۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft Build 2024: Cosmos DB برای NoSQL جستجوی برداری را دریافت می کند

سایر به روز رسانی های پایگاه داده شامل در دسترس بودن یک پایگاه داده Azure برای پسوند PostgreSQL برای هوش مصنوعی Azure و افزودن قابلیت های Copilot به Azure SQL DB است.

سایر به روز رسانی های پایگاه داده شامل در دسترس بودن یک پایگاه داده Azure برای پسوند PostgreSQL برای هوش مصنوعی Azure و افزودن قابلیت های Copilot به Azure SQL DB است.

مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ به‌روزرسانی‌های متعددی را برای ارائه‌های پایگاه داده خود منتشر کرد.

یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی ارائه‌های پایگاه داده آن شامل افزودن جستجوی برداری به Azure Cosmos DB برای NoSQL است.

Azure Cosmos DB برای NoSQL، که یک غیر است. -سرویس پایگاه داده رابطه‌ای، بخشی از ارائه پایگاه داده بزرگتر Azure Cosmos DB است، یک پایگاه داده توزیع‌شده که مجموعه‌ای از مدل‌های سازگاری مختلف را پیاده‌سازی می‌کند که کاربران را قادر می‌سازد تا عملکرد را در مقابل تأخیر در برنامه‌های خود عوض کنند.

Databricks Okera مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به حاکمیت داده در LLM خریداری می کند

اساساً، پایگاه‌های اطلاعاتی NoSQL محدودیت‌های پایگاه‌های داده SQL در مورد انواع داده‌ها و سازگاری را حذف می‌کنند تا به سرعت، انعطاف‌پذیری و مقیاس بیشتری دست یابند.

Azure Cosmos DB از کار با مدل های مختلف داده، از جمله API برای MongoDB و Apache Cassandra پشتیبانی می کند. پایگاه داده همچنین دارای طعمی از PostgreSQL است.

سال گذشته در بیلد، مایکروسافت جستجوی برداری را به Cosmos DB معرفی کرده بود که بر اساس Cosmos DB for MongoDB vCore.

جستجوی برداری در Cosmos DB برای NoSQL، طبق گفته این شرکت، توسط DiskANN پشتیبانی می‌شود. مجموعه ای از الگوریتم های جستجوی تقریبی نزدیکترین همسایه مقیاس پذیر که از تغییرات بلادرنگ پشتیبانی می کنند.

پارتیشن بندی یک LLM بین ابر و لبه

علاوه بر این، این شرکت همچنین Azure Database for PostgreSQL را برای Azure AI به طور کلی در دسترس قرار داد تا قابلیت‌های AI را به داده‌ها در PostgreSQL بیاورد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «این به توسعه‌دهندگانی که PostgreSQL را ترجیح می‌دهند قادر می‌سازد داده‌ها را مستقیماً به هوش مصنوعی Azure وصل کنند تا مسیری ساده برای استفاده از LLM‌ها و ایجاد تجربیات غنی از هوش مصنوعی مولد PostgreSQL داشته باشند.

علاوه بر این، این شرکت گفت که در حال کار برای اضافه کردن ویژگی تولید جاسازی در پایگاه داده Azure خود برای ارائه PostgreSQL است. ویژگی جدید، که در حال حاضر در پیش نمایش است، می تواند جاسازی هایی را در پایگاه داده ایجاد کند.

MongoDB بزرگ می شود

علاوه بر این، این شرکت گفت که در حال افزودن قابلیت‌های بیشتری به Copilot در داخل پایگاه‌های داده برای کمک به توسعه‌دهندگان است، از جمله افزودن قابلیت ارائه خلاصه‌ای از اسناد فنی در پاسخ به سؤالات کاربر در داخل پایگاه داده Azure برای MySQL.< /p>

در ماه مارس، شرکت پیش‌نمایش خصوصی Copilot در پایگاه داده Azure SQL به منظور ارائه زبان طبیعی به تبدیل SQL، همراه با خود کمکی برای مدیریت پایگاه داده.