۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft Azure AI LLM های جدید و ویژگی های حاکمیتی به دست می آورد

در بیلد 2024 مایکروسافت همچنین اعلام کرد که بسته ابزار Azure AI Studio برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی مولد به طور کلی در دسترس است.

در بیلد ۲۰۲۴ مایکروسافت همچنین اعلام کرد که بسته ابزار Azure AI Studio برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی مولد به طور کلی در دسترس است.

مایکروسافت امروز در کنفرانس سالانه بیلد خود، چندین به‌روزرسانی را برای Azure AI، پلتفرم مبتنی بر ابر این شرکت برای ساخت و اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی معرفی کرد. هوش مصنوعی Azure با پیشنهادات مشابه ارائه‌دهندگان ابری رقیب مانند AWS، Google و IBM رقابت می‌کند.

به‌روزرسانی‌ها شامل افزودن ویژگی‌های جدید حکمرانی، مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و پیشرفت‌های جستجوی هوش مصنوعی Azure است. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که Azure AI Studio را به طور کلی در دسترس قرار می دهد.

Azure AI Studio، یک ابزار توسعه نرم افزار هوش مصنوعی مولد که با شرکت هایی مانند Amazon Bedrock و Google Vertex AI Studio رقابت می کند، در یک پیش نمایش در نوامبر گذشته معرفی شد. سال.

برخلاف پیشنهاد Microsoft’s Copilot Studio، که یک ابزار کد برای سفارشی‌سازی ربات‌های چت است، Azure AI Studio توسعه‌دهندگان حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا مولد را انتخاب کنند. هوش مصنوعی با استفاده از جاسازی‌های برداری، جستجوی برداری و منابع داده خود، آنها را با نسل تقویت‌شده بازیابی (RAG) پایه‌گذاری می‌کند.

Azure AI Studio همچنین می‌تواند برای تنظیم دقیق مدل‌ها و ایجاد خلبان‌ها یا عوامل مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شود.

مدل های جدید به هوش مصنوعی Azure اضافه شد

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های Azure AI، مایکروسافت مدل‌های جدیدی را به کاتالوگ مدل‌های داخل استودیوی Azure AI اضافه می‌کند و تعداد مدل‌های موجود را به بیش از ۱۶۰۰ می‌رساند.

مدل‌های جدید شامل GPT-4o OpenAI که این هفته به نمایش گذاشته شد. در اوایل ماه مه، مایکروسافت GPT-4 Turbo با Vision را از طریق Azure OpenAI Service فعال کرد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «با این مدل‌های جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی با ورودی‌ها و خروجی‌هایی بسازند که شامل متن، تصاویر و موارد دیگر می‌شوند.

نحوه استفاده از اشیاء ارزش در سی شارپ

مدل‌های دیگری که از طریق مدل‌های سرویس (MaaS) Azure AI اضافه شده‌اند شامل TimeGen-1 از Nixtla و Core42 JAIS هستند که اکنون در پیش‌نمایش در دسترس هستند. مایکروسافت گفت که انتظار می‌رود مدل‌هایی از AI21، Bria AI، Gretel Labs، NTT Data، Stability AI و Cohere Rerank به زودی اضافه شوند.

به‌علاوه، مایکروسافت در حال به‌روزرسانی خانواده مدل‌های زبان کوچک Phi-3 (SLM) با افزودن Phi-3-vision است، یک مدل چندوجهی جدید که انتظار می‌رود در پیش‌نمایش در دسترس قرار گیرد.

در ماه آوریل، مایکروسافت سه مدل Phi-3 را معرفی کرد. پارامتر Phi-3 Medium—برای پشتیبانی از محیط‌های محدود به منابع برای استنتاج روی دستگاه، لبه و آفلاین و مقرون به صرفه‌تر بودن برای شرکت‌ها.

مایکروسافت در زمان راه‌اندازی گفت

Phi-3 مایکروسافت مبتنی بر Phi-2 است که می‌تواند ۲.۷ میلیارد پارامتر را درک کند و در عین حال عملکرد بهتری از مدل‌های زبان بزرگ تا ۲۵ برابر بزرگ‌تر دارد. Phi-3 Mini در حال حاضر به‌عنوان بخشی از مدل‌های به‌عنوان سرویس Azure AI در دسترس است.

سایر ماژول‌های Azure AI نیز به‌روزرسانی شدند، از جمله Azure AI Speech، که اکنون شامل ویژگی‌هایی مانند تجزیه و تحلیل گفتار و ترجمه جهانی است تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا برنامه‌هایی را برای موارد استفاده بسازند که به ورودی و خروجی صوتی نیاز دارند. ویژگی های جدید در پیش نمایش در دسترس هستند.

JetBrains از پلتفرم با کیفیت کدانا برای CI/CD رونمایی کرد

در ماه آوریل، مایکروسافت سرویس جستجوی هوش مصنوعی Azure خود را به‌روزرسانی کرده بود تا ظرفیت ذخیره‌سازی و اندازه نمایه بردار را بدون هزینه اضافی افزایش دهد، حرکتی که به گفته او آن را بیشتر می‌کند. برای شرکت ها برای اجرای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی مقرون به صرفه است.

هوش مصنوعی Azure ویژگی‌های امنیتی و حاکمیت جدیدی دریافت می‌کند

در بیلد ۲۰۲۴ مایکروسافت همچنین ویژگی‌های حاکمیتی و ایمنی جدیدی را برای هوش مصنوعی Azure معرفی کرد، با این شرکت سیستم نظارت بر خروجی مدل خود، ایمنی محتوای هوش مصنوعی Azure را به‌روزرسانی کرد.

ویژگی جدید، به نام دسته‌های سفارشی، در حال حاضر در پیش‌نمایش است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد فیلترهای سفارشی را برای نیازهای خاص فیلتر محتوا ایجاد کنند. مایکروسافت گفت: “این ویژگی جدید همچنین شامل یک گزینه سریع است که به شما امکان می دهد فیلترهای سفارشی جدید را در عرض یک ساعت برای محافظت در برابر تهدیدات و حوادث در حال ظهور مستقر کنید.”

سایر ویژگی‌های حاکمیتی اضافه شده به Azure AI Studio و Azure OpenAI Service عبارتند از Prompt Shields and Groundedness Detection که هر دو در پیش نمایش هستند.

در حالی که Prompt Shields حملات تزریق سریع غیرمستقیم و جیلبریک را در LLMها کاهش می‌دهد، Groundedness Detection برنامه‌های هوش مصنوعی تولیدی را برای خروجی‌های غیر پایه یا توهم در پاسخ‌های تولید شده بررسی می‌کند.

مایکروسافت گفت که در حال حاضر ۲۰ ابزار هوش مصنوعی مسئول با بیش از ۹۰ ویژگی در سراسر خدمات و پیشنهادات خود دارد.

به‌منظور ایمن‌سازی برنامه‌های هوش مصنوعی مولد، مایکروسافت اعلام کرد که Microsoft Defender for Cloud را در تمام خدمات هوش مصنوعی خود یکپارچه می‌کند. محافظت از تهدید برای بارهای کاری هوش مصنوعی در Defender for Cloud از یکپارچگی بومی با Azure AI Content Safety استفاده می کند تا تیم های امنیتی را قادر می سازد تا برنامه های Azure OpenAl خود را برای حملات مستقیم و غیرمستقیم تزریق سریع، نشت داده های حساس و سایر تهدیدات نظارت کنند تا بتوانند به سرعت تحقیق کنید و پاسخ دهید،» این شرکت گفت.

مقدمه ای ملایم برای تجزیه و تحلیل کد استاتیک

به منظور کاهش بیشتر امنیت، توسعه‌دهندگان سازمانی همچنین می‌توانند Microsoft Purview به برنامه‌ها و نسخه‌های کمکی توسعه‌یافته خود با کمک APIها، به گفته جسیکا هاوک، معاون شرکت داده، هوش مصنوعی و برنامه‌های دیجیتال در مایکروسافت.

این به توسعه دهندگان و مشتریان کمکی کمک می کند تا خطرات داده را در تعاملات هوش مصنوعی کشف کنند، از داده های حساس با رمزگذاری محافظت کنند و فعالیت های هوش مصنوعی را کنترل کنند.

این قابلیت‌ها برای استودیوی Copilot در پیش‌نمایش عمومی در دسترس هستند و در ماه جولای از طریق Purview SDK در پیش‌نمایش عمومی برای استودیوی هوش مصنوعی Azure در دسترس خواهند بود.

به‌روزرسانی‌های امنیتی دیگر شامل ادغام آنچه مایکروسافت آن را «اسکن امنیتی لایه‌های پنهان» در استودیوی هوش مصنوعی Azure می‌نامد تا هر مدلی را برای بدافزار اسکن کند.

یک ویژگی دیگر به نام Facial Liveness به Azure AI Vision Face API اضافه شده است. هاک توضیح داد: “Windows Hello for Business از Facial Liveness به عنوان یک عنصر کلیدی در احراز هویت چند عاملی (MFA) برای جلوگیری از حملات جعل استفاده می کند.