۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Angular 18 با بهبودهای رندر سمت سرور وارد می شود

به‌روزرسانی اصلی همچنین تشخیص تغییر بدون ناحیه را معرفی می‌کند و Material 3، نماهای معوق، و جریان کنترل داخلی را از پیش‌نمایش توسعه‌دهنده به پایدار منتقل می‌کند.

به‌روزرسانی اصلی همچنین تشخیص تغییر بدون ناحیه را معرفی می‌کند و Material 3، نماهای معوق، و جریان کنترل داخلی را از پیش‌نمایش توسعه‌دهنده به پایدار منتقل می‌کند.

Google Angular 18 را منتشر کرده است، ارتقای عمده چارچوب توسعه برنامه وب مبتنی بر TypeScript Google که بهبودهای رندر سمت سرور و پشتیبانی آزمایشی را برای تشخیص تغییرات بدون ناحیه به ارمغان می آورد. این نسخه همچنین نماهای قابل تعویق و جریان کنترل اعلامی را از پیش‌نمایش توسعه‌دهنده به مرحله پایدار منتقل می‌کند.

Angular 18 ۲۲ می منتشر شد. از GitHub قابل دسترسی است.

بهبودهای رندر سمت سرور شامل پشتیبانی از هیدراتاسیون i18n (بین المللی سازی)، اشکال زدایی بهتر، پشتیبانی از هیدراتاسیون در Angular Material و پخش مجدد رویداد است که توسط همان کتابخانه جستجوی Google. Google قبلاً رندر سمت سرور را در Angular 17 که در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، بهبود بخشید، که هیدراتاسیون را از پیش‌نمایش توسعه‌دهنده خارج کرد و آن را به طور پیش‌فرض فعال کرد.

مایکروسافت API طبقه بندی متن را برای ML.NET پیش نمایش می کند

تشخیص تغییر بدون منطقه، یک قابلیت جدید و آزمایشی در Angular 18، تشخیص تغییر را از اتکای تاریخی آن به کتابخانه zone.js رها می کند. این ویژگی در نظر گرفته شده است تا در نهایت مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها را ارائه دهد، از جمله ترکیب‌پذیری بهتر برای قسمت‌های جلویی میکرو و قابلیت همکاری بهتر با سایر فریم ورک‌ها، رندر اولیه و زمان اجرا سریع‌تر، اندازه بسته‌های کوچک‌تر و بارگذاری سریع‌تر صفحه، اشکال‌زدایی ساده‌تر، و ردیابی‌های پشته خواناتر. p>

همچنین در Angular 18، پشتیبانی از Material 3، نماهای قابل تعویق و جریان کنترل داخلی اکنون پایدار هستند. نماهای معوق، که به عنوان بلوک‌های @defer نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند در قالب‌های مؤلفه برای به تعویق انداختن بارگذاری استفاده شوند. وابستگی ها را در قالب انتخاب کنید، بنابراین اندازه بسته نرم افزاری اولیه برنامه کاهش می یابد.

Flowpipe: یک موتور گردش کار برای توسعه دهنده اسکریپت

جریان کنترل داخلی یا جریان کنترل اعلامی ، یک دستور داخلی جدید برای جریان کنترل است که عملکردهایی مانند  NgIf، NgFor و NgSwitch را در چارچوب (به عنوان @if، @for، و @switch)، به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا عناصر را به‌صورت مشروط نمایش، پنهان و تکرار کنند.

سایر ویژگی‌های Angular 18:

  • ارسال رویداد، یک کتابخانه اصلی که قبلاً به عنوان jsaction شناخته می‌شد، اکنون در مونورپو زاویه ای. هنگام استفاده از رندر ترکیبی، قدرت اعزام رویداد، پخش مجدد رویداد را تقویت می کند.
  • Angular DevTools برای تجسم فرآیند هیدراتاسیون Angular به روز شده است. همچنین اکنون از چندین برنامه Angular در حال اجرا در iFrames پشتیبانی می کند.
  • کلاس‌های FormControl، FormGroup و FormArray از فرم‌های Angular اکنون ویژگی‌ای به نام رویدادها را نشان می‌دهند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در جریانی از رویدادها برای کنترل فرم با استفاده از این می‌توانید تغییرات مقدار، وضعیت لمس، وضعیت بکر و وضعیت کنترل را ردیابی کنید.
  • برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر هنگام رسیدگی به تغییر مسیرها، redirectTo اکنون تابعی را می‌پذیرد که یک رشته را برمی‌گرداند.
  • توسعه دهندگان اکنون می توانند محتوای پیش فرض را برای ng-content تعیین کنند.
  • رویدادهای تغییر حالت کنترل یکپارچه فعال هستند.
  • Angular.dev به وب‌سایت اسناد جدید تبدیل می‌شود. بازدیدکنندگان به angular.io هدایت خواهند شد.
سفارشی کردن جعبه های توسعه دهنده مایکروسافت با کد

Angular 18 به دنبال انتشار نوامبر ۲۰۲۳ Angular 17 می‌آید که جریان کنترل را پیش‌نمایش می‌کرد و هیدراتاسیون را برای بازیابی برنامه رندر شده در سمت سرور در مشتری معرفی می‌کرد. Google قصد خود را برای ادغام Angular با چارچوب وب Wiz نشان داده است.