۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به‌روزرسانی‌های پلتفرم Power مایکروسافت به آینده کدنویسی سازمانی اشاره می‌کنند

ابزارهای امنیتی مبتنی بر Copilot، همکاری ساده با توسعه‌دهندگان و ادغام آسان‌تر هوش مصنوعی مولد با صدا در برنامه‌های تلفن همراه از جمله تغییراتی است که در Build به نمایش گذاشته می‌شود.

ابزارهای امنیتی مبتنی بر Copilot، همکاری ساده با توسعه‌دهندگان و ادغام آسان‌تر هوش مصنوعی مولد با صدا در برنامه‌های تلفن همراه از جمله تغییراتی است که در Build به نمایش گذاشته می‌شود.

با به‌روزرسانی‌های Power Platform که در رویداد بیلد این هفته رونمایی شد، مایکروسافت بر روی بهبود قابلیت‌های کدنویسی به طور مستقیم تمرکز نمی‌کند، بلکه تلاش می‌کند محیط‌های سازمانی بیش از حد پیچیده را که برنامه‌نویس‌ها باید وجود داشته باشند، ساده‌سازی کند.

واقعیت سال ۲۰۲۴ برای برنامه نویسان سازمانی این است که – بسته به شرکت تحلیلگری که ارقام را ذکر می کند – بین ۷۰٪ تا ۸۰٪ از وظایف روزانه آنها شامل کدنویسی نمی شود و در عوض شامل هدایت بوروکراسی در محیط جهانی IT است. این در واقع محل تلاقی چندین محیط پیچیده است، از شرکت جهانی گرفته تا محیط های ابری به هم پیوسته از چندین شرکت، معمولاً از جمله مایکروسافت، گوگل و آمازون. 

عرضه‌های جدید مایکروسافت – از جمله عوامل جدید برای تعامل در محیط پیچیده خود مایکروسافت، مانند کانکتورهای جدید برای Microsoft Copilot—برای تلاش برای کاهش این پیچیدگی طراحی شده اند. 

اگر بتوان به این هدف دست یافت، مایکروسافت استدلال کرد که می تواند برنامه های کاربردی بسیار امن تری ارائه دهد. 

«با استفاده از ویژگی هاب امنیتی جدید در مرکز مدیریت Microsoft Power Platform، مدیران می‌توانند به سرعت وضعیت امنیتی مستاجر را ارزیابی کنند، تأثیرگذارترین توصیه‌ها را برای بهبود وضعیت وضعیت بدن شناسایی کرده و به آنها عمل کنند، و به طور فعال سیاست‌هایی را تنظیم کنند. مایکروسافت گفت: برای محافظت از آسیب‌پذیری‌ها و خطرات و استفاده از مجموعه‌ای غنی از ابزارها و قابلیت‌های امنیتی موجود برای به دست آوردن دید عمیق و شناسایی موثر تهدیدها. کنترل‌های جدید موجود در هاب امنیتی شامل پشتیبانی شبکه مجازی Microsoft Azure برای پلتفرم Power است که مشتریان را قادر می‌سازد تا Power Platform را با منابع داخل شبکه‌های مجازی خود بدون قرار دادن آنها در اینترنت عمومی یکپارچه کنند. علاوه بر این، پشتیبانی از Microsoft Entra ID Privileged Identity Management برای Power Platform به مشتریان این امکان را می دهد که به طور موقت مجوزهای مدیریتی را به محیط های Power Platform خاص اعطا کنند و در نتیجه وضعیت امنیتی را بهبود بخشند.”

نحوه بهبود عملکرد هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ابر

Power Pages همچنین دارای یک فضای کاری امنیتی جدید است که از استودیوی طراحی و یک فایروال برنامه کاربردی وب (WAF) با ویژگی‌های Copilot برای ساده‌سازی تست و اسکن امنیتی قابل دسترسی است.

جیسون وانگ، یک تحلیلگر برجسته معاون گارتنر، گفت که او دوست دارد توانایی‌های جدید Copilot را مستقیماً به زیرساخت‌های سازمانی متصل کند و “دریافتی در مورد منابع بدست آورد و اتوماسیون بیشتری را هدایت کند.” او اضافه کرد که “مایکروسافت در به کارگیری هوش مصنوعی در سطح زیرساخت کمی پیشرفت دارد.”

ساده سازی محیط های پیچیده

وونگ گفت:

این اساساً در مورد غلبه بر پیچیدگی‌های محیطی است.

وونگ گفت: «توانایی هماهنگ‌سازی و ارتباط با [فعالیت‌های کدگذاری] و ساده‌سازی آن، بسیار ارزشمند خواهد بود». “حدود ۷۵٪ از زمان امروز صرف کدنویسی نمی شود. او گفت که این کار صرف انجام کارهای دیگری می شود، از جمله جمع آوری نیازمندی ها، شناسایی منابع محیطی، انتقال کد از یک محیط به محیط دیگر و غیره.

4 مهارت کلیدی devsecops برای دوران هوش مصنوعی مولد

در رابطه با پیشرفت‌های امنیت سایبری، وانگ گفت که این پیشرفت‌ها نیز با کاهش پیچیدگی مرتبط هستند. “داستان امنیتی همه چیز در مورد این است که تیم های توسعه دهنده کارهایی که یکدیگر انجام می دهند قابل مشاهده باشد.”

سایر به‌روزرسانی‌های Power Apps اعلام‌شده در Build شامل ادغام بومی با مخازن Git، و توانایی ادغام رابط‌های چت فعال شده با صدای Microsoft Copilot در برنامه‌های تلفن همراه است. مایکروسافت در حال ایجاد دو تغییر بزرگ برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های Canvas نیز است: افزودن توانایی هم‌نویسی یک برنامه به همان روشی که نویسندگان می‌توانند در اسناد Word آنلاین یا صفحات گسترده Excel همکاری کنند، و آسان‌تر کردن مشاهده و استفاده از کد منبع در Power Apps Studio. .

دوین دیکرسون، تحلیلگر اصلی Forrester، با وانگ در مورد تمرکز بر پیچیدگی محیط موافق بود. 

دیکرسون گفت: «توانایی دستیاران کد مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزودن ارزش به فرآیند توسعه و چرخه حیات تا حدودی به دلیل زمینه و پیچیدگی پیاده‌سازی که توسعه‌دهندگان برای ارائه برنامه‌های کاربردی در زمینه سازمانی باید مدیریت کنند، محدود شده است.» «توانایی تنظیم دقیق دستیار هوش مصنوعی با وابستگی‌ها و زمینه‌های خاص برنامه و چرخه عمر آن می‌تواند توصیه‌هایی را که توسعه‌دهنده از دستیار دریافت می‌کند بسیار کاربردی‌تر کند.»

پتانسیل تغییر حیاتی را در نحوه ارائه و استفاده از این قابلیت‌ها ایجاد کنید و از یک سری قابلیت‌های مجزا به تجربه‌ای منسجم‌تر بروید. او گفت: “شما به زمینه همه پشته ها و وابستگی های برنامه های موجود نیاز دارید.”

هوش مصنوعی مولد با LangChain، RStudio، و فقط کافی پایتون

آرنال دایاراتنا، معاون تحقیقاتی توسعه نرم‌افزار IDC، گفت که در اطلاعیه‌های پلتفرم Power مایکروسافت چیزهای زیادی برای هیجان‌انگیز شدن پیدا کرده است. 

دایاراتنا گفت: «این می‌تواند یک تغییر بزرگ در چشم‌انداز ابزار توسعه‌دهنده باشد. ما شاهد این نوع نقطه عطف هستیم که در آن زبان طبیعی به داغ ترین زبان برنامه نویسی تبدیل می شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند، مانند مدیریت ناوگان گسترده زیرساخت‌ها.»

یکی دیگر از تحلیلگران به نام پل نشاواتی، تحلیلگر اصلی The Futurum Group، گفت که او بیش از همه از سطح یکپارچگی که مایکروسافت تبلیغ می کند متاثر شده است.

نشاواتی گفت که ادغام هوش مصنوعی در جنبه های مختلف توسعه و محصولات و خدمات مختلف مایکروسافت برای توسعه دهندگان را دوست دارد. او گفت: «این یک پاسخ قابل توجه به پذیرش سریع هوش مصنوعی در برنامه‌های تولیدی است، او گفت: «تغییر از ۱۸ درصد به بیش از ۵۴ درصد سازمان‌هایی که هوش مصنوعی را در حجم کاری خود در تنها ۹ ماه گنجانده‌اند، شناخت فزاینده از پتانسیل تحول‌آفرین هوش مصنوعی را برجسته می‌کند. این روند نه تنها نیاز به ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی مانند Copilot را تأیید می کند، بلکه استفاده رو به رشدی را در میان توسعه دهندگان و کسب و کارها برای استفاده از هوش مصنوعی برای مزیت رقابتی نشان می دهد.”