۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل WebAssembly را برای فلاتر، دارت ارائه می کند

گوگل نسخه های Flutter 3.22 و Dart 3.4 را با تمرکز بر بهبود WebAssembly و یکپارچه سازی اعلام کرد.

گوگل نسخه های Flutter 3.22 و Dart 3.4 را با تمرکز بر بهبود WebAssembly و یکپارچه سازی اعلام کرد.

Google چارچوب توسعه برنامه چند پلتفرمی Flutter و زبان دارت همراه آن را به روز کرده است. در ایجاد این به‌روزرسانی‌ها، این شرکت بر افزودن فرمت دستورالعمل بایت کد WebAssembly به عنوان هدف تلفیقی برای برنامه‌های وب ساخته شده با فلاتر و دارت تاکید کرد. این اعلامیه پس از گزارش‌های اخیر در مورد اخراج کارکنان تیم‌های دارت و فلاتر توسط Google است.

Flutter 3.22 و Dart 3.4 در ۱۴ می معرفی شدند و عملکرد را بهبود می بخشند و پلتفرم خاص را ارائه می دهند. اصلاحات به گفته گوگل، با Flutter 3.22، WebAssembly (Wasm) به کانال پایدار ارائه می شود و بهبودهای عملکردی «قابل توجه» را ارائه می دهد. کمک عملکرد Wasm به انیمیشن ها و انتقال های غنی کمک می کند. به گفته گوگل، با Wasm، گلوگاه های عملکرد کاهش می یابد و در نتیجه انیمیشن ها و انتقال های روان تر می شود.

DataStax جریان داده در زمان واقعی را به سرویس مدیریت شده AstraDB اضافه می کند

پشتیبانی کامل از Wasm برای برنامه های وب Flutter از طریق Flutter 3.22 در دسترس است. پیشرفت‌های افزایشی شامل اضافه کردن یک کامپایلر دارت جدید برای تولید کد WasmGC و اصلاح وب و پیشنهادات بین جاوا اسکریپت برای بهترین پشتیبانی از Wasm است. برنامه‌ها نیازمند فعال کردن پشتیبانی کامل از Wasm در برنامه‌های دارت خالص هستند. ابزار انتها به انتها برای کامپایل Wasm هنوز در حال توسعه است، اما یک پیش نمایش در حال حاضر در دسترس است. همچنین پشتیبانی از Wasm در Dart در خارج از محیط های جاوا اسکریپت مانند wasmer نیز قابل توجه است.

همچنین در Flutter 3.22، موتور رندر ایمپلر با تکمیل بک اند Vulkan در اندروید برای گرافیک روان تر و عملکرد بهتر و بهینه سازی های مداوم برای جلوه های تاری و رندر مسیر پیچیده به روز شده است. همچنین، یک API آزمایشی جدید برای آزمایش با Impeller ارائه شده است. برنامه ها برای ارتقای کیفیت و عملکرد پروانه در آینده نیاز دارند. مطابق با نقشه راه Flutter، Google قصد دارد عملکرد و کیفیت Impeller را بهبود بخشد، از جمله تکمیل انتقال iOS به Impeller و افزایش پشتیبانی Android.

IBM برای به دست آوردن دارایی های نوسازی برنامه از Advanced

Flutter و Dart با این هدف که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های چند پلتفرمی را از یک پایگاه کد مشترک ایجاد کنند، جفت شده اند. این برنامه ها را می توان بر روی پلتفرم های موبایل، وب و دسکتاپ اجرا کرد. Flutter همچنین اکنون از ویژگی پیش‌بینی پیش‌بینی بازگشت اندروید پشتیبانی می‌کند، که در آن کاربران می‌توانند مسیر قبلی یا برنامه قبلی را در حین حرکت حرکتی به عقب نگاه کنند. این ویژگی هنوز پشت یک پرچم ویژگی در دستگاه های اندرویدی قرار دارد. در همین حال، برای زبان Kotlin، Gradle Kotlin DSL اکنون پشتیبانی می‌شود و جایگزینی برای Gradle Groovy DSL سنتی است. به گفته Google، این امکان ویرایش بهتر کد را با تکمیل خودکار، پیمایش منبع، بازآفرینی با آگاهی از زمینه و دسترسی سریع به اسناد فراهم می‌کند.

بهترین ORM ها برای برنامه های پایتون مبتنی بر پایگاه داده

با دارت ۳.۴، طرفداران یک رویکرد جدید برای سریال‌سازی JSON اعلام کردند: JsonCodable کلان، در حال حاضر در مرحله آزمایشی است. یک ماکرو از طریق درون یابی کدهای دیگر در زمان کامپایل، کد بیشتری تولید می کند. همچنین با نسخه ۳.۴، سازندگان دارت گزارش دادند که بیش از ۵۰ درصد از اشکالات تکمیل کد تحلیلگر را حل کرده اند و تراز تحلیل نوع را در عبارات شرطی، عبارات if-null و عبارات سوئیچ با مشخصات زبان. آنها همچنین ابزارهای ناقص را از کتابخانه dart:cli حذف کردند و نارسایی‌ها را برای بهبود کتابخانه جدید dart:js_interop برطرف کردند.

به‌روزرسانی‌هایی برای Flutter برای کنفرانس Google I/O این هفته وعده داده شد، علی‌رغم گزارش‌های اخیر در مورد Google کارکنان دارت و فلاتر را اخراج کرد.