دیگر شامل JavaFX نخواهد بود. JavaFX 8 آخرین نسخه تجاری JavaFX است که از Oracle پشتیبانی می شود. اوراکل مجدداً حمایت خود را از نقشه راه مشتری جاوا اعلام شده در می ۲۰۲۰ تأیید کرد. و گفت که به توسعه JavaFX به عنوان ماژول های مستقل در پروژه OpenJFX ادامه خواهد داد و همچنان به ارائه بیلدهای منبع باز OpenJFX بر روی آخرین نسخه های جاوا ادامه دهید، در حال حاضر JavaFX 22 در Oracle JDK 22.

نظرسنجی JFrog نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور گسترده برای امنیت استفاده می شود، اما برای کدنویسی استفاده نمی شود

همچنین در نقشه راه جاوا Oracle:

  • Oracle ماه گذشته یادآوری منتشر کرد مبنی بر اینکه JDK 17 که در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، به پایان مجوز مجاز. به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده پس از سپتامبر ۲۰۲۴، قرار است تحت مجوز Oracle Java OTN ارائه شوند، همان مجوزی که برای Java 8 و Java 11 استفاده می‌شود.
  • اسمیت برنامه های خود را برای پشتیبانی از AMC تا اکتبر ۲۰۲۴ تکرار کرد. او گفت که مشتریان باید به JMS مهاجرت کنند. AMC بعد از سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی‌ها را دریافت نخواهد کرد.
  • علاوه بر تمدید پشتیبانی از JDK 11 تا ژانویه ۱۹۳۲ یا بالاتر، اوراکل از هزینه های پشتیبانی تمدید شده برای جاوا ۱۱ چشم پوشی کرده است.
استفاده از TypeScript با جهش در حال افزایش است - گزارش

Oracle قبلاً نقشه‌ای از برنامه‌های تمام سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده بود که پروژه‌هایی از را پوشش می‌داد. Amber، برای ایجاد ویژگی‌های بهره‌وری، به Valhalla، برای تقویت مدل شی جاوا.