۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت فابریک کیت توسعه حجم کار و هوش بی‌درنگ را اضافه می‌کند

به‌روزرسانی‌های Fabric اعلام‌شده در بیلد 2024 همچنین شامل ادغام‌های Snowflake و Databricks و در دسترس بودن عمومی Copilot برای Power BI است.

به‌روزرسانی‌های Fabric اعلام‌شده در بیلد ۲۰۲۴ همچنین شامل ادغام‌های Snowflake و Databricks و در دسترس بودن عمومی Copilot برای Power BI است.

مایکروسافت امروز در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد ۲۰۲۴ چندین به روز رسانی را برای Fabric، مجموعه ابزارهای مبتنی بر ابر شرکت برای تجزیه و تحلیل داده، اعلام کرد. افزوده‌ها و پیشرفت‌ها شامل یک ماژول جدید Real-Time Intelligence، یک کیت ابزار برای سفارشی‌سازی گردش‌های کاری Fabric، و در دسترس بودن عمومی Copilot برای Power BI است.

سایر نسخه‌های Copilot برای Fabric در پیش‌نمایش باقی می‌مانند.

Fabric که سال گذشته در ماه مه منتشر شد، محصولات انبار داده، هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داده‌های موجود شرکت را در یک پیشنهاد واحد ترکیب می‌کند تا به شرکت‌ها کمک کند تا حجم کاری را ترکیب کنند و در عین حال هزینه‌های یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات را کاهش دهند. ، پیچیدگی و هزینه ها.

پیشنهاد مبتنی بر ابر، که نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) تجربه برای توسعه‌دهندگان برای کمک به استخراج بینش از داده‌های خام و ارائه آن به کاربران تجاری، همراه با هفت ماژول اصلی و مجموعه ابزار شامل رابط‌های داده، مهندسی داده ابزارها، گردش کار داده ها برای علم داده، و ابزارهای تجزیه و تحلیل.

ماژول‌های Fabric شامل Data Factory، Synapse Data Engineering، Synapse Data Science، Synapse Data Warehouse، Synapse Real-Time Analytics، Power BI، و Data Activator می‌شوند—همه در بالای پیشنهاد شرکت داده لیک، OneLake.

Synapse Real-Time Analytics همراه با Data Activator

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های Fabric، مایکروسافت دو ماژول خود – Synapse Real-Time Analytics و Data Activator – را برای راه‌اندازی یک ماژول یا حجم کاری جدید با نام Real-Time Intelligence که در پیش‌نمایش موجود است، ترکیب کرده است.

مایکروسافت گفت

هوش بیدرنگ بارهای کاری تجزیه و تحلیل و فعال‌کننده را ترکیب می‌کند و ویژگی‌های دیگری مانند رابط کد کم را ارائه می‌دهد تا به شرکت‌ها کمک کند تا اطلاعاتی را از داده‌های بی‌درنگ ایجاد کنند.

«با هوش واقعی، کاربران سازمانی می‌توانند داده‌های جریانی را با جزئیات بالا دریافت کنند، داده‌های جریان را به‌صورت پویا تبدیل کنند، داده‌ها را در زمان واقعی برای بینش‌های فوری جستجو کنند، و اقداماتی مانند هشدار دادن به مدیر تولید در هنگام داغ شدن بیش از حد تجهیزات یا اجرای مجدد کارها در هنگام اجرای مجدد انجام دهند. این شرکت توضیح داد.

از داده های مصنوعی برای آزمایش مداوم و یادگیری ماشین استفاده کنید

ماژول جدید توسط مرکز Real-Time پشتیبانی می شود – پنجره ای برای کشف، مدیریت و استفاده از داده های جریان رویداد از Fabric و سایر منابع داده.

شرکت گفت: «از مرکز Real-Time، کاربران می‌توانند از طریق نمایه داده‌ها، پیکربندی سطح تأیید صحت، هشدارها در مورد تغییر شرایط و موارد دیگر را بدون خروج از مرکز بینش به دست آورند.

>

کیت توسعه حجم کاری پارچه آغاز شد

مایکروسافت همچنین Fabric Workload Development Kit را معرفی کرده است، یک کیت ابزار طراحی شده برای کمک به توسعه دهندگان در ساخت برنامه های کاربردی سازگار در Fabric.

مایکروسافت گفت: «برنامه‌های ساخته شده با این کیت به‌عنوان یک بار کاری بومی در Fabric ظاهر می‌شوند و تجربه‌ای ثابت را برای کاربران به‌طور مستقیم در محیط Fabric بدون هیچ تلاش دستی ارائه می‌دهند. a>Azure Marketplace.

بعلاوه، مایکروسافت گفت که در حال کار بر روی ایجاد یک تجربه هاب بار کاری در Fabric است که در آن کاربران سازمانی می‌توانند این حجم‌های کاری را بدون ترک Fabric کشف، اضافه و مدیریت کنند.

Neo4j قبلاً از کیت توسعه حجم کاری Fabric استفاده کرده است تا پیشنهاد خود را در داخل Fabric در دسترس قرار دهد.

مایکروسافت در حال اضافه کردن دو ویژگی دیگر برای توسعه دهندگان در پیش نمایش است – API برای GraphQL و عملکردهای داده کاربر.

“API for GraphQL یک API RESTful منعطف و قدرتمند است که به متخصصان داده اجازه می دهد تا با یک API پرس و جو به داده ها از چندین منبع در Fabric دسترسی داشته باشند.” و افزود که API می تواند کمک کند. شرکت ها سربار شبکه را کاهش داده و نرخ پاسخ را تسریع می کنند.

به گفته مایکروسافت، توابع داده‌های کاربر برای توسعه‌دهندگان، توابع تعریف‌شده توسط کاربر هستند که برای تجربه‌های مایکروسافت فابریک در تمامی سرویس‌های داده، مانند نوت‌بوک، خطوط لوله، و جریان‌های رویداد، ساخته شده‌اند تا به توسعه‌دهندگان کمک کنند تا به راحتی برنامه‌ها را با استفاده از منابع داده متنوع بسازند، مانند به‌عنوان دریاچه‌ها، انبارهای داده، و پایگاه‌های داده آینه‌ای در میان دیگران، با استفاده از توانایی کد بومی و منطق سفارشی.

مین فریم ها مرده اند! زنده باد محاسبات ابری

مایکروسافت همچنین ماژول Data Factory را در Fabric با قابلیتی به نام گردش کار داده به روز کرده است. ویژگی جدید که اکنون در حال پیش‌نمایش است، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا نمودارهای غیر چرخه‌ای جهت‌دار (DAG) را برای هماهنگ‌سازی گردش کار داده‌های پیچیده در Fabric تعریف کنند.

مایکروسافت گفت: «جریان‌های کاری داده‌ها توسط Apache Airflow پشتیبانی می‌شوند و برای کمک به شرکت‌ها در نوشتن، برنامه‌ریزی، و نظارت بر گردش‌های کاری یا خطوط لوله داده با استفاده از Python طراحی شده‌اند.

>

Copilot for Power BI تبدیل به GA می شود

مایکروسافت روز سه شنبه گفت که اولین Copilot برای Fabric به طور کلی در دسترس قرار گرفته است. هنگام راه‌اندازی Fabric در سال گذشته، این شرکت گفت که Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با پلتفرم تحلیلی یکپارچه خود یکپارچه خواهد کرد.

مایکروسافت گفت که Copilot اکنون از طریق ماژول Power BI در داخل Fabric قابل دسترسی است و افزود که Copilot های داخل ماژول های Data Factory، Synapse Data Engineering، Synapse Data Science و Synapse Data Warehouse هنوز در پیش نمایش هستند.

Copilot در تجربه Power BI می تواند برای تولید گزارش ها و خلاصه کردن آنها استفاده شود. علاوه بر این، Copilot ها در تجربیات دیگر در Fabric می توانند برای ایجاد جریان های داده، تولید کد، و ساخت مدل های یادگیری ماشینی با استفاده از زبان طبیعی استفاده شوند.

علاوه بر این، مایکروسافت گفت که Copilot جدید دیگری را برای ماژول هوش واقعی خود در پیش‌نمایش معرفی می‌کند که به کاربران سازمانی امکان می‌دهد داده‌های بلادرنگ را جستجو کنند.

منابع داده جدید و Snowflake، Databricks ادغام

بعضی از به‌روزرسانی‌های دیگر Fabric شامل افزودن میانبرهای OneLake برای اتصال به منابع داده فراتر از Azure Data Lake Service Gen2 است. این میانبرهای OneLake در پیش نمایش هستند.

مایکروسافت گفت: «با یک دروازه داده داخلی، اکنون می‌توانید میانبرهایی برای ذخیره‌سازی Google Cloud، آمازون S3، و سطل‌های ذخیره‌سازی سازگار با S3 ایجاد کنید که یا در محل هستند یا به‌طور دیگری محدود به شبکه هستند».

بازار در حال انفجار مدیریت چند ابری

>

علاوه بر این، مایکروسافت گفت که با Snowflake برای ایجاد قابلیت همکاری کامل بین Snowflake و OneLake همکاری می کند.

مایکروسافت گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که پشتیبانی آینده از Apache Iceberg در Fabric OneLake و دسترسی به داده‌های دو جهته بین Snowflake و Fabric را اعلام کنیم. مایکروسافت گفت که این ادغام به کاربران امکان می دهد تا داده های Fabric و Snowflake خود را در هر موتوری در هر یک از پلتفرم ها تجزیه و تحلیل کنند و به داده ها در برنامه هایی مانند Microsoft 365، Power Platform و Azure AI Studio دسترسی داشته باشند.

Arun Ulagaratchagan، معاون شرکت Azure Data، در بیانیه ای گفت:

میانبرهای Iceberg در OneLake به زودی در دسترس خواهند بود.

علاوه بر این، مایکروسافت گفت که کاربران سازمانی می‌توانند در ماه‌های آینده به جداول Azure Databricks Unity Catalog مستقیماً در مایکروسافت فابریک دسترسی داشته باشند.

“از پورتال Fabric، کاربران می توانند تنها با چند کلیک یک آیتم جدید Azure Databricks Unity Catalog در Fabric ایجاد و پیکربندی کنند. آنها می توانند یک کاتالوگ کامل، یک طرحواره یا حتی جداول جداگانه اضافه کنند.

Ulagaratchagan افزود: وقتی داده‌ها اصلاح می‌شوند یا جداول اضافه، حذف یا تغییر نام می‌شوند در Azure Databricks، داده‌های Fabric همگام می‌مانند.

علاوه بر این، طبق گفته مایکروسافت، کاربران سازمانی به زودی می توانند به اقلام داده Fabric مانند lakehouses به عنوان یک کاتالوگ در Azure Databricks دسترسی داشته باشند.

اولاگاراتچاگان گفت: «تا زمانی که داده‌ها در OneLake باقی می‌مانند، می‌توانید به خط و نسب داده‌ها و سایر ابرداده‌ها در Azure Databricks دسترسی داشته باشید و آن را مشاهده کنید و از قدرت کامل Unity Catalog استفاده کنید. این قابلیت شامل توانایی گسترش حاکمیت یکپارچه کاتالوگ Unity بر داده ها و هوش مصنوعی به هوش مصنوعی Azure Databricks Mosaic است.

این بدان معناست که کاربران سازمانی می‌توانند این داده‌ها را با سایر داده‌های بومی و فدرال در Azure Databricks ترکیب کنند، تجزیه و تحلیل انجام دهند و داده‌های جمع‌آوری شده را در فضای کاری Power BI منتشر کنند.