۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft Azure Copilot به پیش نمایش عمومی منتقل می شود

مایکروسافت پیکربندی، مدیریت و مهارت‌های عیب‌یابی جدیدی را به Copilot برای Azure مجهز به LLM اضافه کرده است و دسترسی را برای همه باز کرده است.

مایکروسافت پیکربندی، مدیریت و مهارت‌های عیب‌یابی جدیدی را به Copilot برای Azure مجهز به LLM اضافه کرده است و دسترسی را برای همه باز کرده است.

مایکروسافت ماه‌هاست که Copilot مجهز به هوش مصنوعی خود را برای Azure صیقل داده است و در نهایت تصمیم گرفت که برای استفاده همه آماده است. پیش نمایش عمومی Copilot for Azure نسبتاً سریع و طی چند هفته منتشر می شود. اگر نمی‌توانید فوراً به Copilot for Azure دسترسی پیدا کنید، مطمئن باشید به زودی باید آن را در پورتال Azure خود ببینید، جایی که می‌تواند به شما در مدیریت، ایمن کردن و تنظیم زیرساخت ابری Azure خود کمک کند.

من با ارین چاپل، مایکروسافت CVP، محصول و طراحی هسته Azure درباره سرویس جدید و اینکه در آینده احتمالاً کجا خواهد رفت صحبت کردم. مانند دیگر Copilot های سرویس گرا مایکروسافت، Copilot for Azure همان Copilot همه منظوره ای نیست که در بینگ خواهید یافت. در عوض، Copilot for Azure را به‌عنوان یک رابط زبان طبیعی برای سرویس‌های Azure در نظر بگیرید که می‌تواند مستقیماً با Azure Resource Graph و Azure API کار کند، در حالی که زمینه را بین جستجوها حفظ می‌کند.

درک این نکته مهم است که Copilot for Azure محدود به کمک به شما در خدمات Azure است که در مستاجر شما اجرا می شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از Copilot در مورد یک مشکل امنیتی بپرسید، مثلاً از چه آدرس‌های IP برای بررسی سرویس ورود شما استفاده می‌شود، باید هم Azure Defender در حال اجرا باشد و هم یک نمونه Security Center برای افشای اطلاعات مربوطه در Copilot. مدل زبان بزرگ (LLM).

به عبارت دیگر، نمی‌توانید از نسل تقویت‌شده با بازیابی استفاده کنید که Copilot برای Azure را بدون منابع داده مناسب، نیرو می‌دهد. و در حالی که بسیاری از خدمات مبتنی بر مدیریت منابع Azure و Azure Resource Graph هستند، ویژگی‌هایی وجود دارند که به اطلاعات بیشتری در مورد مستأجر شما نیاز دارند.

چگونه Copilot for Azure می تواند کمک کند

گزینه های دیگر راه های جدیدی را برای حل مشکلات همیشگی ارائه می دهند. سوال “چرا هزینه اشتراک من اینقدر زیاد است؟” می تواند به ردیابی پیکربندی های نادرست یا ماشین های مجازی نمونه سازی شده که خاموش نشده اند کمک کند. Copilot for Azure با دسترسی به داده‌هایی که زیربنای مستأجر شما است و با استفاده از درس‌هایی از سراسر پلتفرم جهانی، می‌تواند به مسائلی اشاره کند که ممکن است از دست داده باشید. سپس می‌توانید از آن برای تنظیم برنامه‌ها و سرویس‌های موجود استفاده کنید یا به شما کمک کند مجموعه بهتری از ماشین‌های مجازی را برای برنامه خود انتخاب کنید.

مایکروسافت در حال عبور از رکود است

آخرین گزینه گزینه ای است که Chapple از دیدن استفاده از آن هیجان زده است. او به من گفت: «ما از دیدگاه‌های Azure App Services از دیدگاه تشخیصی استفاده می‌کنیم و آن را فاش می‌کنیم، و من فکر می‌کنم که در حال ایجاد قابلیت‌های بیشتر و بیشتر است». دریافت این اطلاعات از پورتال Azure مستلزم گردآوری اطلاعات از ابزارهای مختلف، استفاده از Copilot به عنوان پل، ترکیب و مرتب کردن اطلاعاتی است که برای دریافت بهترین عملکرد از کد خود نیاز دارید.

از آنجایی که Azure خدمات مختلفی را در بر می گیرد، Copilot for Azure در حال ایجاد کتابخانه ای از مهارت ها است که هم مدیریت و هم توسعه را در بر می گیرد. برای مثال، اگر از Copilot با سرویس Azure Kubernetes استفاده می‌کنید، مهارتی برای ایجاد و مدیریت پشتیبان‌گیری وجود دارد، و مهارت دیگری که به شما کمک می‌کند فایل‌های پیکربندی YAML را که برای تنظیم برنامه‌هایتان نیاز دارید، پیدا کنید. Copilot حتی می تواند هنگام نوشتن خطوط فرمان kubectl به شما کمک کند. Copilot از کتابخانه موجود الگوها و شیوه‌های طراحی Azure یاد می‌گیرد و چاپل خاطرنشان می‌کند که «مدل بر روی آن آموزش داده شده است، و در واقع می‌تواند از آن در پاسخ خود استفاده کند تا شما را از ابتدا در مسیر درست راهنمایی کند».< /p>

مهارت‌های دیگر Copilot به شما کمک می‌کنند با داده‌های میزبان Azure کار کنید، و در هنگام کار با پایگاه داده‌های Azure SQL، می‌توانید مستقیماً از زبان طبیعی به SQL بروید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد داده های خود سؤال بپرسید و Copilot for Azure عبارات T-SQL مناسب را برای شما ایجاد می کند، آماده برای استفاده در کد یا در سرویس گیرنده مدیریت پایگاه داده شما. Copilot پرس و جوهایی را که ایجاد می کند توضیح می دهد و آن را به یک کمک آموزشی مفید تبدیل می کند، زیرا می توانید از نمونه های آن به عنوان درس برای کمک به سؤالات پایگاه داده آینده استفاده کنید.

Microsoft Azure AI LLM های جدید و ویژگی های حاکمیتی به دست می آورد

همچنین به خاطر داشته باشید که Copilot for Azure یک ابزار تک شات نیست. می‌توانید از آن برای تولید دارایی‌های قابل استفاده مجدد، به عنوان مثال الگوهای مدیریت منابع Azure یا اسکریپت‌های Azure CLI استفاده کنید. از این گذشته، قابلیت استفاده مجدد در قلب ابزارهای مدیریتی مایکروسافت از زمان راه‌اندازی PowerShell بوده است، جایی که همیشه امکان دیدن، ذخیره و ویرایش اسکریپت‌های مورد استفاده در زیر پوشش رابط کاربری گرافیکی وجود دارد. Copilot تقریباً به همین صورت عمل می کند، فقط برای تعاملات زبان طبیعی، خروجی ارائه می دهد که می توانید بررسی کنید، به اشتراک بگذارید، و دوباره استفاده کنید.

عیب یابی Azure با هوش مصنوعی

Copilot for Azure برای کمک به عیب‌یابی مشکلات، ایجاد داده‌های کتابخانه پشتیبانی Azure و ارائه یک مسیر تعاملی و مکالمه‌ای است که می‌تواند به یک راه‌حل خاص محدود شود. لازم نیست منتظر یک مکالمه ایمیلی رفت و برگشت یا تماس تلفنی باشید. در عوض با ربات چت Copilot کار می‌کنید، که به شما امکان می‌دهد با یک راه‌حل پیشنهادی شروع کنید و سپس سؤالات خود را برای دریافت پاسخ مورد نیاز خود اصلاح کنید. باز هم، دریافت نمونه اسکریپت ها و الگوها به شما کمک می کند تا از مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنید.

همانطور که چاپل اشاره می‌کند، “این یک ابزار آموزشی عالی از بسیاری جهات برای گفتن، “تنظیماتی است که می‌توانم برای محدود کردن اتصال ورودی استفاده کنم؟” به عنوان مثال، یک ابزار آموزشی عالی است. تیم او با استفاده کنندگان اولیه برای درک موارد استفاده آنها کار کرده است، و یکی دیگر از کاربردهای کلیدی کمک به مدیران برای درک محیط های ابری در حال رشد آنها است. او می‌گوید: در اینجا با شروع گسترش گسترش، سؤالاتی در مورد محیط می‌پرسند، و سؤالاتی مانند “چه ماشین‌های مجازی در این گروه منابع، اتصال خروجی را محدود کرده‌اند؟”

چه زمانی رشد محاسبات ابری متوقف می شود؟

در حالی که Copilot for Azure برای همه کاربران Azure در نظر گرفته شده است، دستیار هوش مصنوعی روی کارهای اداری تمرکز دارد. این بدان معنا نیست که توسعه دهندگان نمی توانند از Copilot برای بازیابی آسان دستورات Azure CLI مورد نیاز برای فعال کردن زیرساخت های جدید استفاده کنند. اما Copilot for Azure عمدتاً برای سهولت اجرای زیرساخت‌های بزرگ Azure در نظر گرفته شده است که همچنان برای بسیاری از سازمان‌ها یک مشکل است.

چپل انتظار دارد که نقش Copilot برای Azure گسترش یابد و حتی آن را خارج از پورتال Azure به برنامه‌ها و ابزارهای دیگر ببرد. او Copilot را راهی برای ارائه اطلاعاتی که مایکروسافت در اختیار دارد از طریق کانال‌های مختلف به کاربران توصیف می‌کند. “این فقط پورتال Azure نخواهد بود، ما می خواهیم آن را از طریق برنامه تلفن همراه، از طریق خط فرمان و از طریق تجربیات دیگر در معرض دید قرار دهیم. به طوری که مشتریان می توانند این همراه را در همان مرحله عملیاتی از طراحی تا استقرار تا عیب یابی، برای دسترسی به اطلاعاتی که ما داریم، داشته باشند.”

آینده احتمالی برای بسیاری از Copilot های مایکروسافت در اینجا وجود دارد – به عنوان خانواده ای از عوامل هوشمند که می توانند زمینه را بین یکدیگر واگذار کنند. تصور کنید که یک کوئری در Copilot برای Azure شروع کرده و به GitHub Copilot خاتمه دهید، بدون اینکه سوال اولیه خود را از دست بدهید. اگر اینطور به نظر می رسد که ما با همکاران خود صحبت می کنیم، خوب، این همان چیزی است که باید باشد – یک همکاری بین شما و دستیاران ماشین شما.