۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا شرکت ها به جاوا اسکریپت، پایتون و جاوا متکی هستند؟

سه زبان برنامه نویسی برای نزدیک به 30 سال بهترین انتخاب برای توسعه دهندگان باقی مانده اند و در آینده قابل پیش بینی نیز این گزینه باقی خواهد ماند.

سه زبان برنامه نویسی برای نزدیک به ۳۰ سال بهترین انتخاب برای توسعه دهندگان باقی مانده اند و در آینده قابل پیش بینی نیز این گزینه باقی خواهد ماند.

با وجود پیشرفت‌ها در رایانش ابری، توسعه تلفن همراه، و AI، کسب‌وکار روزانه شرکت‌ها در سراسر جهان همچنان بر روی سه زبان برنامه‌نویسی اجرا می‌شود که اولین بار در دهه ۱۹۹۰ تقریباً در هر سیستم رتبه‌بندی، JavaScript، Python و Java نزدیک به بالای محبوب‌ترین زبان‌ها ظاهر می‌شوند.

در سالانه وضعیت اکتبر GitHub  گزارش، برنامه نویسی trifecta از سال ۲۰۱۴ هر سال سه رتبه از چهار جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است. چرا این نیروگاه های برنامه نویسی برای نزدیک به ۳۰ سال بهترین انتخاب برای توسعه دهندگان باقی مانده اند، بدون هیچ نشانه ای از چیزی که آنها را از کار بیاندازد؟< /p>

جاوا اسکریپت (۵.۸ میلیون کاربر)

از آنجایی که جاوا قسمت پشتی را تامین می‌کند، جاوا اسکریپت (که علی‌رغم نامش واقعاً ربطی به جاوا ندارد) قسمت جلویی برنامه‌ها را تامین می‌کند. تمام تعاملات موجود در یک صفحه وب توسط جاوا اسکریپت نوشته و کنترل می شود، که برای یک دهه مقام اول را در رتبه بندی زبان برنامه نویسی GitHub داشته است.

جاوا اسکریپت و همراه آن در سمت سرور، Node.js، به دلیل سادگی و تطبیق پذیری خود، بلافاصله پس از معرفی خود در سال ۱۹۹۵ محبوب شدند. با کار یکپارچه با HTML، زبان مورد استفاده برای ساخت صفحات وب، جاوا اسکریپت خود را به عنوان استاندارد توسعه وب تثبیت کرد، حتی زمانی که توسعه برنامه تلفن همراه ظاهر شد.

Zig با رشد سریع در نظرسنجی Stack Overflow برای پردرآمدترین زبان برنامه نویسی برتری دارد

جاوا اسکریپت را در همه چیز از گوگل گرفته تا یوتیوب و فیس بوک خواهید یافت، و در سایت هایی مانند این یکی برای تیم قدیمی بیسبال سنت لوئیس براون به این یکی برای پادکست محبوب Design Matters.

Python (5.2 میلیون کاربر)

به عنوان یک زبان برنامه نویسی، نقطه قوت اصلی پایتون در ایجاد پرس و جو، خودکارسازی وظایف و تجزیه و تحلیل داده ها است. شاید تعجب آور باشد، با توجه به محبوبیت روزافزون این زبان برنامه نویسی در داده های بزرگ و برنامه های کاربردی تحلیلی مدرن، اما پایتون اولین کار خود را در سال ۱۹۹۱ انجام داد و قدیمی ترین در بین سه زبان بزرگ است. برنامه های کاربردی در آمازون، نتفلیکس، اسپاتیفای و اینستاگرام همگی به زبان پایتون نوشته شده اند. در سال ۲۰۱۹ از جاوا برای رتبه دوم در گزارش GitHub عبور کرد و حتی در سال ۲۰۲۲ محبوبیت ۲۲.۵ درصدی را افزایش داد.

اگرچه پایتون در کارهای یکباره و همه منظوره برتری دارد، اما بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن سرعت است. در پشتیبانی از وظایف بلادرنگ یا تراکنش‌های مالی که میلی‌ثانیه اهمیت دارند، با جاوا مطابقت ندارد. با این حال، این یک برترین انتخاب برای توسعه دهندگان نرم افزار و همچنین یکی از مهارت های برتری که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

جاوا (۳.۲ میلیون کاربر)

جاوا معماری برنامه نویسی اساسی را برای اکثر برنامه های کاربردی سازمانی فراهم می کند و به همین ترتیب کارهای سنگین پشت صحنه را انجام می دهد: ارائه منطق و هوشمندی برای احراز هویت، ذخیره سازی، حمل و نقل و موارد دیگر. بررسی و گزارش وضعیت جاوا آزول نشان داد که ۹۸٪ از کسب‌وکارها همچنان از جاوا در برنامه‌های نرم‌افزاری یا زیرساخت‌های خود استفاده می‌کنند و ۵۷٪ از این سازمان‌ها نشان می‌دهند که جاوا ستون فقرات اکثریت (۶۰٪ یا بیشتر) برنامه‌هایشان است.

آیا استقرار AWS شما با تعاریف Terraform شما مطابقت دارد؟ برای پیدا کردن این موضوع از SQL استفاده کنید.

جاوا نه تنها به خوبی تثبیت شده است، بلکه محبوبیت همیشگی آن نتیجه اثر چرخ لنگر است. ساختن برنامه‌های کاربردی در جاوا سریع و آسان است و هر چه تعداد برنامه‌های کاربردی در جاوا بیشتر باشد، فرآیند توسعه آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

برنامه ها به ندرت از ابتدا توسعه می یابند. آنها با استفاده از انواع فن آوری های مرتب شده برای تولید قابلیت ها و ویژگی های خاص مونتاژ می شوند. مزیت واقعی جاوا فریمورک‌ها، کتابخانه‌ها و مواد منبع باز بی‌شمار است که به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی را خیلی سریع ایجاد کند، زیرا می‌داند که این ترکیب کار خواهد کرد زیرا همه مؤلفه‌ها آزمایش شده‌اند.

و فقط قدرت تاریخی آن نیست که جاوا را در صدر فهرست نگه می دارد. جاوا هر شش ماه یکبار به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را دریافت می‌کند و هر سه ماه یک بار با پیشرفت‌های جزئی، رفع اشکال‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی منتشر می‌شود. همچنین قابلیت انطباق با فناوری های جدید را دارد. جاوا ۲۲ احتمالاً برای مدیریت برنامه‌های مدل‌های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد برای برنامه‌های کاربردی سازمانی استفاده خواهد شد.

گلنگ چک کننده آسیب پذیری پرچم آسیب پذیری های Go

زبان های اصلی اینجا هستند

همانطور که لیندا آیوی-راسر معاون و مدیر تحقیقات گارتنر می نویسد ، “نرم افزار سازمانی … از لحاظ تاریخی به عنوان یک عملکرد پشتیبانی تلقی شده است، فاقد نوآوری است و برای بهره مندی از مزایای یک استراتژی برنامه کاربردی به خوبی ساخته شده، زمان زیادی طول می کشد.” در مواجهه با کمبود توسعه‌دهندگان ماهر و سخت‌تر شدن بودجه‌های فناوری اطلاعات، قابل درک است که شرکت‌ها ریسک گریز هستند و معمولاً برای تغییر هر چیزی که خراب نیست عجله ندارند.

در همان زمان، هیچ زبان برنامه نویسی دیگری با شتاب و قدرتی که بتواند جاوا، پایتون و جاوا اسکریپت را به عنوان بلوک های سازنده اساسی توسعه نرم افزار واژگون کند، ظهور نکرده است. آن‌ها در روشی که امروزه کسب‌وکارهای دیجیتالی اداره می‌شوند نقش اساسی داشته‌اند و سال‌های بعد نیز مرتبط خواهند بود.

سایمون ریتر معاون CTO و قهرمان جاوا در Azul است.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.