۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

روبی به سمت حروف منجمد رشته گام برمی دارد

با شروع Ruby 3.4.0، رشته‌ها در فایل‌های بدون نظر frozen_string_literal به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی ثابت شده‌اند.

با شروع Ruby 3.4.0، رشته‌ها در فایل‌های بدون نظر frozen_string_literal به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی ثابت شده‌اند.

نسخه بعدی زبان برنامه‌نویسی Ruby، Ruby 3.4.0، در پیش‌نمایش منتشر شده است که تغییراتی را برای رشته‌ها و به‌روزرسانی‌های کلاس ایجاد می‌کند.

رونمایی شد ۱۶ می، پیش‌نمایش Ruby 3.4.0 از ruby-lang.org< قابل دانلود است. /a>. با این به‌روزرسانی، رشته‌های واقعی در فایل‌های بدون نظر frozen_string_literal اکنون به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی ثابت شده‌اند. در صورت جهش، اخطار منسوخ شدن صادر می شود. این تغییر اولین گام به سمت پیش‌فرض کردن رشته‌های منجمد شده در روبی است. رشته های منجمد یا غیرقابل تغییر هم مزایای عملکرد و هم ایمنی را ارائه می دهند.

با «نسخه سوم دوره سقوط پایتون» وارد پایتون شوید

در سایر تغییرات زبان، استفاده از کلمه کلیدی nil هنگام فراخوانی روش‌ها در حال حاضر پشتیبانی می‌شود، در حالی که عبور بلوک و آرگومان‌های کلیدواژه دیگر در فهرست‌ها مجاز نیستند.

Ruby 3.4.0 همچنین دو به‌روزرسانی کلاس اصلی را معرفی می‌کند. ابتدا، Exception#set_backtrace اکنون آرایه های Thread::Backtrace::Location و Kernel#raise، Thread#raise< را می پذیرد. /code> و Fiber#raise این قالب جدید را نیز می پذیرند. دوم، Range#size اکنون TypeError را افزایش می دهد اگر محدوده قابل تکرار نباشد.

پیام های خطا و نمایشگرهای ردیابی برای رفع مشکلات سازگاری تغییر کرده اند. توسعه دهندگان اکنون می توانند از یک نقل قول به جای بک تیک به عنوان نقل قول اولیه استفاده کنند. همچنین اکنون اجازه نمایش نام کلاس قبل از نام متد زمانی که کلاس دارای یک نام دائمی است، وجود دارد.

در سایر بهبودها، Array#each برای عملکرد بهتر بازنویسی شده است. ارسال یک بلوک به روشی که اکنون از بلوک تصویب شده استفاده نمی کند، یک هشدار در حالت کلامی نشان می دهد. و تعریف مجدد برخی از روش‌های اصلی که به‌ویژه توسط مفسر و JIT بهینه‌سازی شده‌اند، اکنون یک هشدار کلاس عملکرد منتشر می‌کند.

Ruby 3.4.0 از نسخه های قبلی از جمله Ruby 3.2.4، که اصلاحات امنیتی را به همراه داشت و نسخه Ruby 3.3.0 کریسمس ۲۰۲۳ که تجزیه کننده Prism را داشت. قدمت روبی به نسخه عمومی اولیه ۱۹۹۵ برمی‌گردد.